rss
  • A tévézés hatása a gyerekekre

  • A tévézés hatása a gyerekekreA neurológiai szakrendelőben megjelent gyermekek közel 50 százaléka nem szervi betegséggel küzd, hanem érzelmileg labilis, pszichésen feszült, mely gyakran szervi panaszokban nyilvánul meg (hányás, hasfájás, étvágytalanság). Néhány kisgyermek időnként furcsa grimaszokat vág vagy különös mozdulatokat végez, nyugtalanul futkározik, egy pillanatig nem tud megülni, nem foglalkozik egy tárggyal kitartóan. Az orvos a vizsgálatok során nem talál szervi bajt, de észleli, hogy a kisgyermek izgatott, feszült, „pörög”.

    A gyermekek napi programja rendszerint riasztó. Kevés a pihenés, a nyugalom, a csönd és az egészséges testmozgás, ugyanakkor az információszerzés meghaladja az életkornak megfelelő mértéket.

    Információ-áradat, sokszoros hang- és fényhatás...

    A kisgyermek is sok érdekes dologgal ismerkedhet meg a jól megválogatott műsorokból. Előfordul azonban, hogy nincs annyi ismerete és tudása, hogy könnyedén beilleszthesse és értékelhesse a látottakat. Így az érdekes műsor is okozhat feszültséget, az ijesztő pedig félelmet és szorongást kelthet.

    Nem elhanyagolható az sem, hogy TV nézés közben folyamatosan több tízszeres és százszoros hang és fényinger éri a gyermeket, melyet szorozzunk a tv nézés időtartamával. De a háttér-tévézés vagy a gyerekszobába beszűrődő esti film hangjai is nagy mértékben zavarják sok kisgyermek nyugalmát, amelyek számos tünetet okozhatnak.


    A feszült idegrendszer tünetei:

    A feszült, felhúzott idegrendszer sokáig nem tud ellazulni, nem jön álom a gyermek szemére, éjjeli felriadások jelentkeznek. Esetleg has- és fejfájásról, szédülésről panaszkodik, félve kapaszkodik a szülőbe. Nem tudja kipihenni magát, nyűgös, ingerlékeny, szeszélyes. Nem marad egyedül a szobában, fél a sötéttől, fél hogy elhagyja a szülő.

    A szülő nem tudja mire vélni a tüneteket. Vagy ingerült lesz, büntet, vagy kiszolgálja a gyermek vágyait nagyobb mértékben, mint kellene, s jönnek a további bonyodalmak.

    Tévézés helyett: személyes megtapasztalás!

    A média által készen kapott ismeretek helyett a gyermek fejlődése szempontjából értékesebb az elmondott mese során meginduló fantázia, a séta közben látott tárgyak és személyek, események közvetlen tapasztalása (pl. kirándulásnál állatok, növények, tájak megismerése). A szeretetteljes családi környezet, a szülők odafigyelése, a kérdésekre adott válasz, vagy közös „munka” a háztartásban különösen emlékezetessé teszi az eseményeket a gyermek számára.


    Ajánlom, elemezzük saját és gyermekünk napirendjét, lesz rajta alakítani való. Fontos a kenyérkereset, a házimunka, de a legfontosabb, hogy szánjunk gyermekünkre naponta legalább l/2- l órát, amikor mesélünk neki, sétálunk vele, közben beszélgetünk. Időt nyerünk, ha bevonjuk a házimunkába, még a piciket is, ahogy azt a nagycsaládosoknál látni. A gyermekek segítőkészek, s a közös munkából sokat tanulnak. Ne sajnáljuk rá az időt és vesződséget!

    A televízió pedig kerüljön a helyére. A gyermek csak válogatott műsort nézzen, de naponta legfeljebb félórát. Tudatosan tervezzük meg napjainkat bevonva a családtagot, barátokat! A gyermek boldogabb és nyugodtabb lesz, s ritkábban kell orvoshoz, pszichológushoz fordulniuk.

    Forrás: www.lurkovilag.hu


adó egy százalék, gyermekmentés, családtámogatáscsaládtámogatás, adományosztás, gyógyítás, gyermekek, kórházKérjük Támogassa a Gyermekek megmentését!
Mátrix Közhasznú Alapítvány (OTP): 11735005-20510350
Adó 1%:  18472273-1-06
Évente több tízezer gyermek és család számára jut el a segítő adomány, köszönjük!
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • A bábozás, mint terápiás módszer

    A bábozás, mint terápiás módszerHa a gyermekekkel történik valami, esetleg trauma éri őket, nem tudják úgy kifejezni az érzéseiket, elmondani a félelmeiket, mint a felnőttek. Sokszor ezeket az emlékeket a tudatalattinkba toljuk, hogy ne kelljen velük foglalkoznunk, szorongásunk csillapodjon. Azonban ez nem maradhat sokáig büntetlenül, hamar előtörnek az oda letolt problémák álmokban, fejlődési visszalépésben, körömrágásban, tikkelésben stb. Ezért hívjuk segítségül az úgynevezett projektív eljárásokat, melyekkel ezeket a tudatalattiba gyömöszölt emlékeket tudjuk felszínre hozni és megoldani.

  • Gyógyító hatását a mese észrevétlenül fejti ki

    Gyógyító hatását a mese észrevétlenül fejti kiÉletünk során először a mesék világa ragad magával bennünket. A mesék ereje talán abban rejlik, hogy senkit nem áltat azzal, ez a valóság, s ezt kell tenned. Gyógyító hatását a mese észrevétlenül fejti ki, felismerések révén jön rá az olvasó vagy hallgató problémái saját megoldására, s találja meg az igazi énjéhez vezető belső utat. Csak időt kell hagyni magunknak, hogy elmerülhessünk a történetek atmoszférájában. Mivel a problémák életünk különböző szakaszaiban visszatérnek, a stratégiát annak megfelelően kell kidolgozni.

  • A gyermek és a szülők által közösen eltöltött idő fontossága

    A gyermek és a szülők által közösen eltöltött idő fontossága Mikor érzem én igazán jól magam a gyerekem társaságában? Mi számít minőségi együttlétnek? Egy óvodáskorú gyerek folyton változik, mindig más-más igényei kerülnek előtérbe. Az egyik nap még el sem mozdulhatok mellőle miközben legózik, a másik nap elmélyülten játszik a szobájában és idegesíti, ha megzavarom. Napjainkban, ha közös programot szeretnénk szervezni a gyerekünkkel, lehetőségek tárháza áll rendelkezésünkre, már a kisebb városokban is válogathatunk játszóházak, koncertek, színházi műsorok között.

  • Jót tesz-e a versenyhelyzet a gyerekeknek?

    Jót tesz-e a versenyhelyzet a gyerekeknek?Egy jó versenyzőt mindig magabiztosnak, talpraesettnek, minden célt- elérőnek, erősnek, bátornak, minden problémával megküzdőnek látunk, és közben végiggondoljuk, mennyi mindent kell ezért tennie születésétől kezdve. Egy töretlen, optimális pályafutást nézve, egy „jó versenyzőt\" már az élet első pillanatától körülöleli az édesanyai, édesapai szeretet, az elfogadás, a nem-verseny helyzet. Csecsemőként, majd egész gyermekkorában azt tanulja szüleitől, mennyire értékes az ők együttesük, a jelenlévő bizalom, a másikról való jó feltételezése.

  • A gyermek és az alvás

    A gyermek és az alvásHogy mitől alszik jól egy gyerek? Erre a teljeskörű választ sajnos senki sem tudja. Természetesen léteznek orvosilag elfogadott, és a józan ész szerint is érvényes válaszok, amely paraméterek teljesülése elméletben indokolttá teszi a nyugodt, „megfelelő térben is időben\" történő alvást. A gyermek alvása az evéshez hasonlóan elég sarkalatos kérdés, hiszen ha a gyerek nem alszik jól, akkor a szülő sem, és ennek megfelelően a napközbeni teljesítőképessége, érzelmi terhelhetősége is jelentősen csökken.

  • Ajándék mesekönyvek a Mesedoktoroktól

    Ajándék mesekönyvek a MesedoktoroktólA Mátrix Közhasznú Alapítvány által működtetett Gyógyító Mesedoktorok 2015 február és 2015 június között ötezer-hatszáz mesekönyvet juttat el kórházak gyermekosztályaira. A cél, hogy a betegágyakon fekvő gyerekek változatosabb és élménygazdagabb közegben gyógyulhassanak. A teljesen ingyenes könyvekre kórházak, szakrendelők, klinikák jelentkezhetnek. A „nem csak gyerekeket, nem csak betegeket” segítő mesedoktorok nem tudnak mindenhol és mindig ott lenni, ezért azokban a gyermekmentő központokban, ahol örömmel fogadnak mesekönyveket, oda a Mátrix Közhasznú Alapítvány postai csomagban juttat el intézményenként 10-20 mesekönyvet.

  • A mozgásban önmagát tanulja és alakítja a gyermek

    A mozgásban önmagát tanulja és alakítja a gyermekMinden mozgásforma, mozgásos játék célja, hogy segítse a gyermeket természetes belső ritmusához visszatalálni, ősi mozgásformáit újra felfedezni. Mindebben önmagát tanulja, alakítja, gyógyítja. A magzat első, önindította mozgása az anyaméhben rögtön tánclépésekkel kezdődik, amit fötális táncnak hívunk, amivel megajándékozza az édesanyát és a külvilágot, megteremtve a kommunikáció egy új lehetőségét. A mozgás tehát üzenet, és az élet elfogadásának jele. A mozgásos öröm összeköti a gyermekeket páros és csoportjátékaikban.

  • Csokigyűjtés

    CsokigyűjtésJótékonysági csokigyűjtés iskolás osztályok és óvodai csoportok összefogásával! Kórházak gyermekosztályain fekvő gyerekek mesedoktor vizitjein és nélkülöző családok támogatásakor a Mátrix Közhasznú Alapítvány mesedoktorai és önkéntesei más segítség mellett csokoládét is osztanak. Óvodai csoportok, általános iskolai osztályok, középiskolás csapatok részvételével a Mátrix Közhasznú Alapítvány által működtetett Mesedoktorok 'Szeretetcsoki' csokoládé gyűjtő akciót szervez. A csoportok a közösségükben összegyűjtött tábla csokikkal segítik az alapítvány fontos gyermek és családvédelmi tevékenységét, az alapítvány a legtöbb csokit beküldő csoportokat megjutalmazza.

  • Újabb 5 ezer mesekönyv mesedoktoroktól a gyermekkórházakba

    Újabb 5 ezer mesekönyv mesedoktoroktól a gyermekkórházakbaA Mátrix Közhasznú Alapítvány mesedoktor csapata a segítő önkéntesekkel szorgos csomagolásban voltak az elmúlt napokban. A kórháztámogató csapat ezúttal az ország újabb 80 gyermekkórházába mesekönyvekkel megtöltött csomagokat kézbesít. A korábban oktatási intézmények, családok és gyermekek részvételével összegyűjtött tizennyolcezer mesekönyvet tisztítás és válogatás után folyamatosan kórházi osztályoknak, a benn fekvő gyerekek gyógyulását támogató céllal juttatják el, ebben a körben újabb 5 ezer könyvről van szó. Rácz Anett alapítványi vezető elmondta, hogy "a mesekönyvekkel a kórházban benntöltött gyógyulást segíti tartalmasabbá tenni, a könyvadományozó támogató program értéke a tízmillió forintot súrolja".

  • A meseterápia alapja: minden élethelyzetnek van egy mesebeli párja

    A meseterápia alapja: minden élethelyzetnek van egy mesebeli párjaA terápia során megkeressük az adott életszituációhoz tartozó mesét, vagyis azt, amelyben a mese hőse ugyanazért indult el, ugyanazt szerette volna magában kibontakoztatni, mint a problémájával hozzánk forduló ember, de nem akadt el útja során, hanem végig is tudta járni azt. A megtalált mese segítségével feltérképezzük az elakadás okát. Lehet, hogy a kiválasztott eszközök nem megfelelők, lehet, hogy a megküzdés választott technikája nem célravezető, de olykor az is előfordulhat, hogy az ellenfelek bizonyulnak legyőzhetetlennek.

  • A dackorszak a szülő és a gyermek életében

    A dackorszak a szülő és a gyermek életébenA dackorszak csúcspontja 3 éves korra tehető, amikor a gyermek éntudata megszilárdul, és kellő énerővel rendelkezik ahhoz, hogy saját akaratának, elképzeléseinek, hangot adjon. Lényeges számára, hogy visszajelzést kapjon róla, miként tud hatni környezetére. Nemcsak a figyelem középpontjába kíván kerülni, de saját személyiségének erejét is teszteli. A társas élet szabályainak elsajátítása ekkor válik kiemelt jelentőségűvé, ugyanis az ellenállás, a provokáció, a hisztik és a jelenetek által ő világosan kommunikálja, hogy igen, szabjatok nekem határt!

  • A bábjáték önállóságot kíván, önbizalmat ad

    A bábjáték önállóságot kíván, önbizalmat adA bábu egyrészt látvány, melynek formái, színei keltik az első benyomást, másrészt mozgó figura. A benne rejlő mozgatási lehetőség cselekvésre, tevékenységre készteti a gyermeket. A bábu – amellyel játszani, manipulálni lehet – kedvezően motiválja a gyermek megismerő tevékenységét, sőt, érdeklődését, figyelmét tartósan fenn tudja tartani, ezért az értelmi funkciók fejlesztésének is hatásos eszköze lehet. Érzelmek irányítják akaratunkat, tetteinket, érzelmek által ébrednek fel bennünk az erkölcsi normák.

  • A szerepjáték feszültségoldó hatása

    A szerepjáték feszültségoldó hatásaA játékban a rejtett belső konfliktusok szimbolikus formában jelennek meg, a rejtett félelmek a királyfi, az ördög és a jó tündér szerepében kimondhatóakká és kezelhetővé válnak, így a feszültség feloldódhat. A játék a visszahúzódó gyermekeket is megnyitja, hiszen ha a maci fogat mos vagy postára megy, az egy csoda, lehetetlen nem venni részt benne! Miközben a gyerek játszik, megszelídülnek az eljátszott eseményhez kötődő indulatok, csökken az élményhez tapadó szorongás. A szerepjáték feszültségoldó hatását a pszichológia is felhasználja.

  • Örök kérdés: mennyit tévézzen a gyerek?

    Örök kérdés: mennyit tévézzen a gyerek?Mit csináljak vele otthon?… Mit csináljak vele, hogy nyugodtan végezhessem a dolgomat?… Hogyan bírjam rá, hogy egy kicsit csendben legyen? …hogy ne rohangásszon ki percenként, hogy ő most unatkozik?” „Kapcsold be a TV-t!…Mit szeretnél nézni, válassz ki egy DVD-t!…Nézd meg újra azt a filmet!” Elcsendesedik minden, a háttérből, messziről szól a film. A gyerekek végre a TV előtt ülnek. Szemük előtt felfoghatatlan gyorsasággal elkezdenek peregni a képek, változnak a helyszínek, váltják egymást a szereplők.

  • Mesedoktor Mikulás

    Mesedoktor MikulásSzegény sorsú gyermekekrt segítettünk ajándékcsomagokhoz és élményekhez. Hátrányos helyzetű családokat támogattunk Mikulás csomagokkal. A Mátrix Közhasznú Alapítvány idén 1200 nehéz sorsú, rossz anyagi helyzetben lévő család gyermekét támogatta Mikulás idején Mikulás csomaggal. támogattuk ezen felül a tehetséges gyerekeket (jó tanulókat, sportolókat), nekik intézményeken keresztül tartottunk Mikulást. Közös erővel előrébb juthatunk a szeretet és esélyegyenlőség jegyében. egyre több támogató tagunk, együttműködő partnerünk, önkéntesünk van, köszönjük szépen mindenkinek, aki részt vett velünk a jóban!

  • A mesék üzenetet közvetítenek és utat mutatnak

    A mesék üzenetet közvetítenek és utat mutatnakFelgyorsult, monitorok előtt zajló, feszültségekkel teli világunkban egyre nagyobb szükség van nyugvópontokra. Lassítani, időt nyerni a hétköznapok mókuskerekében többféleképpen is lehet, például természetjárással, sportolással vagy akár wellness üdüléssel – de létezik egy nagyon egyszerű ősi módszer is, amelyet érdemes újra felfedezni és tudatosan beépíteni a mindennapokba. Igen, a jó öreg mesékről beszélünk, amelyek évszázadok óta hordozzák emberi életünk alap értékeit és szimbolikusan megjelenítik feladatainkat, vágyainkat, megpróbáltatásainkat.

  • A lelki fejlődésben is fontos szerepet játszik a bábjáték

    A lelki fejlődésben is fontos szerepet játszik a bábjátékA gyermek úgy tekint a bábra, és minden figurára, játékra, mintha élő lenne. A gyermek számára még nem alakult ki éles határ a valóság és a képzelet között, ezért a fantáziája segítségével megformálja a báb életét. Mivel a gyermek hozza létre, kelti életre a figurákat, olyan tulajdonságaik, igényeik, vágyaik, érzéseik vannak, úgy viselkednek, mint a gyermek maga. Így ha a gyermek agresszív szeretne lenni, mert dühös, akkor eljátszhatja, hogy a cápa megeszi a halat. Sokkal jobb, ha érzelmeit, indulatait eljátszhatja, mintha a negatív érzések belülről emésztenék.

  • A mese fontossága a gyermekek életében

    A mese fontossága a gyermekek életébenMiért fontos a mese? Ha mesélünk gyermekünknek, együtt vagyunk vele! Ebből is érzi, hogy fontos nekünk. Másodsorban, a mese hallgatása olyan lelki folyamatokat indít be, melyekre szükség van az egészséges fejlődéshez. 2-3 éves korban a gyerekek még nem tudnak éles különbséget tenni a valóság és a vágyak, a fantázia között. A mesék a gyerekek gondolkodását jelenítik meg, és érthetővé teszik számukra a világ működését. A jó mesék, pl. népmesék, szimbolikus formában az élet nagy kérdéseivel foglalkoznak, súlyos problémákat járnak körbe.

  • Mesekönyvért Osztálykirándulást adtak a Mesedoktorok

    Mesekönyvért Osztálykirándulást adtak a MesedoktorokKórházak, gyermekosztályok mesekönyvállományának bővítése céljából óvodai csoportok, általános iskolai osztályok, középiskolás csapatok részvételével a Mátrix Közhasznú Alapítvány által több éve sikeresen működtetett Mesedoktorok mesekönyv gyűjtő akciót szerveztek. NAGY öröm volt érezni a segítő együttműködéseteket, melynek köszönhetően összesen 17889 jó állapotú könyvet (mesekönyvet, regényt, kifestőt) küldtek be a résztvevők. A könyvek az ország 150 gyermekkórházába kerülnek kiosztásra, ahol a kezelés alatt álló gyerekek gyógyítását együtt - közösen így támogatjuk.

  • Báboztunk, mesét mondtunk, játszottunk

    Báboztunk, mesét mondtunk, játszottunkMesemondó Mamika (Ács Ibolya) hétvégi tavaszváró bábjátékaiba segítettek be a Mátrix Közhasznú Alapítvány önkéntesei (Mesedoktorai) és a Karitáció Alapítvány önkéntesei (Bohócdoktorai). Meséket mondtunk, kesztyűbábokkal meséket játszottunk el, báboztunk, állatmeséket adtunk elő. Gyerekeknek a gyerekekért: a mai társadalom problémáinak feldolgozását segíti minden szépen megkomponált történet. Tél vége van, a mostani előadás a tavaszvárás, a jókedvre derítés, és az öröm jegyében telt el. A gyerekek és a felnőttek is nagy örömmel fogadták a történeteket. A résztvevőknek és a szereplőknek is köszönjük szépen!

  • A közös olvasás a kapcsolatépítés egyik módja

    A közös olvasás a kapcsolatépítés egyik módjaMindannyian azt szeretnénk, hogy a gyermekünk intelligens, okos, és boldog legyen! A gyermeknevelésben nem létezik ennél nagyobb prioritás. Az olvasás egy hatékony eszköz arra, hogy a gyermekünkkel erős, és kiegyensúlyozott kapcsolatot építsünk. De az olvasás ennél sokkal többet jelent a szülő, és a gyermek számára. Lehet, hogy sokan szerettünk olvasni, mikor gyerekek voltunk, de hónapok telnek el anélkül, hogy könyv kerülne a kezünkbe. A könyv az egyik legegyszerűbb módja, hogy foglalkozzunk magunkkal.

  • Osztálykirándulást támogatnak a Mesedoktorok - Pályázat 2014 (lezárult!)

    Osztálykirándulást támogatnak a Mesedoktorok - Pályázat 2014 (lezárult!)Gyermekkórházak bennfekvő betegei számára tett jótékonysági mesekönyvgyűjtő felhívásra több mint ötezer mesekönyvet küldtek be gyerekek és pedagógusaik. A könyvek gyermekkórházak számára kerülnek szétosztásra, melyek révén a bent fekvő beteg gyerekek kellemesebb körülmények között gyógyulhatnak. A legtöbb könyvet beküldő osztály és csoport értékes díjazásban részesült. A program jól mutatta, hogy a lelkes gyerekek és pedagógusaik odafigyelnek a bajban lévőkre, és ahol csak tudnak, segítenek (a 2014-es program lezárult!).

  • A tévézés hatása a gyerekekre

    A tévézés hatása a gyerekekreA neurológiai szakrendelőben megjelent gyermekek közel 50 százaléka nem szervi betegséggel küzd, hanem érzelmileg labilis, pszichésen feszült, mely gyakran szervi panaszokban nyilvánul meg (hányás, hasfájás, étvágytalanság). Néhány kisgyermek időnként furcsa grimaszokat vág vagy különös mozdulatokat végez, nyugtalanul futkározik, egy pillanatig nem tud megülni, nem foglalkozik egy tárggyal kitartóan. Az orvos a vizsgálatok során nem talál szervi bajt, de észleli, hogy a kisgyermek izgatott, feszült, „pörög”.

  • A mese által kiélheti minden érzelmét a gyermek

    A mese által kiélheti minden érzelmét a gyermekMindenkinek volt kedvenc meséje gyermekkorában, olyan, amit a szülei nem győztek eleget mesélni, amit kétszer, háromszor, százszor is kevés volt hallani. Sokat elárulnak a gyermekkorról ezek a mesék, melyek megszokott, biztonságos fantáziavilágába folyton visszakéredzkedtünk fiatal éveinkben. A családon belüli kapcsolatok mintát nyújtanak a gyermekek számára saját kapcsolataik kialakításához, hisz számukra kezdetben még nincs viszonyítási alap, az a valóság, az a jó, amit a családban látnak.

  • A szerepjáték a gyerekek szabad játéka

    A szerepjáték a gyerekek szabad játékaSzüleinkkel való kapcsolatunkban gyermekek vagyunk, de gyermekünkkel szemben mi vagyunk a szülők. Meg kell felelnünk a házastársi szerepnek, a munkahelyünkön az adott beosztásban főnökként vagy beosztottként kell viselkednünk. És még sorolhatnánk. Nincs is ezzel baj, hiszen ha mindenhol önmagunk tudunk maradni, akkor semmiféle meghasonlást nem okoz ez. Az óvodáskorú gyermekek (és gyakran még a kisiskolások) kedvelt játéka a szerepjáték, amely mint a legtöbb játék, túlmutat saját határain...

  • A szorongó gyermek gátlásainak oldása

    A szorongó gyermek gátlásainak oldásaSok gyermekről elmondható, hogy többször is sorban állt, amikor a bátorságot, talpraesettséget osztogatták, ugyanakkor legalább annyian vannak azok is, akik félénkek, visszahúzódóak és önbizalom hiánnyal küszködnek. A két pólus közti skála persze igen széles, és mindenki nagyjából tudja, saját csemetéje hol foglal azon helyet. Előbbi csoportba tartozó gyerekek szülei többnyire büszkék és elégedettek, a szorongóbb, félénkebb lurkók viszont sok esetben találkoznak meg nem értettséggel, csalódottsággal szüleik, családjuk visszajelzései által.

  • Mesélés során a gyermek és a felnőtt is kilép a saját valóságából

    Mesélés során a gyermek és a felnőtt is kilép a saját valóságábólA növekvő gyermek apránként tanulja meg, hogyan kell önmagát és a világot megértenie. A gyermek figyelmét az olyan történetek kötik le a legjobban, amelyik szórakoztatják, és felkeltik a kíváncsiságát. De életét csak akkor gazdagítja, ha mozgásba hozza képzeletét, ha fejleszti intellektusát, eligazítja érzelmeiben, ha megbékíti félelmeivel és vágyaival, ha elismeri nehézségeit, és ugyanakkor megoldásokat is javasol kínzó problémáira. Röviden: ha egyszerre reagál személyiségének megnyilvánulására.

  • Gyermekkórházaknak küldtünk gyógyítást segítő mesekönyveket

    Gyermekkórházaknak küldtünk gyógyítást segítő mesekönyveketA Mátrix Közhasznú Alapítvány által működtetett Gyógyító Mesedoktorok 2015 októberében újabb ötezer mesekönyvet juttatott el az ország minden pontjára, gyermekkórházakba. A cél, hogy a betegágyakon fekvő gyerekek változatosabb és élménygazdagabb közegben gyógyulhassanak. A teljesen ingyenes könyveket kórházak, szakrendelők, klinikák részére küldték el. A „nem csak gyerekeket, nem csak betegeket” segítő mesedoktorok nem tudnak mindenhol és mindig ott lenni, ezért azokban a gyermekmentő központokban, ahol örömmel fogadnak mesekönyveket, oda a Mátrix Közhasznú Alapítvány postai csomagban juttatott el intézményenként 20-40 mesekönyvet.

  • A mesék szerepe a gyermekek világában

    A mesék szerepe a gyermekek világábanEgyszer volt, hol nem volt, az Üveghegyen innen, az Óperenciás tengeren túl… E szavak hallatán (és csakis ezek után), a gyermekek „kilépnek” a föld – téri és idői – koordinátáiból. Belépnek egy tág, képzelet vezérelte birodalomba, ami soha nem nélkülözheti a valóság cselekvő jelenlétét. Olyan világba vezeti a mese a gyermeket, mely a hozzá közel álló, szimbólumokkal leírható ősi világot jeleníti meg a maga szélsőségességével, pontosan elkülönítve a jóságot a gonoszságtól. Ebben a világban tanulja meg, mi történik avval, aki jó vagy aki rossz.

  • A bábjáték alkalmas a gyermek személyiségének fejlesztésére

    A bábjáték alkalmas a gyermek személyiségének fejlesztéséreA bábjáték nem kizárólagosan gyermekműfaj, sőt igen előkelő helyet foglal el a művészetek között, s öröklétének titka, hogy e műfajban mindig az emberre osztják a főszerepet. A bábozást a babával játszó gyermek tevékenységéből vezethetjük le. Elsősorban játék, tehát felhőtlen örömet jelent a gyermek számára, játékos módon sajátít el ismereteket, teremt kapcsolatot a világgal, a közeli és a távoli környezettel, s élményeit, benyomásait játékosan dolgozza fel. A bábjáték sokoldalú, komplex hatása miatt nagyon alkalmas módszer a gyermeki személyiség fejlesztésére.