rss
  • Csokigyűjtés, Szeretetcsoki 2018

  • Csokigyűjtés, Szeretetcsoki 2018Gyermekek, fiatalok, kicsik és nagyok közösen tették sikeressé a jótékonysági csokigyűjtés idei felhívását. A Szeretetcsoki program a Mátrix Közhasznú Alapítvány jótékonysági - támogató programja. Az évente több ezer jótékonysági támogatás a közösség ereje révén sikeres. 2018-ban a résztvevők összesen 10.669 tábla csokit, plüsst, játékot gyűjtöttek össze! Hálásan köszönjük, ez óriási teljesítmény! A Mátrix Közhasznú Alapítvány által működtetett Szeretetcsoki program így hosszú hónapokig eszközökkel bőven ellátva tudja folytatni jótékonysági programjait. A segítő programoknak a támogatások által minden felajánló részese lett!

    A 2018. decemberéig folyó Szeretetcsoki együttműködés részeként beküldők SORRENDJE VÉGLEGES!

    Sok lelkes gyermek és felnőtt, kicsik és nagyok összesen 10.669 tábla csokit, plüsst, játékot gyűjtöttek össze! Hálásan köszönjük, óriási teljesítmény! A Mátrix Közhasznú Alapítvány által működtetett Szeretetcsoki program így hosszú hónapokig eszközökkel bőven ellátva tudja folytatni jótékonysági programjait. A segítő programoknak minden résztvevő részese lett!

    (a sorrend csökkenő, a beküldött csokoládék és egyéb adományok alapján!):

    Beküldött tábla csoki / adomány darabszáma szerinti sorrend, Beküldő Intézmény / Csoport NEVE (település),

    001. Sárvári Oltalmazó Kezek Egyesülete (Sárvár),
    Díjazás: 200.000. forint

    002. Gödöllői Református Gimnázium, 9/c. (Gödöllő),
    Díjazás: 100.000. forint

    003. Bőrfestő Óvoda (Budapest),
    Díjazás: 60.000. forint

    Elismerésben részesülő beküldők:

    004. Váci Szakképzési Centrum Petőfi Sándor Gimnáziuma, Gépészeti Szakgimnáziuma és Kollégiuma, 9/a. (Aszód),
    005. Kispesti Kós Károly Általános Iskola (Budapest),
    006. Dunabogdányi Német Nemzetiségi Óvoda (Dunabogdány),
    007. Szent László Katolikus Általános Iskola, 2/b., 6/b. (Encs),
    008. Csólyospálosi Általános Iskola (Csólyospálos),
    009 Sülysápi Csicsergő Óvoda, Halacska Csoport (Sülysáp),
    010. SzKC Vasvári Pál Gazdasági és Informatikai Szakgimnáziuma, Iskolai Diákbizottság, 9/a. (Szeged),
    011. Újpesti Homoktövis Általános Iskola, 8/c. (Budapest),
    012. Győri Váci Mihály Általános Iskola, 4/a. (Győr),
    013. Bucsai II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola és AMI, 5/a. (Bucsa),
    014. Dunaharaszti Hétszinvirág Óvoda (Dunaharaszti),
    015. Pilisszentkereszti Szlovák Nemzetiségi Óvoda (Pilisszentkereszt),
    016. József Attila Általános Iskola, 2/b. (Szigetszentmiklós),
    017. Kodály Zoltán Ének-Zenei Általános Iskola, 3/a. (Kecskemét),
    018. Szivárvány Óvoda (Pápa),
    019. Veszprémi Báthory István Sportiskolai Általános Iskola, 2/a., 2/b., 3/a. (Veszprém),
    020. Nyár Óvoda (Budapest),
    021. Lánycsóki Óvoda (Lánycsók),
    022. Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és AMI (Bonyhád),
    023. Nyíregyházi SZC Wesselényi Miklós Középiskolája, Szakiskolája és Kollégiuma, DÖK (Nyíregyháza),
    024. Csemetekert Óvoda (Budapest),
    025. BMSZC Trefort Ágoston Két Tanítási Nyelvű Szakgimnáziuma, 9/knyd. (Budapest),
    026. Mezőfalvi Petőfi Sándor Általános Iskola és AMI, 4/a. (Mezőfalva),
    027. Koch Valéria Iskolaközpont, Dugonics Úti Óvoda, Katica Csoport (Pécs),
    028. Szandaszőlősi Általános Iskola és AMI, 2/c. (Szolnok),
    029. Mezőtúri Református Kollégium, 3/a. (Mezőtúr),
    030. Mezőtúri Református Kollégium, 3/b. (Mezőtúr),
    031. Krúdi Gyula Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola, 1/a. (Budapest),
    032. Szandaszőlősi Általános Iskola és AMI, 4/b. (Szolnok),
    033. Szendehelyi Német Nemzetiségi Általánosa Iskola, 1. osztály (Szendehely),
    034. Áldás Utcai Iskola, 1/a., 3/a. (Budapest),
    035. Dudás Miklós Görög Katolikus Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola és AMI (Máriapócs),
    036. Kastélydombi Általános Iskola, 3/c., Csodabogarak (Budapest),
    037. Kölyöksziget Óvoda, Bagoly Csoport és Manó Csoport (Szeged),
    038. Tisza-Parti Általános Iskola (1/a., 1/b., 2/a., 3/a., 4/b., 6/a.) (Szeged),
    039. SzSzC Gábor Dénes Szakgimnázium és Szakközépiskola, 11/e. (Szeged),
    040. Gyulai Implom József Általános Iskola, 4/b. (Gyula),
    041. Kisdeák Evangélikus Óvoda, Mókus és Süni Csoport (Budapest),
    042. Margaréta Óvoda (Fertőszéplak),
    043. Százhalombattai Arany János Általános Iskola és Gimnázium, AUTI 2-3-4 d. osztály (Százhalombatta),
    044. Százhalombattai 1. Számú Általános Iskola, 3/b. (Százhalombatta),
    045. Sennyey Elza Általános Iskola (Mándok),
    046. Váci Petőfi Sándor Általános Iskola, 3/a. (Vác),
    047. Tiszatenyői Szent István Általános Iskola 1-2. osztály (Tiszatenyő),
    048. Budapesti Gépészeti Szakképzési Centrum, Arany János Műszaki Gimnáziuma és Szakközépiskolája, 10/a., 5/13., 3/11. (Budapest),
    049. Kelemen Anikó és Csapata (Kiskunfélegyháza),
    050. Gedói Általános Iskola és AMI, 7/a. (Szeged),
    051. Kossuth Lajos Általános Iskola és AMI (Füzesgyarmat),
    052. Tát Város Önkormányzati Napköziotthonos Óvoda (Tát),
    053. Simándy József Általános Iskola (Kistarcsa),
    054. Felsőtárkányi Óvoda (Felsőtárkány),
    055. Kaposvári Csokonai Vitéz Mihály Általános Iskola és Kollégium, 9/a. (Kaposvár),
    056. Felsőpakonyi Herman Ottó Általános Iskola, 5/a., 5/b., 6/a., 6/b. (Felsőpakony),
    057. Kossuth Lajos Általános Iskola, 5/a. (Szeged),
    058. Ranolder János Római Katolikus Általános Iskola, 7/b. (Keszthely),
    059. Nyékládházi Kossuth Lajos Általános Iskola (Nyékládháza),
    060. Makovecz Imre Általános Iskola, 2/b., 2/a. (Csenger),
    061. Tiszaújvárosi Széchenyi István Általános Iskola, 2/a. (Tiszaújváros),
    062. Németh László Általános Iskola, 3/b. (Göd),
    063. Pázmándi Pitypang Óvoda és Bölcsőde, Méhecske Csoport, Katica Csoport, Pillangó Csoport (Pázmánd),
    064. Márki Sándor Általános Iskola, 3., 4., 5., 6., 7., 8. osztály (Kétegyháza),
    065. Szorgalmatosi Deák Ferenc Általános Iskola, 1. osztály (Szorgalmatos),
    066. Mesevár Óvoda (Gyömrő),
    067. Esztergomi Erzsébet Királyné Óvoda, Süni Csoport, Katica Csoport, Zümi Csoport, Maci Csoport (Esztergom),
    068. Felső-Mátrai Zakupszky László Általános Iskola és Óvoda (Mátraszentimre),
    069. Gyulai Implom József Általános Iskola, 3/b. (Gyula),
    070. N.K.Ó. - Kertvárosi Tagóvoda Sánci Telephely (Nagykanizsa),
    071. Szombathelyi Élelmiszeripari és Földmérési Szakgimnázium, Szakközépiskola és Kollégium (Szombathely),
    072. Bajai III. Béla Gimnázium, 7/a. (Baja),
    073. Békési Jantyik Utcai Óvoda, Manócska Csoport (Békés),
    074. Weisz Andrea (Pécsvárad),
    075. Siklósi Batthyány Kázmér Általános Iskola 1/a., 4/b. (Siklós),
    076. Móricz Zsigmond Általános Iskola, 4/a. (Dunaújváros),
    077. Eötvös József Általános Iskola, 1/a. (Budapest),
    078. VSZC Boronkay György Műszaki Szakgimnázium és Gimnázium, 11/n. (Vác),
    079. Würtz Ádám Általános Iskola (Tamási),
    080. Budajenői Általános Iskola, 1/b. (Budajenő),
    081. Baracsi Négy Vándor Óvoda (Baracs),
    082. Apostagi Nagy Lajos Általános Iskola (Apostag),
    083. Auffenbergné B. Mónika (Budapest),
    084. Idősek Napközi Otthona (Tiszatenyő),
    085. Vak Bottyán Általános Iskola és Gimnázium (Simontornya),
    086. Gyulai Implom József Általános Iskola, 2/c. (Gyula),
    087. Berhidai Közös Önkormányzati Hivatal (Berhida),
    088. II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola, 4. osztály (Nagymányok),
    089. Damjanich János Általános Iskola, 6/a. (Gödöllő),
    090. Petresi Utcai Óvoda, Makk Marci és Tártos Paripa Csoport (Szeged),
    091. Batthyány Lajos Általános Iskola, 2/a. (Budapest),
    092. Kunhegyesi Általános Iskola és AMI, 2/a. (Kunhegyes),
    093. Vörösmarty Mihály Gimnázium, 11/c. (Budapest),
    094. Mucsi – Magyar Nóra (Hódmezővásárhely),
    095. Nagylóki Közös Önkormányzati Hivatal (Nagylók Község),
    096. Szegedi SBO Központ Csapata (Szeged),
    097. Károly Óvoda, Micimackó Csoport (Mindszent),
    098. Maszkályné Bocsi Dóra (Sátoraljaújhely),
    099. Gödi Kastély Óvoda, Fácán Óvoda Egység, Csiga Csoport (Göd),
    100. Arany János Általános Iskola, 6/a. (Szeged),
    101. Hódmezővásárhelyi Varga Tamás Általános Iskola, 3/a. (Hódmezővásárhely),
    102. Papp Bertalan Ószőlői Általános Iskola (Tiszaföldvár),
    103. Gyulai Implom József Általános Iskola, 3/c. (Gyula),
    104. Tisza Palota Lakóközösség (Szeged),

    szeretetcsoki csokoládé gyűjtésGyermekmentés támogatása

    Kórházi gyógyítás támogatása, jótékonysági csokoládé akció

    Gyermekmentés, gyógyítás támogatása

    Közösségi támogatás, alapítványi jótettek



    Jótékonysági csokigyűjtésre hívjuk az iskolásokat, óvodásokat, azokat, akik az ünnepek idején szeretnének segíteni beteg gyermekek és rászoruló családok életén.

    Jótékonysági csokigyűjtés iskolás osztályok és óvodai csoportok összefogásával! Kórházak gyermekosztályain fekvő gyerekek mesedoktor vizitjein és nélkülöző családok támogatásakor a Mátrix Közhasznú Alapítvány mesedoktorai és önkéntesei más segítség mellett csokoládét is osztanak. Óvodai csoportok, általános iskolai osztályok, középiskolás csapatok részvételével a Mátrix Közhasznú Alapítvány által működtetett Mesedoktorok 'Szeretetcsoki' csokoládé gyűjtő akciót szervez. A csoportok a közösségükben összegyűjtött tábla csokikkal segítik az alapítvány fontos gyermek és családvédelmi tevékenységét, az alapítvány a legtöbb csokit beküldő csoportokat megjutalmazza.

    Értékes díjazás!

    A legtöbb csokoládét összegyűjtő csapat a 2019. év január közepén 200.000. Ft díjazásban részesül, a második legtöbb csokoládét összegyűjtő csapat 100.000. Ft díjazásban részesül, a harmadik legtöbb csokoládét összegyűjtő csapat 60.000. Ft díjazásban részesül.

    Mindenki nyer, hiszen adni örömteli dolog. Segítsünk Együtt!

    Teendők / folyamatok:
    1. Csoporton / osztályon belül gyűjtsétek össze a beküldeni szándékozott csoki mennyiséget.

    2. Ha összegyűlt a mennyiség, a lent megadott címre futárszolgálattal / postán (vagy időpont egyeztetés után személyesen) a csomagot (határidőn belül) el kell juttatni.

    3. A beérkezett csomagokban lévő csokoládék száma szerinti sorrendben a beküldők listája elérhető lesz a www.mesedoktor.hu/szeretetcsoki oldalon.

    4. A legtöbb csokoládét beküldő csapatokat (a díjazottakat) a csapat által megadott elérhetőségen az alapítvány külön is kiértesíti!

    Fontos:
    - A csapatok díjazásához kapcsolódó csokigyűjtés 2018. november 08 - tól 2018. december 03-ig tart (feladás utolsó napja),

    - Fontos, hogy a beküldött csokik a támogatottak egészsége érdekében legalább három hónapos szavatossággal kell rendelkezzenek, illetve bontatlan csomagolású legyen!

    - Egy - egy tábla csokival egyenértékű egy - egy csomag új 6-12 színű ceruza vagy új filctoll készlet vagy új gyurma vagy új zsírkréta készlet vagy új tempera (vízfesték), kártya, puzzle, társasjáték, plüss. Ezeket a csokik mellé kell tenni a beküldendő csomagba.

    - A csoport által beküldött csomagnak tartalmaznia kell a beküldött csokik számát, a beküldő csoport / osztály nevét, kapcsolattartó telefonszámát, postacímét, e-mail címét is!

    - A csokik mellé kézzel készített rajzok, versek, üzenetek vagy egyéb alkotások kapcsán a legkiemelkedőbb beküldő csoport (a beküldött csokik számától függetlenül) különdíjat kap!

    Csokigyűjtés felhívás nyomtatható plakátja letölthető: IDE KATTINTVA

    Idén segíts Te is egy csokival!
    A jótékonysági csokigyűjtő akció jóvoltából a Mátrix Közhasznú Alapítvány ezer Mikulás csomagot, az alapítvány mesedoktorai kórházi jótékonykodás során több ezer csokit és mesekönyvet oszt szét. Az alapítvány a Centerke Adományozó Központban a nagycsaládosok és hátrányos helyzetű gyerekeket ajándékoz meg, illetve olyan családokat támogat, ahol anyagi nehézséget okoz az ajándékozás. A legapróbbnak tűnő felajánlás is óriási segítség, köszönjük!

    Egyéni támogatóként a csoportos versenyen kívül magánszemélyek, cégek, családok tábla csoki felajánlásait is szeretettel várjuk a lent megadott beküldési címre.

    Beküldési cím:
    Mátrix Közhasznú Alapítvány
    6720 Szeged, Arany János utca 7.

    Információs telefonszám:
    +36-20-929-81-81.
    (munkanapokon, délelőtt 9-11 óra között)

    FONTOS:
    Jelen program általános szabályai - a pályázati program szerves részét képezi
    (melyet minden résztvevő a részvételével, akaratával mint mindenben megegyezőt elfogad
    )
    1. a programban való részvétel önkéntes,
    2. a program nyitott, ahhoz általános iskolai osztályok, középiskolai osztályok, óvodai csoportok, bölcsődei csoportok (felnőtt pedagógus képviseletével) szabadon csatlakozhatnak,
    3. a program nyilvános, az induló osztályok - csapatok tudomásul veszik, hogy a hatályos törvényekkel - rendeletekkel harmonizáltan a programról, a küldeményekről (csokoládéról és egyéb küldeményről - a továbbiakban adományokról), a nyertesekről, a résztvevőkről képi és hangfelvételek készülhetnek,
    4. a díjakért induló csapatok által beküldött adományokat a beküldést követően adományként az alapítvány tulajdonába kerülnek, mely adományokat az alapítvány kizárólag kórházak-intézmények és rászoruló családok megsegítésére (ingyenes kiosztásra) fordít,
    5. az osztályok / csoportok által beküldött adományokat az alapítvány nem tartja meg, nem küldi vissza,
    6. a nyerteseket / díjazottakat a jelen pályázat hivatalos felülete (a www.mesedoktorok.hu/szeretetcsoki ) oldal tartalmazza,
    7. a program során a reklamáció (pl. ha nem kerül be egy - egy csapat a legtöbb adományt beküldők, a díjazottak közé) kizárt,
    8. a rosszul megcímzett, elkallódott, ezekből adódóan át nem vett küldeményekért, az azokból esetlegesen kialakuló hátrányért az alapítvány kiírója felelősséget nem vállal,
    9. a program kapcsán kizárt mindennemű per, kártérítés, jogorvoslat.



adó egy százalék, gyermekmentés, családtámogatáscsaládtámogatás, adományosztás, gyógyítás, gyermekek, kórházKérjük Támogassa a Gyermekek megmentését!
Mátrix Közhasznú Alapítvány (OTP): 11735005-20510350
Adó 1%:  18472273-1-06
Évente több tízezer gyermek és család számára jut el a segítő adomány, köszönjük!
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • A gyermek fejlődésének fontos része a szülői türelem

    A gyermek fejlődésének fontos része a szülői türelemA szülők bölcsőt fonnak az el- és befogadás, a hit, a bizalom és a szeretet fonalaiból, amelyben megszületik a család, s benne az, aki életüknek elkövezendő időszakában ezt a szeretetteljes türelmet megkapja. A következő kilenc hónap figyelme kíséri nyomon az önálló személyiséggé válás apró, ám minden mozzanatában a teljességet megidéző folyamatát. A baba genetikai potenciálja találkozik az édesanya ráfigyelő, őt körülvevő szeretetével, amivel a baba egyre több területen indítja be saját lehetőségeinek kibontakoztatását.

  • Bátortalan gyermekek, de miért?!

    Bátortalan gyermekek, de miért?!A korkövetelmények hatása a gyermekekre: A kultúránk azt sugallja, hogy ha elég erős vagy és kiharcolod, amit akarsz, támogatókat szerzel magad mellé, akkor tiéd lesz a világ. Ha ennek az ellenkezőjét tapasztalják a szülők, szinte görcsbe rándulnak. Különösen akkor, ha nagy a szakadék a gyermek otthon tapasztalt, és közösségben mutatott viselkedése között. Mielőtt a bátortalan címkét rányomjuk egy gyerekre, először vizsgáljuk meg, hogy milyen ő egészében, milyen helyzetekben nyílik meg, hol visszahúzódó?

  • Jótékonysági Mikulás söpört végig az országon

    Jótékonysági Mikulás söpört végig az országonMesedoktorok kórháztámogató programját is működtető Mátrix Közhasznú Alapítvány jóvoltából ezernél több hátrányos helyzetű gyermek kapott a jótékonysági Mikulástól jól megtömött ajándék csomagot. Rácz Anett, az alapítvány vezetője a szegénység visszaszorítása kapcsán fontosnak tartja a közösség megoldó erejét, a példamutatást, az élményteremtést. A gyerekek a nagyszakállút az utcai rendezvényeken éppen olyan nagy nagy örömmel fogadták, mint az egész mozitermeket megtöltő rendezvényeken. A programot tucatnyi jótevő - önkéntes segítő és támogatta.

  • A mesének gyógyító ereje van

    A mesének gyógyító ereje vanA mesékkel, különböző történetekkel való gyógyítás az emberiséggel egyidős foglalkozás. A legtöbb társadalom kultúrájában fellelhetőek a mesék, mint az ősi kikristályosodott kollektív tudat, emberi bölcsesség tükörképei. A mesék, s ezen belül is főleg a tündérmesék egyre kevesebb ember számára jelentik a bölcsesség forrását, sőt „még kevesebben vannak, akik az egyes történetekben a saját egzisztenciális problémáikra és azok megoldási lehetőségeire ismernek rá. A mesekutatók és a meseterapeuták szakítottak a hagyományos mese meghatározásával.

  • Örök kérdés: mennyit tévézzen a gyerek?

    Örök kérdés: mennyit tévézzen a gyerek?Mit csináljak vele otthon?… Mit csináljak vele, hogy nyugodtan végezhessem a dolgomat?… Hogyan bírjam rá, hogy egy kicsit csendben legyen? …hogy ne rohangásszon ki percenként, hogy ő most unatkozik?” „Kapcsold be a TV-t!…Mit szeretnél nézni, válassz ki egy DVD-t!…Nézd meg újra azt a filmet!” Elcsendesedik minden, a háttérből, messziről szól a film. A gyerekek végre a TV előtt ülnek. Szemük előtt felfoghatatlan gyorsasággal elkezdenek peregni a képek, változnak a helyszínek, váltják egymást a szereplők.

  • A dackorszak a szülő és a gyermek életében

    A dackorszak a szülő és a gyermek életébenA dackorszak csúcspontja 3 éves korra tehető, amikor a gyermek éntudata megszilárdul, és kellő énerővel rendelkezik ahhoz, hogy saját akaratának, elképzeléseinek, hangot adjon. Lényeges számára, hogy visszajelzést kapjon róla, miként tud hatni környezetére. Nemcsak a figyelem középpontjába kíván kerülni, de saját személyiségének erejét is teszteli. A társas élet szabályainak elsajátítása ekkor válik kiemelt jelentőségűvé, ugyanis az ellenállás, a provokáció, a hisztik és a jelenetek által ő világosan kommunikálja, hogy igen, szabjatok nekem határt!

  • A többet érintett gyermekek gyorsabban és egyenletesebben fejlődnek

    A többet érintett gyermekek gyorsabban és egyenletesebben fejlődnekSzámos kutatás kimutatja, hogy a többet érintett gyermekek gyorsabban, egyenletesebben fejlődnek, a világot megismerő, befogadó kapacitásuk megsokszorozódik, információfeldolgozó stratégiáik fejlettebbek, mint azoké, akik nélkülözik az érintést. Érzelmi intelligenciájuk szociális magabiztosságot ad számukra. Biztosabbak önmagukban, ugyanakkor másokra is tudnak figyelni, hiszen rájuk is tudnak az őket körülvevők. Az anyai gondoskodás hatással van „az értelmi színvonalra, a képességek alakulására, és ennek hatásai a serdülőkor kezdetén is mérhetőek.

  • A mese fontossága a gyermekek életében

    A mese fontossága a gyermekek életébenMiért fontos a mese? Ha mesélünk gyermekünknek, együtt vagyunk vele! Ebből is érzi, hogy fontos nekünk. Másodsorban, a mese hallgatása olyan lelki folyamatokat indít be, melyekre szükség van az egészséges fejlődéshez. 2-3 éves korban a gyerekek még nem tudnak éles különbséget tenni a valóság és a vágyak, a fantázia között. A mesék a gyerekek gondolkodását jelenítik meg, és érthetővé teszik számukra a világ működését. A jó mesék, pl. népmesék, szimbolikus formában az élet nagy kérdéseivel foglalkoznak, súlyos problémákat járnak körbe.

  • Ajándék mesekönyvek a Mesedoktoroktól

    Ajándék mesekönyvek a MesedoktoroktólA Mátrix Közhasznú Alapítvány által működtetett Gyógyító Mesedoktorok 2015 február és 2015 június között ötezer-hatszáz mesekönyvet juttat el kórházak gyermekosztályaira. A cél, hogy a betegágyakon fekvő gyerekek változatosabb és élménygazdagabb közegben gyógyulhassanak. A teljesen ingyenes könyvekre kórházak, szakrendelők, klinikák jelentkezhetnek. A „nem csak gyerekeket, nem csak betegeket” segítő mesedoktorok nem tudnak mindenhol és mindig ott lenni, ezért azokban a gyermekmentő központokban, ahol örömmel fogadnak mesekönyveket, oda a Mátrix Közhasznú Alapítvány postai csomagban juttat el intézményenként 10-20 mesekönyvet.

  • A biztonságos családi tér az alapja mindennek

    A biztonságos családi tér az alapja mindennekA belső – és a családi koordinátarend­szer adja meg a gyermek számára az önmagában és családjában megélt magabiztosságot, rugalmas tér-kezelést, és az e terén belüli szabad mozgás lehetőségét. Csak az így begyakorolt tér-biztonság segíti a gyermekeket a családon kívüli tágabb tér birtokba vételére, amit először minden gyermek a képzeletében jár be, messzi vágy-tájakra eljutva. E képzeleti tér bemozgása és megerősödése teszi lehetővé, hogy a gyermekek egyre biztosabban lépjenek ki a családi térből a tágabb fizikai és társas tér felé.

  • Mesedoktor Mikulás

    Mesedoktor MikulásSzegény sorsú gyermekeket segítettünk ajándékcsomagokhoz és élményekhez. Hátrányos helyzetű családokat támogattunk Mikulás csomagokkal. A Mátrix Közhasznú Alapítvány idén 1200 nehéz sorsú, rossz anyagi helyzetben lévő család gyermekét támogatta Mikulás idején Mikulás csomaggal. Támogattuk ezen felül a tehetséges gyerekeket (jó tanulókat, sportolókat), nekik intézményeken keresztül tartottunk Mikulást. Közös erővel előrébb juthatunk a szeretet és esélyegyenlőség jegyében. egyre több támogató tagunk, együttműködő partnerünk, önkéntesünk van, köszönjük szépen mindenkinek, aki részt vett velünk a jóban!

  • Ceruzáért Osztálykirándulást adtak a Mesedoktorok

    Ceruzáért Osztálykirándulást adtak a MesedoktorokNegyvenötezer színes ceruzát, filctollat, vízfestéket, zsírkrétát gyűjtöttek össze jótékonysági céllal gyerekek, az egész országból. A Mátrix Közhasznú Alapítvány Mesedoktor programja gyűjtő akciót szervezett, melyre iskolák osztályai, óvodai csoportok szedték össze rajzeszközeiket. A jótékonysági összefogásban legtöbbet beküldő csapatok az alapítványtól értékes díjakat kaptak, összesen négyszázhúszezer forint összértékben, melyet osztálykirándulásra vagy egyéb más, közösségi értéket növelő tevékenységekre fordíthatnak.

  • A bábjáték önállóságot kíván, önbizalmat ad

    A bábjáték önállóságot kíván, önbizalmat adA bábu egyrészt látvány, melynek formái, színei keltik az első benyomást, másrészt mozgó figura. A benne rejlő mozgatási lehetőség cselekvésre, tevékenységre készteti a gyermeket. A bábu – amellyel játszani, manipulálni lehet – kedvezően motiválja a gyermek megismerő tevékenységét, sőt, érdeklődését, figyelmét tartósan fenn tudja tartani, ezért az értelmi funkciók fejlesztésének is hatásos eszköze lehet. Érzelmek irányítják akaratunkat, tetteinket, érzelmek által ébrednek fel bennünk az erkölcsi normák.

  • A közös olvasás a kapcsolatépítés egyik módja

    A közös olvasás a kapcsolatépítés egyik módjaMindannyian azt szeretnénk, hogy a gyermekünk intelligens, okos, és boldog legyen! A gyermeknevelésben nem létezik ennél nagyobb prioritás. Az olvasás egy hatékony eszköz arra, hogy a gyermekünkkel erős, és kiegyensúlyozott kapcsolatot építsünk. De az olvasás ennél sokkal többet jelent a szülő, és a gyermek számára. Lehet, hogy sokan szerettünk olvasni, mikor gyerekek voltunk, de hónapok telnek el anélkül, hogy könyv kerülne a kezünkbe. A könyv az egyik legegyszerűbb módja, hogy foglalkozzunk magunkkal.

  • Olvassunk minél több mesét a gyerekeknek!

    Olvassunk minél több mesét a gyerekeknek!Minden kultúrának megvannak a maga meséi és motívumai, amit minden gyereknek hallania kell, de a népmese az a műfaj, amely bármelyik korosztály figyelmét megragadja. Ma már elavultnak tűnhetnek, hiszen nincsenek meg bennük a modern élet körülményeire utaló motívumok, de valójában a tartalom, a mondanivaló örökérvényű, hiszen változhatnak az életkörülmények, a technika, minden, ami körülvesz minket, de az embernek fel kell nőnie, el kell hagynia a szülői házat és saját életét kell élnie.

  • A mese nem csak szórakozás, hanem tanítás is

    A mese nem csak szórakozás, hanem tanítás is Régebbi folklórfeljegyzések a falusi élet megfigyeléséről azt mutatták, hogy Magyarországon szinte mindenütt eleven volt a mesemondás, hosszú téli estéken, felnőtt emberek egymásnak meséket mondtak. Szerették hallani a meséket, s a pergő friss anekdotát, a jókedvű, falucsúfoló történeteket. Az öreg mesemondók visszaemlékezése szerint a közösség mindig megbecsülte a „szép szavú, nagy emlékezetű” mesemondókat. A hazai meseszó szerves része volt a falu életének, a katonasorsnak, a vándorló munkások estéinek idegenben.

  • A szerepjáték a gyerekek szabad játéka

    A szerepjáték a gyerekek szabad játékaSzüleinkkel való kapcsolatunkban gyermekek vagyunk, de gyermekünkkel szemben mi vagyunk a szülők. Meg kell felelnünk a házastársi szerepnek, a munkahelyünkön az adott beosztásban főnökként vagy beosztottként kell viselkednünk. És még sorolhatnánk. Nincs is ezzel baj, hiszen ha mindenhol önmagunk tudunk maradni, akkor semmiféle meghasonlást nem okoz ez. Az óvodáskorú gyermekek (és gyakran még a kisiskolások) kedvelt játéka a szerepjáték, amely mint a legtöbb játék, túlmutat saját határain...

  • A jó játék kiemeli a gyermek képességeit

    A jó játék kiemeli a gyermek képességeitA gyermek tudja, a jóság önmagában van, „kéznél van”. A fantáziája segítségével megsokszorozza a benne létező jót, legyőzi a „rosszat”, felkészül az életre. Az óvodás korban pedig: a játék: maga az élet. A játékhoz kapcsolat kell önnön magunkkal és másokkal. Ennek mintáját a méhen belüli, és a születés utáni életből hozzuk. Ha várjuk a babánkat együtt a Párunkkal, ha elfogadjuk, hogy lehet lány vagy akár fiú, ha örömmel és szeretettel fogadjuk őt, akkor kezdettől fogva többet vagyunk együtt vele, többet mosolygunk rá, többet érintjük és többet játszunk vele.

  • Mesedoktorok - 80 gyermekkorházat támogattunk

    Mesedoktorok - 80 gyermekkorházat támogattunkA gyógyítást segítő Mesedoktorok egész évben a gyermekek megsegítéséért tevékenykednek, kórházakat támogatnak, támogatói programokban vesznek részt. Most újabb 80 gyermekkórház és gyermekeket gyógyító intézmény kapott szeretetcsomagot a Mesedoktoroktól. Több ezer minőségi mesekönyv, édesség és írószerek (másfél tonnányi mennyiségben) kerültek a gyermekek gyógyítását támogató céllal az intézményekbe. A Mesedoktorok célja, hogy a gyógykezeléssel eltöltött időszak a gyermekek számára a legkisebb terheléssel járjon, hiszen a cél, hogy az test éppé, a lélek széppé váljon.

  • Báboztunk, mesét mondtunk, játszottunk

    Báboztunk, mesét mondtunk, játszottunkMesemondó Mamika (Ács Ibolya) hétvégi tavaszváró bábjátékaiba segítettek be a Mátrix Közhasznú Alapítvány önkéntesei (Mesedoktorai) és a Karitáció Alapítvány önkéntesei (Bohócdoktorai). Meséket mondtunk, kesztyűbábokkal meséket játszottunk el, báboztunk, állatmeséket adtunk elő. Gyerekeknek a gyerekekért: a mai társadalom problémáinak feldolgozását segíti minden szépen megkomponált történet. Tél vége van, a mostani előadás a tavaszvárás, a jókedvre derítés, és az öröm jegyében telt el. A gyerekek és a felnőttek is nagy örömmel fogadták a történeteket. A résztvevőknek és a szereplőknek is köszönjük szépen!

  • Távolból is segítenek a mesedoktorok

    Távolból is segítenek a mesedoktorokSzorgos csomagoláson vannak túl a Mátrix Közhasznú Alapítvány mesedoktorai. A kórháztámogató csapat az ország minden gyermekkórházába mesekönyvekkel megtöltött csomagokat kézbesített. A korábban oktatási intézmények, családok és gyermekek részvételével összegyűjtött tizennyolcezer mesekönyvet tisztítás és válogatás után folyamatosan kórházi osztályoknak, a benn fekvő gyerekek gyógyulását támogató céllal juttatták el. Rácz Anett alapítványi vezető elmondta, hogy a mesekönyvekkel a kórházban benntöltött gyógyulást segíti tartalmasabbá tenni, a támogató program értéke a tízmillió forintot súrolja.

  • Adó 1% Gyermekmentésre

    Adó 1% GyermekmentésreAdóbevalláskor az adó egy százalék felajánlásával támogassa a gyermekmentő, egészségvédelmi, szociális segítő tevékenységünket. A Mátrix Közhasznú Alapítvány évente tízezernél többször segít. Betegeket, elesetteket, bajban lévőket, halmozottan rászorulókat támogató Mátrix Alapítvány csapata ha kell beteg gyerekek gyógyításában segédkezik, élelmiszert oszt, eszközöket adományoz, bajban lévőket segít. Az alapítvány segítő csapatának célja, hogy senki ne maradjon bajban, a lehető legtöbben találják meg problémáikból a kiutat. Adó 1% felajánlása révén legyen Ön is részese a sikernek! Hálásan köszönjük segítőink, támogatóink, önkénteseink együttműködését, mely révén sikeres lehet segítő tevékenységünk egész évben.

  • A mesék üzenetet közvetítenek és utat mutatnak

    A mesék üzenetet közvetítenek és utat mutatnakFelgyorsult, monitorok előtt zajló, feszültségekkel teli világunkban egyre nagyobb szükség van nyugvópontokra. Lassítani, időt nyerni a hétköznapok mókuskerekében többféleképpen is lehet, például természetjárással, sportolással vagy akár wellness üdüléssel – de létezik egy nagyon egyszerű ősi módszer is, amelyet érdemes újra felfedezni és tudatosan beépíteni a mindennapokba. Igen, a jó öreg mesékről beszélünk, amelyek évszázadok óta hordozzák emberi életünk alap értékeit és szimbolikusan megjelenítik feladatainkat, vágyainkat, megpróbáltatásainkat.

  • A bábozás, mint terápiás módszer

    A bábozás, mint terápiás módszerHa a gyermekekkel történik valami, esetleg trauma éri őket, nem tudják úgy kifejezni az érzéseiket, elmondani a félelmeiket, mint a felnőttek. Sokszor ezeket az emlékeket a tudatalattinkba toljuk, hogy ne kelljen velük foglalkoznunk, szorongásunk csillapodjon. Azonban ez nem maradhat sokáig büntetlenül, hamar előtörnek az oda letolt problémák álmokban, fejlődési visszalépésben, körömrágásban, tikkelésben stb. Ezért hívjuk segítségül az úgynevezett projektív eljárásokat, melyekkel ezeket a tudatalattiba gyömöszölt emlékeket tudjuk felszínre hozni és megoldani.

  • Osztálykirándulást támogatnak a Mesedoktorok - Pályázat 2014 (lezárult!)

    Osztálykirándulást támogatnak a Mesedoktorok - Pályázat 2014 (lezárult!)Gyermekkórházak bennfekvő betegei számára tett jótékonysági mesekönyvgyűjtő felhívásra több mint ötezer mesekönyvet küldtek be gyerekek és pedagógusaik. A könyvek gyermekkórházak számára kerülnek szétosztásra, melyek révén a bent fekvő beteg gyerekek kellemesebb körülmények között gyógyulhatnak. A legtöbb könyvet beküldő osztály és csoport értékes díjazásban részesült. A program jól mutatta, hogy a lelkes gyerekek és pedagógusaik odafigyelnek a bajban lévőkre, és ahol csak tudnak, segítenek (a 2014-es program lezárult!).

  • Gyermekkórházaknak küldtünk gyógyítást segítő mesekönyveket

    Gyermekkórházaknak küldtünk gyógyítást segítő mesekönyveketA Mátrix Közhasznú Alapítvány által működtetett Gyógyító Mesedoktorok 2015 októberében újabb ötezer mesekönyvet juttatott el az ország minden pontjára, gyermekkórházakba. A cél, hogy a betegágyakon fekvő gyerekek változatosabb és élménygazdagabb közegben gyógyulhassanak. A teljesen ingyenes könyveket kórházak, szakrendelők, klinikák részére küldték el. A „nem csak gyerekeket, nem csak betegeket” segítő mesedoktorok nem tudnak mindenhol és mindig ott lenni, ezért azokban a gyermekmentő központokban, ahol örömmel fogadnak mesekönyveket, oda a Mátrix Közhasznú Alapítvány postai csomagban juttatott el intézményenként 20-40 mesekönyvet.

  • A tévézés hatása a gyerekekre

    A tévézés hatása a gyerekekreA neurológiai szakrendelőben megjelent gyermekek közel 50 százaléka nem szervi betegséggel küzd, hanem érzelmileg labilis, pszichésen feszült, mely gyakran szervi panaszokban nyilvánul meg (hányás, hasfájás, étvágytalanság). Néhány kisgyermek időnként furcsa grimaszokat vág vagy különös mozdulatokat végez, nyugtalanul futkározik, egy pillanatig nem tud megülni, nem foglalkozik egy tárggyal kitartóan. Az orvos a vizsgálatok során nem talál szervi bajt, de észleli, hogy a kisgyermek izgatott, feszült, „pörög”.

  • Mesekönyvért Osztálykirándulást adtak a Mesedoktorok

    Mesekönyvért Osztálykirándulást adtak a MesedoktorokKórházak, gyermekosztályok mesekönyvállományának bővítése céljából óvodai csoportok, általános iskolai osztályok, középiskolás csapatok részvételével a Mátrix Közhasznú Alapítvány által több éve sikeresen működtetett Mesedoktorok mesekönyv gyűjtő akciót szerveztek. NAGY öröm volt érezni a segítő együttműködéseteket, melynek köszönhetően összesen 17889 jó állapotú könyvet (mesekönyvet, regényt, kifestőt) küldtek be a résztvevők. A könyvek az ország 150 gyermekkórházába kerülnek kiosztásra, ahol a kezelés alatt álló gyerekek gyógyítását együtt - közösen így támogatjuk.

  • A mese által kiélheti minden érzelmét a gyermek

    A mese által kiélheti minden érzelmét a gyermekMindenkinek volt kedvenc meséje gyermekkorában, olyan, amit a szülei nem győztek eleget mesélni, amit kétszer, háromszor, százszor is kevés volt hallani. Sokat elárulnak a gyermekkorról ezek a mesék, melyek megszokott, biztonságos fantáziavilágába folyton visszakéredzkedtünk fiatal éveinkben. A családon belüli kapcsolatok mintát nyújtanak a gyermekek számára saját kapcsolataik kialakításához, hisz számukra kezdetben még nincs viszonyítási alap, az a valóság, az a jó, amit a családban látnak.

  • A lelki fejlődésben is fontos szerepet játszik a bábjáték

    A lelki fejlődésben is fontos szerepet játszik a bábjátékA gyermek úgy tekint a bábra, és minden figurára, játékra, mintha élő lenne. A gyermek számára még nem alakult ki éles határ a valóság és a képzelet között, ezért a fantáziája segítségével megformálja a báb életét. Mivel a gyermek hozza létre, kelti életre a figurákat, olyan tulajdonságaik, igényeik, vágyaik, érzéseik vannak, úgy viselkednek, mint a gyermek maga. Így ha a gyermek agresszív szeretne lenni, mert dühös, akkor eljátszhatja, hogy a cápa megeszi a halat. Sokkal jobb, ha érzelmeit, indulatait eljátszhatja, mintha a negatív érzések belülről emésztenék.