rss
gyermekmentés támogatása
  • Csokigyűjtés, Szeretetcsoki 2018

  • Csokigyűjtés, Szeretetcsoki 2018Gyermekek, fiatalok, kicsik és nagyok közösen tették sikeressé a jótékonysági csokigyűjtés idei felhívását. A Szeretetcsoki program a Mátrix Közhasznú Alapítvány jótékonysági - támogató programja. Az évente több ezer jótékonysági támogatás a közösség ereje révén sikeres. 2018-ban a résztvevők összesen 10.669 tábla csokit, plüsst, játékot gyűjtöttek össze! Hálásan köszönjük, ez óriási teljesítmény! A Mátrix Közhasznú Alapítvány által működtetett Szeretetcsoki program így hosszú hónapokig eszközökkel bőven ellátva tudja folytatni jótékonysági programjait. A segítő programoknak a támogatások által minden felajánló részese lett!

    A 2018. decemberéig folyó Szeretetcsoki együttműködés részeként beküldők SORRENDJE VÉGLEGES!

    Sok lelkes gyermek és felnőtt, kicsik és nagyok összesen 10.669 tábla csokit, plüsst, játékot gyűjtöttek össze! Hálásan köszönjük, óriási teljesítmény! A Mátrix Közhasznú Alapítvány által működtetett Szeretetcsoki program így hosszú hónapokig eszközökkel bőven ellátva tudja folytatni jótékonysági programjait. A segítő programoknak minden résztvevő részese lett!

    (a sorrend csökkenő, a beküldött csokoládék és egyéb adományok alapján!):

    Beküldött tábla csoki / adomány darabszáma szerinti sorrend, Beküldő Intézmény / Csoport NEVE (település),

    001. Sárvári Oltalmazó Kezek Egyesülete (Sárvár),
    Díjazás: 200.000. forint

    002. Gödöllői Református Gimnázium, 9/c. (Gödöllő),
    Díjazás: 100.000. forint

    003. Bőrfestő Óvoda (Budapest),
    Díjazás: 60.000. forint

    Elismerésben részesülő beküldők:

    004. Váci Szakképzési Centrum Petőfi Sándor Gimnáziuma, Gépészeti Szakgimnáziuma és Kollégiuma, 9/a. (Aszód),
    005. Kispesti Kós Károly Általános Iskola (Budapest),
    006. Dunabogdányi Német Nemzetiségi Óvoda (Dunabogdány),
    007. Szent László Katolikus Általános Iskola, 2/b., 6/b. (Encs),
    008. Csólyospálosi Általános Iskola (Csólyospálos),
    009 Sülysápi Csicsergő Óvoda, Halacska Csoport (Sülysáp),
    010. SzKC Vasvári Pál Gazdasági és Informatikai Szakgimnáziuma, Iskolai Diákbizottság, 9/a. (Szeged),
    011. Újpesti Homoktövis Általános Iskola, 8/c. (Budapest),
    012. Győri Váci Mihály Általános Iskola, 4/a. (Győr),
    013. Bucsai II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola és AMI, 5/a. (Bucsa),
    014. Dunaharaszti Hétszinvirág Óvoda (Dunaharaszti),
    015. Pilisszentkereszti Szlovák Nemzetiségi Óvoda (Pilisszentkereszt),
    016. József Attila Általános Iskola, 2/b. (Szigetszentmiklós),
    017. Kodály Zoltán Ének-Zenei Általános Iskola, 3/a. (Kecskemét),
    018. Szivárvány Óvoda (Pápa),
    019. Veszprémi Báthory István Sportiskolai Általános Iskola, 2/a., 2/b., 3/a. (Veszprém),
    020. Nyár Óvoda (Budapest),
    021. Lánycsóki Óvoda (Lánycsók),
    022. Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és AMI (Bonyhád),
    023. Nyíregyházi SZC Wesselényi Miklós Középiskolája, Szakiskolája és Kollégiuma, DÖK (Nyíregyháza),
    024. Csemetekert Óvoda (Budapest),
    025. BMSZC Trefort Ágoston Két Tanítási Nyelvű Szakgimnáziuma, 9/knyd. (Budapest),
    026. Mezőfalvi Petőfi Sándor Általános Iskola és AMI, 4/a. (Mezőfalva),
    027. Koch Valéria Iskolaközpont, Dugonics Úti Óvoda, Katica Csoport (Pécs),
    028. Szandaszőlősi Általános Iskola és AMI, 2/c. (Szolnok),
    029. Mezőtúri Református Kollégium, 3/a. (Mezőtúr),
    030. Mezőtúri Református Kollégium, 3/b. (Mezőtúr),
    031. Krúdi Gyula Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola, 1/a. (Budapest),
    032. Szandaszőlősi Általános Iskola és AMI, 4/b. (Szolnok),
    033. Szendehelyi Német Nemzetiségi Általánosa Iskola, 1. osztály (Szendehely),
    034. Áldás Utcai Iskola, 1/a., 3/a. (Budapest),
    035. Dudás Miklós Görög Katolikus Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola és AMI (Máriapócs),
    036. Kastélydombi Általános Iskola, 3/c., Csodabogarak (Budapest),
    037. Kölyöksziget Óvoda, Bagoly Csoport és Manó Csoport (Szeged),
    038. Tisza-Parti Általános Iskola (1/a., 1/b., 2/a., 3/a., 4/b., 6/a.) (Szeged),
    039. SzSzC Gábor Dénes Szakgimnázium és Szakközépiskola, 11/e. (Szeged),
    040. Gyulai Implom József Általános Iskola, 4/b. (Gyula),
    041. Kisdeák Evangélikus Óvoda, Mókus és Süni Csoport (Budapest),
    042. Margaréta Óvoda (Fertőszéplak),
    043. Százhalombattai Arany János Általános Iskola és Gimnázium, AUTI 2-3-4 d. osztály (Százhalombatta),
    044. Százhalombattai 1. Számú Általános Iskola, 3/b. (Százhalombatta),
    045. Sennyey Elza Általános Iskola (Mándok),
    046. Váci Petőfi Sándor Általános Iskola, 3/a. (Vác),
    047. Tiszatenyői Szent István Általános Iskola 1-2. osztály (Tiszatenyő),
    048. Budapesti Gépészeti Szakképzési Centrum, Arany János Műszaki Gimnáziuma és Szakközépiskolája, 10/a., 5/13., 3/11. (Budapest),
    049. Kelemen Anikó és Csapata (Kiskunfélegyháza),
    050. Gedói Általános Iskola és AMI, 7/a. (Szeged),
    051. Kossuth Lajos Általános Iskola és AMI (Füzesgyarmat),
    052. Tát Város Önkormányzati Napköziotthonos Óvoda (Tát),
    053. Simándy József Általános Iskola (Kistarcsa),
    054. Felsőtárkányi Óvoda (Felsőtárkány),
    055. Kaposvári Csokonai Vitéz Mihály Általános Iskola és Kollégium, 9/a. (Kaposvár),
    056. Felsőpakonyi Herman Ottó Általános Iskola, 5/a., 5/b., 6/a., 6/b. (Felsőpakony),
    057. Kossuth Lajos Általános Iskola, 5/a. (Szeged),
    058. Ranolder János Római Katolikus Általános Iskola, 7/b. (Keszthely),
    059. Nyékládházi Kossuth Lajos Általános Iskola (Nyékládháza),
    060. Makovecz Imre Általános Iskola, 2/b., 2/a. (Csenger),
    061. Tiszaújvárosi Széchenyi István Általános Iskola, 2/a. (Tiszaújváros),
    062. Németh László Általános Iskola, 3/b. (Göd),
    063. Pázmándi Pitypang Óvoda és Bölcsőde, Méhecske Csoport, Katica Csoport, Pillangó Csoport (Pázmánd),
    064. Márki Sándor Általános Iskola, 3., 4., 5., 6., 7., 8. osztály (Kétegyháza),
    065. Szorgalmatosi Deák Ferenc Általános Iskola, 1. osztály (Szorgalmatos),
    066. Mesevár Óvoda (Gyömrő),
    067. Esztergomi Erzsébet Királyné Óvoda, Süni Csoport, Katica Csoport, Zümi Csoport, Maci Csoport (Esztergom),
    068. Felső-Mátrai Zakupszky László Általános Iskola és Óvoda (Mátraszentimre),
    069. Gyulai Implom József Általános Iskola, 3/b. (Gyula),
    070. N.K.Ó. - Kertvárosi Tagóvoda Sánci Telephely (Nagykanizsa),
    071. Szombathelyi Élelmiszeripari és Földmérési Szakgimnázium, Szakközépiskola és Kollégium (Szombathely),
    072. Bajai III. Béla Gimnázium, 7/a. (Baja),
    073. Békési Jantyik Utcai Óvoda, Manócska Csoport (Békés),
    074. Weisz Andrea (Pécsvárad),
    075. Siklósi Batthyány Kázmér Általános Iskola 1/a., 4/b. (Siklós),
    076. Móricz Zsigmond Általános Iskola, 4/a. (Dunaújváros),
    077. Eötvös József Általános Iskola, 1/a. (Budapest),
    078. VSZC Boronkay György Műszaki Szakgimnázium és Gimnázium, 11/n. (Vác),
    079. Würtz Ádám Általános Iskola (Tamási),
    080. Budajenői Általános Iskola, 1/b. (Budajenő),
    081. Baracsi Négy Vándor Óvoda (Baracs),
    082. Apostagi Nagy Lajos Általános Iskola (Apostag),
    083. Auffenbergné B. Mónika (Budapest),
    084. Idősek Napközi Otthona (Tiszatenyő),
    085. Vak Bottyán Általános Iskola és Gimnázium (Simontornya),
    086. Gyulai Implom József Általános Iskola, 2/c. (Gyula),
    087. Berhidai Közös Önkormányzati Hivatal (Berhida),
    088. II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola, 4. osztály (Nagymányok),
    089. Damjanich János Általános Iskola, 6/a. (Gödöllő),
    090. Petresi Utcai Óvoda, Makk Marci és Tártos Paripa Csoport (Szeged),
    091. Batthyány Lajos Általános Iskola, 2/a. (Budapest),
    092. Kunhegyesi Általános Iskola és AMI, 2/a. (Kunhegyes),
    093. Vörösmarty Mihály Gimnázium, 11/c. (Budapest),
    094. Mucsi – Magyar Nóra (Hódmezővásárhely),
    095. Nagylóki Közös Önkormányzati Hivatal (Nagylók Község),
    096. Szegedi SBO Központ Csapata (Szeged),
    097. Károly Óvoda, Micimackó Csoport (Mindszent),
    098. Maszkályné Bocsi Dóra (Sátoraljaújhely),
    099. Gödi Kastély Óvoda, Fácán Óvoda Egység, Csiga Csoport (Göd),
    100. Arany János Általános Iskola, 6/a. (Szeged),
    101. Hódmezővásárhelyi Varga Tamás Általános Iskola, 3/a. (Hódmezővásárhely),
    102. Papp Bertalan Ószőlői Általános Iskola (Tiszaföldvár),
    103. Gyulai Implom József Általános Iskola, 3/c. (Gyula),
    104. Tisza Palota Lakóközösség (Szeged),

    szeretetcsoki csokoládé gyűjtésGyermekmentés támogatása

    Kórházi gyógyítás támogatása, jótékonysági csokoládé akció

    Gyermekmentés, gyógyítás támogatása

    Közösségi támogatás, alapítványi jótettek



    Jótékonysági csokigyűjtésre hívjuk az iskolásokat, óvodásokat, azokat, akik az ünnepek idején szeretnének segíteni beteg gyermekek és rászoruló családok életén.

    Jótékonysági csokigyűjtés iskolás osztályok és óvodai csoportok összefogásával! Kórházak gyermekosztályain fekvő gyerekek mesedoktor vizitjein és nélkülöző családok támogatásakor a Mátrix Közhasznú Alapítvány mesedoktorai és önkéntesei más segítség mellett csokoládét is osztanak. Óvodai csoportok, általános iskolai osztályok, középiskolás csapatok részvételével a Mátrix Közhasznú Alapítvány által működtetett Mesedoktorok 'Szeretetcsoki' csokoládé gyűjtő akciót szervez. A csoportok a közösségükben összegyűjtött tábla csokikkal segítik az alapítvány fontos gyermek és családvédelmi tevékenységét, az alapítvány a legtöbb csokit beküldő csoportokat megjutalmazza.

    Értékes díjazás!

    A legtöbb csokoládét összegyűjtő csapat a 2019. év január közepén 200.000. Ft díjazásban részesül, a második legtöbb csokoládét összegyűjtő csapat 100.000. Ft díjazásban részesül, a harmadik legtöbb csokoládét összegyűjtő csapat 60.000. Ft díjazásban részesül.

    Mindenki nyer, hiszen adni örömteli dolog. Segítsünk Együtt!

    Teendők / folyamatok:
    1. Csoporton / osztályon belül gyűjtsétek össze a beküldeni szándékozott csoki mennyiséget.

    2. Ha összegyűlt a mennyiség, a lent megadott címre futárszolgálattal / postán (vagy időpont egyeztetés után személyesen) a csomagot (határidőn belül) el kell juttatni.

    3. A beérkezett csomagokban lévő csokoládék száma szerinti sorrendben a beküldők listája elérhető lesz a www.mesedoktor.hu/szeretetcsoki oldalon.

    4. A legtöbb csokoládét beküldő csapatokat (a díjazottakat) a csapat által megadott elérhetőségen az alapítvány külön is kiértesíti!

    Fontos:
    - A csapatok díjazásához kapcsolódó csokigyűjtés 2018. november 08 - tól 2018. december 03-ig tart (feladás utolsó napja),

    - Fontos, hogy a beküldött csokik a támogatottak egészsége érdekében legalább három hónapos szavatossággal kell rendelkezzenek, illetve bontatlan csomagolású legyen!

    - Egy - egy tábla csokival egyenértékű egy - egy csomag új 6-12 színű ceruza vagy új filctoll készlet vagy új gyurma vagy új zsírkréta készlet vagy új tempera (vízfesték), kártya, puzzle, társasjáték, plüss. Ezeket a csokik mellé kell tenni a beküldendő csomagba.

    - A csoport által beküldött csomagnak tartalmaznia kell a beküldött csokik számát, a beküldő csoport / osztály nevét, kapcsolattartó telefonszámát, postacímét, e-mail címét is!

    - A csokik mellé kézzel készített rajzok, versek, üzenetek vagy egyéb alkotások kapcsán a legkiemelkedőbb beküldő csoport (a beküldött csokik számától függetlenül) különdíjat kap!

    Csokigyűjtés felhívás nyomtatható plakátja letölthető: IDE KATTINTVA

    Idén segíts Te is egy csokival!
    A jótékonysági csokigyűjtő akció jóvoltából a Mátrix Közhasznú Alapítvány ezer Mikulás csomagot, az alapítvány mesedoktorai kórházi jótékonykodás során több ezer csokit és mesekönyvet oszt szét. Az alapítvány a Centerke Adományozó Központban a nagycsaládosok és hátrányos helyzetű gyerekeket ajándékoz meg, illetve olyan családokat támogat, ahol anyagi nehézséget okoz az ajándékozás. A legapróbbnak tűnő felajánlás is óriási segítség, köszönjük!

    Egyéni támogatóként a csoportos versenyen kívül magánszemélyek, cégek, családok tábla csoki felajánlásait is szeretettel várjuk a lent megadott beküldési címre.

    Beküldési cím:
    Mátrix Közhasznú Alapítvány
    6720 Szeged, Arany János utca 7.

    Információs telefonszám:
    +36-20-929-81-81.
    (munkanapokon, délelőtt 9-11 óra között)

    FONTOS:
    Jelen program általános szabályai - a pályázati program szerves részét képezi
    (melyet minden résztvevő a részvételével, akaratával mint mindenben megegyezőt elfogad
    )
    1. a programban való részvétel önkéntes,
    2. a program nyitott, ahhoz általános iskolai osztályok, középiskolai osztályok, óvodai csoportok, bölcsődei csoportok (felnőtt pedagógus képviseletével) szabadon csatlakozhatnak,
    3. a program nyilvános, az induló osztályok - csapatok tudomásul veszik, hogy a hatályos törvényekkel - rendeletekkel harmonizáltan a programról, a küldeményekről (csokoládéról és egyéb küldeményről - a továbbiakban adományokról), a nyertesekről, a résztvevőkről képi és hangfelvételek készülhetnek,
    4. a díjakért induló csapatok által beküldött adományokat a beküldést követően adományként az alapítvány tulajdonába kerülnek, mely adományokat az alapítvány kizárólag kórházak-intézmények és rászoruló családok megsegítésére (ingyenes kiosztásra) fordít,
    5. az osztályok / csoportok által beküldött adományokat az alapítvány nem tartja meg, nem küldi vissza,
    6. a nyerteseket / díjazottakat a jelen pályázat hivatalos felülete (a www.mesedoktorok.hu/szeretetcsoki ) oldal tartalmazza,
    7. a program során a reklamáció (pl. ha nem kerül be egy - egy csapat a legtöbb adományt beküldők, a díjazottak közé) kizárt,
    8. a rosszul megcímzett, elkallódott, ezekből adódóan át nem vett küldeményekért, az azokból esetlegesen kialakuló hátrányért az alapítvány kiírója felelősséget nem vállal,
    9. a program kapcsán kizárt mindennemű per, kártérítés, jogorvoslat.



adó egy százalék, gyermekmentés, családtámogatáscsaládtámogatás, adományosztás, gyógyítás, gyermekek, kórházKérjük Támogassa a Gyermekek megmentését!
Mátrix Közhasznú Alapítvány (OTP): 11735005-20510350
Adó 1%:  18472273-1-06
Évente több tízezer gyermek és család számára jut el a segítő adomány, köszönjük!
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • A biztonságos családi tér az alapja mindennek

    A biztonságos családi tér az alapja mindennekA belső – és a családi koordinátarend­szer adja meg a gyermek számára az önmagában és családjában megélt magabiztosságot, rugalmas tér-kezelést, és az e terén belüli szabad mozgás lehetőségét. Csak az így begyakorolt tér-biztonság segíti a gyermekeket a családon kívüli tágabb tér birtokba vételére, amit először minden gyermek a képzeletében jár be, messzi vágy-tájakra eljutva. E képzeleti tér bemozgása és megerősödése teszi lehetővé, hogy a gyermekek egyre biztosabban lépjenek ki a családi térből a tágabb fizikai és társas tér felé.

  • Báboztunk, mesét mondtunk, játszottunk

    Báboztunk, mesét mondtunk, játszottunkMesemondó Mamika (Ács Ibolya) hétvégi tavaszváró bábjátékaiba segítettek be a Mátrix Közhasznú Alapítvány önkéntesei (Mesedoktorai) és a Karitáció Alapítvány önkéntesei (Bohócdoktorai). Meséket mondtunk, kesztyűbábokkal meséket játszottunk el, báboztunk, állatmeséket adtunk elő. Gyerekeknek a gyerekekért: a mai társadalom problémáinak feldolgozását segíti minden szépen megkomponált történet. Tél vége van, a mostani előadás a tavaszvárás, a jókedvre derítés, és az öröm jegyében telt el. A gyerekek és a felnőttek is nagy örömmel fogadták a történeteket. A résztvevőknek és a szereplőknek is köszönjük szépen!

  • A mese megteremti a gyermek számára azt a közeget, amelyben szívesen tartózkodik

    A mese megteremti a gyermek számára azt a közeget, amelyben szívesen tartózkodikA legtöbb mesének fellelhető az eredeti változata, melyet a férfiak és nők téli estéken összegyűlve mondtak el egymásnak, melyek róluk szóltak, a saját mostoháikról, óriásaikról, sárkányaikról és démonaikról. A mesék azóta sokat alakultak, és gyermekeink számára is elérhetőekké váltak. Megszülettek a különböző mesetípusok, az állatmesék, a fabulák, a falucsúfoló mesék, a hazugságmesék, a mondókamesék, a tanítómesék, a tréfás mesék, a varázsmesék és még számtalan típusú mese. Manapság is sok mese születik, de nem mindegyik igazi mese.

  • A mozgásban önmagát tanulja és alakítja a gyermek

    A mozgásban önmagát tanulja és alakítja a gyermekMinden mozgásforma, mozgásos játék célja, hogy segítse a gyermeket természetes belső ritmusához visszatalálni, ősi mozgásformáit újra felfedezni. Mindebben önmagát tanulja, alakítja, gyógyítja. A magzat első, önindította mozgása az anyaméhben rögtön tánclépésekkel kezdődik, amit fötális táncnak hívunk, amivel megajándékozza az édesanyát és a külvilágot, megteremtve a kommunikáció egy új lehetőségét. A mozgás tehát üzenet, és az élet elfogadásának jele. A mozgásos öröm összeköti a gyermekeket páros és csoportjátékaikban.

  • A meseterápia alapja: minden élethelyzetnek van egy mesebeli párja

    A meseterápia alapja: minden élethelyzetnek van egy mesebeli párjaA terápia során megkeressük az adott életszituációhoz tartozó mesét, vagyis azt, amelyben a mese hőse ugyanazért indult el, ugyanazt szerette volna magában kibontakoztatni, mint a problémájával hozzánk forduló ember, de nem akadt el útja során, hanem végig is tudta járni azt. A megtalált mese segítségével feltérképezzük az elakadás okát. Lehet, hogy a kiválasztott eszközök nem megfelelők, lehet, hogy a megküzdés választott technikája nem célravezető, de olykor az is előfordulhat, hogy az ellenfelek bizonyulnak legyőzhetetlennek.

  • A gyermek fejlődésének fontos része a szülői türelem

    A gyermek fejlődésének fontos része a szülői türelemA szülők bölcsőt fonnak az el- és befogadás, a hit, a bizalom és a szeretet fonalaiból, amelyben megszületik a család, s benne az, aki életüknek elkövezendő időszakában ezt a szeretetteljes türelmet megkapja. A következő kilenc hónap figyelme kíséri nyomon az önálló személyiséggé válás apró, ám minden mozzanatában a teljességet megidéző folyamatát. A baba genetikai potenciálja találkozik az édesanya ráfigyelő, őt körülvevő szeretetével, amivel a baba egyre több területen indítja be saját lehetőségeinek kibontakoztatását.

  • Adó 1% Gyermekmentésre

    Adó 1% GyermekmentésreAdóbevalláskor az adó egy százalék felajánlásával támogassa a gyermekmentő, egészségvédelmi, szociális segítő tevékenységünket. A Mátrix Közhasznú Alapítvány évente tízezernél többször segít. Betegeket, elesetteket, bajban lévőket, halmozottan rászorulókat támogató Mátrix Alapítvány csapata ha kell beteg gyerekek gyógyításában segédkezik, élelmiszert oszt, eszközöket adományoz, bajban lévőket segít. Az alapítvány segítő csapatának célja, hogy senki ne maradjon bajban, a lehető legtöbben találják meg problémáikból a kiutat. Adó 1% felajánlása révén legyen Ön is részese a sikernek! Hálásan köszönjük segítőink, támogatóink, önkénteseink együttműködését, mely révén sikeres lehet segítő tevékenységünk egész évben.

  • A mese nem csak szórakozás, hanem tanítás is

    A mese nem csak szórakozás, hanem tanítás is Régebbi folklórfeljegyzések a falusi élet megfigyeléséről azt mutatták, hogy Magyarországon szinte mindenütt eleven volt a mesemondás, hosszú téli estéken, felnőtt emberek egymásnak meséket mondtak. Szerették hallani a meséket, s a pergő friss anekdotát, a jókedvű, falucsúfoló történeteket. Az öreg mesemondók visszaemlékezése szerint a közösség mindig megbecsülte a „szép szavú, nagy emlékezetű” mesemondókat. A hazai meseszó szerves része volt a falu életének, a katonasorsnak, a vándorló munkások estéinek idegenben.

  • A dackorszak a szülő és a gyermek életében

    A dackorszak a szülő és a gyermek életébenA dackorszak csúcspontja 3 éves korra tehető, amikor a gyermek éntudata megszilárdul, és kellő énerővel rendelkezik ahhoz, hogy saját akaratának, elképzeléseinek, hangot adjon. Lényeges számára, hogy visszajelzést kapjon róla, miként tud hatni környezetére. Nemcsak a figyelem középpontjába kíván kerülni, de saját személyiségének erejét is teszteli. A társas élet szabályainak elsajátítása ekkor válik kiemelt jelentőségűvé, ugyanis az ellenállás, a provokáció, a hisztik és a jelenetek által ő világosan kommunikálja, hogy igen, szabjatok nekem határt!

  • Gyógyító hatását a mese észrevétlenül fejti ki

    Gyógyító hatását a mese észrevétlenül fejti kiÉletünk során először a mesék világa ragad magával bennünket. A mesék ereje talán abban rejlik, hogy senkit nem áltat azzal, ez a valóság, s ezt kell tenned. Gyógyító hatását a mese észrevétlenül fejti ki, felismerések révén jön rá az olvasó vagy hallgató problémái saját megoldására, s találja meg az igazi énjéhez vezető belső utat. Csak időt kell hagyni magunknak, hogy elmerülhessünk a történetek atmoszférájában. Mivel a problémák életünk különböző szakaszaiban visszatérnek, a stratégiát annak megfelelően kell kidolgozni.

  • Ajándék mesekönyvek a Mesedoktoroktól

    Ajándék mesekönyvek a MesedoktoroktólA Mátrix Közhasznú Alapítvány által működtetett Gyógyító Mesedoktorok 2015 február és 2015 június között ötezer-hatszáz mesekönyvet juttat el kórházak gyermekosztályaira. A cél, hogy a betegágyakon fekvő gyerekek változatosabb és élménygazdagabb közegben gyógyulhassanak. A teljesen ingyenes könyvekre kórházak, szakrendelők, klinikák jelentkezhetnek. A „nem csak gyerekeket, nem csak betegeket” segítő mesedoktorok nem tudnak mindenhol és mindig ott lenni, ezért azokban a gyermekmentő központokban, ahol örömmel fogadnak mesekönyveket, oda a Mátrix Közhasznú Alapítvány postai csomagban juttat el intézményenként 10-20 mesekönyvet.

  • Olvassunk minél több mesét a gyerekeknek!

    Olvassunk minél több mesét a gyerekeknek!Minden kultúrának megvannak a maga meséi és motívumai, amit minden gyereknek hallania kell, de a népmese az a műfaj, amely bármelyik korosztály figyelmét megragadja. Ma már elavultnak tűnhetnek, hiszen nincsenek meg bennük a modern élet körülményeire utaló motívumok, de valójában a tartalom, a mondanivaló örökérvényű, hiszen változhatnak az életkörülmények, a technika, minden, ami körülvesz minket, de az embernek fel kell nőnie, el kell hagynia a szülői házat és saját életét kell élnie.

  • Újabb 5 ezer mesekönyv mesedoktoroktól a gyermekkórházakba

    Újabb 5 ezer mesekönyv mesedoktoroktól a gyermekkórházakbaA Mátrix Közhasznú Alapítvány mesedoktor csapata a segítő önkéntesekkel szorgos csomagolásban voltak az elmúlt napokban. A kórháztámogató csapat ezúttal az ország újabb 80 gyermekkórházába mesekönyvekkel megtöltött csomagokat kézbesít. A korábban oktatási intézmények, családok és gyermekek részvételével összegyűjtött tizennyolcezer mesekönyvet tisztítás és válogatás után folyamatosan kórházi osztályoknak, a benn fekvő gyerekek gyógyulását támogató céllal juttatják el, ebben a körben újabb 5 ezer könyvről van szó. Rácz Anett alapítványi vezető elmondta, hogy "a mesekönyvekkel a kórházban benntöltött gyógyulást segíti tartalmasabbá tenni, a könyvadományozó támogató program értéke a tízmillió forintot súrolja".

  • A szerepjáték a gyerekek szabad játéka

    A szerepjáték a gyerekek szabad játékaSzüleinkkel való kapcsolatunkban gyermekek vagyunk, de gyermekünkkel szemben mi vagyunk a szülők. Meg kell felelnünk a házastársi szerepnek, a munkahelyünkön az adott beosztásban főnökként vagy beosztottként kell viselkednünk. És még sorolhatnánk. Nincs is ezzel baj, hiszen ha mindenhol önmagunk tudunk maradni, akkor semmiféle meghasonlást nem okoz ez. Az óvodáskorú gyermekek (és gyakran még a kisiskolások) kedvelt játéka a szerepjáték, amely mint a legtöbb játék, túlmutat saját határain...

  • A lelki fejlődésben is fontos szerepet játszik a bábjáték

    A lelki fejlődésben is fontos szerepet játszik a bábjátékA gyermek úgy tekint a bábra, és minden figurára, játékra, mintha élő lenne. A gyermek számára még nem alakult ki éles határ a valóság és a képzelet között, ezért a fantáziája segítségével megformálja a báb életét. Mivel a gyermek hozza létre, kelti életre a figurákat, olyan tulajdonságaik, igényeik, vágyaik, érzéseik vannak, úgy viselkednek, mint a gyermek maga. Így ha a gyermek agresszív szeretne lenni, mert dühös, akkor eljátszhatja, hogy a cápa megeszi a halat. Sokkal jobb, ha érzelmeit, indulatait eljátszhatja, mintha a negatív érzések belülről emésztenék.

  • A tévézés hatása a gyerekekre

    A tévézés hatása a gyerekekreA neurológiai szakrendelőben megjelent gyermekek közel 50 százaléka nem szervi betegséggel küzd, hanem érzelmileg labilis, pszichésen feszült, mely gyakran szervi panaszokban nyilvánul meg (hányás, hasfájás, étvágytalanság). Néhány kisgyermek időnként furcsa grimaszokat vág vagy különös mozdulatokat végez, nyugtalanul futkározik, egy pillanatig nem tud megülni, nem foglalkozik egy tárggyal kitartóan. Az orvos a vizsgálatok során nem talál szervi bajt, de észleli, hogy a kisgyermek izgatott, feszült, „pörög”.

  • A szerepjáték feszültségoldó hatása

    A szerepjáték feszültségoldó hatásaA játékban a rejtett belső konfliktusok szimbolikus formában jelennek meg, a rejtett félelmek a királyfi, az ördög és a jó tündér szerepében kimondhatóakká és kezelhetővé válnak, így a feszültség feloldódhat. A játék a visszahúzódó gyermekeket is megnyitja, hiszen ha a maci fogat mos vagy postára megy, az egy csoda, lehetetlen nem venni részt benne! Miközben a gyerek játszik, megszelídülnek az eljátszott eseményhez kötődő indulatok, csökken az élményhez tapadó szorongás. A szerepjáték feszültségoldó hatását a pszichológia is felhasználja.

  • A bábjáték alkalmas a gyermek személyiségének fejlesztésére

    A bábjáték alkalmas a gyermek személyiségének fejlesztéséreA bábjáték nem kizárólagosan gyermekműfaj, sőt igen előkelő helyet foglal el a művészetek között, s öröklétének titka, hogy e műfajban mindig az emberre osztják a főszerepet. A bábozást a babával játszó gyermek tevékenységéből vezethetjük le. Elsősorban játék, tehát felhőtlen örömet jelent a gyermek számára, játékos módon sajátít el ismereteket, teremt kapcsolatot a világgal, a közeli és a távoli környezettel, s élményeit, benyomásait játékosan dolgozza fel. A bábjáték sokoldalú, komplex hatása miatt nagyon alkalmas módszer a gyermeki személyiség fejlesztésére.

  • A mese fontossága a gyermekek életében

    A mese fontossága a gyermekek életébenMiért fontos a mese? Ha mesélünk gyermekünknek, együtt vagyunk vele! Ebből is érzi, hogy fontos nekünk. Másodsorban, a mese hallgatása olyan lelki folyamatokat indít be, melyekre szükség van az egészséges fejlődéshez. 2-3 éves korban a gyerekek még nem tudnak éles különbséget tenni a valóság és a vágyak, a fantázia között. A mesék a gyerekek gondolkodását jelenítik meg, és érthetővé teszik számukra a világ működését. A jó mesék, pl. népmesék, szimbolikus formában az élet nagy kérdéseivel foglalkoznak, súlyos problémákat járnak körbe.

  • Örök kérdés: mennyit tévézzen a gyerek?

    Örök kérdés: mennyit tévézzen a gyerek?Mit csináljak vele otthon?… Mit csináljak vele, hogy nyugodtan végezhessem a dolgomat?… Hogyan bírjam rá, hogy egy kicsit csendben legyen? …hogy ne rohangásszon ki percenként, hogy ő most unatkozik?” „Kapcsold be a TV-t!…Mit szeretnél nézni, válassz ki egy DVD-t!…Nézd meg újra azt a filmet!” Elcsendesedik minden, a háttérből, messziről szól a film. A gyerekek végre a TV előtt ülnek. Szemük előtt felfoghatatlan gyorsasággal elkezdenek peregni a képek, változnak a helyszínek, váltják egymást a szereplők.

  • Mesedoktorok a kórházi betegágyaknál

    Mesedoktorok a kórházi betegágyaknálA Mátrix Közhasznú Alapítvány 2003 óta problémák megoldásával, fontos feladatok ellátásával működik. Az alapítvány egyik sikeres segítő tevékenysége a mesedoktorok program, mely nem csak gyerekeknek és nem csak betegeknek nyújt segítő támogatást. Kórházakban, rendelőintézetekben, gyermekotthonokban, rendezvényeken mondókák, mesék, versek révén juttat fejlődést indító gondolkodásmódot a hallgatóság számára. A jótékonysági segítő tevékenységek ingyenesek. A mesedoktor csapat együttműködik bohócdoktorokkal, kórházakkal, segítőkkel, támogatókkal egyaránt.

  • Gyermekkórházaknak küldtünk gyógyítást segítő mesekönyveket

    Gyermekkórházaknak küldtünk gyógyítást segítő mesekönyveketA Mátrix Közhasznú Alapítvány által működtetett Gyógyító Mesedoktorok 2015 októberében újabb ötezer mesekönyvet juttatott el az ország minden pontjára, gyermekkórházakba. A cél, hogy a betegágyakon fekvő gyerekek változatosabb és élménygazdagabb közegben gyógyulhassanak. A teljesen ingyenes könyveket kórházak, szakrendelők, klinikák részére küldték el. A „nem csak gyerekeket, nem csak betegeket” segítő mesedoktorok nem tudnak mindenhol és mindig ott lenni, ezért azokban a gyermekmentő központokban, ahol örömmel fogadnak mesekönyveket, oda a Mátrix Közhasznú Alapítvány postai csomagban juttatott el intézményenként 20-40 mesekönyvet.

  • Mesedoktor Mikulás

    Mesedoktor MikulásSzegény sorsú gyermekeket segítettünk ajándékcsomagokhoz és élményekhez. Hátrányos helyzetű családokat támogattunk Mikulás csomagokkal. A Mátrix Közhasznú Alapítvány idén 1200 nehéz sorsú, rossz anyagi helyzetben lévő család gyermekét támogatta Mikulás idején Mikulás csomaggal. Támogattuk ezen felül a tehetséges gyerekeket (jó tanulókat, sportolókat), nekik intézményeken keresztül tartottunk Mikulást. Közös erővel előrébb juthatunk a szeretet és esélyegyenlőség jegyében. egyre több támogató tagunk, együttműködő partnerünk, önkéntesünk van, köszönjük szépen mindenkinek, aki részt vett velünk a jóban!

  • A mese által kiélheti minden érzelmét a gyermek

    A mese által kiélheti minden érzelmét a gyermekMindenkinek volt kedvenc meséje gyermekkorában, olyan, amit a szülei nem győztek eleget mesélni, amit kétszer, háromszor, százszor is kevés volt hallani. Sokat elárulnak a gyermekkorról ezek a mesék, melyek megszokott, biztonságos fantáziavilágába folyton visszakéredzkedtünk fiatal éveinkben. A családon belüli kapcsolatok mintát nyújtanak a gyermekek számára saját kapcsolataik kialakításához, hisz számukra kezdetben még nincs viszonyítási alap, az a valóság, az a jó, amit a családban látnak.

  • A mesék szerepe a gyermekek világában

    A mesék szerepe a gyermekek világábanEgyszer volt, hol nem volt, az Üveghegyen innen, az Óperenciás tengeren túl… E szavak hallatán (és csakis ezek után), a gyermekek „kilépnek” a föld – téri és idői – koordinátáiból. Belépnek egy tág, képzelet vezérelte birodalomba, ami soha nem nélkülözheti a valóság cselekvő jelenlétét. Olyan világba vezeti a mese a gyermeket, mely a hozzá közel álló, szimbólumokkal leírható ősi világot jeleníti meg a maga szélsőségességével, pontosan elkülönítve a jóságot a gonoszságtól. Ebben a világban tanulja meg, mi történik avval, aki jó vagy aki rossz.

  • A mesék üzenetet közvetítenek és utat mutatnak

    A mesék üzenetet közvetítenek és utat mutatnakFelgyorsult, monitorok előtt zajló, feszültségekkel teli világunkban egyre nagyobb szükség van nyugvópontokra. Lassítani, időt nyerni a hétköznapok mókuskerekében többféleképpen is lehet, például természetjárással, sportolással vagy akár wellness üdüléssel – de létezik egy nagyon egyszerű ősi módszer is, amelyet érdemes újra felfedezni és tudatosan beépíteni a mindennapokba. Igen, a jó öreg mesékről beszélünk, amelyek évszázadok óta hordozzák emberi életünk alap értékeit és szimbolikusan megjelenítik feladatainkat, vágyainkat, megpróbáltatásainkat.

  • A közös olvasás a kapcsolatépítés egyik módja

    A közös olvasás a kapcsolatépítés egyik módjaMindannyian azt szeretnénk, hogy a gyermekünk intelligens, okos, és boldog legyen! A gyermeknevelésben nem létezik ennél nagyobb prioritás. Az olvasás egy hatékony eszköz arra, hogy a gyermekünkkel erős, és kiegyensúlyozott kapcsolatot építsünk. De az olvasás ennél sokkal többet jelent a szülő, és a gyermek számára. Lehet, hogy sokan szerettünk olvasni, mikor gyerekek voltunk, de hónapok telnek el anélkül, hogy könyv kerülne a kezünkbe. A könyv az egyik legegyszerűbb módja, hogy foglalkozzunk magunkkal.

  • Távolból is segítenek a mesedoktorok

    Távolból is segítenek a mesedoktorokSzorgos csomagoláson vannak túl a Mátrix Közhasznú Alapítvány mesedoktorai. A kórháztámogató csapat az ország minden gyermekkórházába mesekönyvekkel megtöltött csomagokat kézbesített. A korábban oktatási intézmények, családok és gyermekek részvételével összegyűjtött tizennyolcezer mesekönyvet tisztítás és válogatás után folyamatosan kórházi osztályoknak, a benn fekvő gyerekek gyógyulását támogató céllal juttatták el. Rácz Anett alapítványi vezető elmondta, hogy a mesekönyvekkel a kórházban benntöltött gyógyulást segíti tartalmasabbá tenni, a támogató program értéke a tízmillió forintot súrolja.

  • A mesének gyógyító ereje van

    A mesének gyógyító ereje vanA mesékkel, különböző történetekkel való gyógyítás az emberiséggel egyidős foglalkozás. A legtöbb társadalom kultúrájában fellelhetőek a mesék, mint az ősi kikristályosodott kollektív tudat, emberi bölcsesség tükörképei. A mesék, s ezen belül is főleg a tündérmesék egyre kevesebb ember számára jelentik a bölcsesség forrását, sőt „még kevesebben vannak, akik az egyes történetekben a saját egzisztenciális problémáikra és azok megoldási lehetőségeire ismernek rá. A mesekutatók és a meseterapeuták szakítottak a hagyományos mese meghatározásával.

  • Mesedoktorok - 80 gyermekkorházat támogattunk

    Mesedoktorok - 80 gyermekkorházat támogattunkA gyógyítást segítő Mesedoktorok egész évben a gyermekek megsegítéséért tevékenykednek, kórházakat támogatnak, támogatói programokban vesznek részt. Most újabb 80 gyermekkórház és gyermekeket gyógyító intézmény kapott szeretetcsomagot a Mesedoktoroktól. Több ezer minőségi mesekönyv, édesség és írószerek (másfél tonnányi mennyiségben) kerültek a gyermekek gyógyítását támogató céllal az intézményekbe. A Mesedoktorok célja, hogy a gyógykezeléssel eltöltött időszak a gyermekek számára a legkisebb terheléssel járjon, hiszen a cél, hogy az test éppé, a lélek széppé váljon.