rss
bohócdoktor vizit szja 1%
  • Szeretetcsoki 2019, Jótékonysági Csokigyűjtés

  • Szeretetcsoki 2019, Jótékonysági CsokigyűjtésGyermekek, fiatalok, kicsik és nagyok közösen tették sikeressé a jótékonysági csokigyűjtést. A Szeretetcsoki program a Mátrix Közhasznú Alapítvány jótékonysági - támogató programja. Az évente több ezer jótékonysági támogatás a közösség ereje révén sikeres. 2019-ben a résztvevők összesen 22608 tábla csokit, plüsst, játékot gyűjtöttek össze! Hálásan köszönjük, ez óriási teljesítmény! A Mátrix Közhasznú Alapítvány által működtetett Szeretetcsoki program így hosszú hónapokig eszközökkel bőven ellátva tudja folytatni jótékonysági programjait. A segítő programoknak a támogatások által minden felajánló részese lett!

    A 2019. decemberéig folyó Szeretetcsoki együttműködés részeként beküldők SORRENDJE ITT!

    A sorrend csökkenő, a beküldött csokoládék és egyéb adományok alapján.

    Beküldött tábla csoki / adomány darabszáma szerinti sorrend, Beküldő Intézmény / Csoport NEVE (település),

    001. Kastélydombi Általános Iskola, Apraja és Nagyja (Budapest),
    Díjazás: 200.000. forint

    002. Batthyány Ilona Általános Iskola, 1/A, 1/B, 1/C, 2/A, 2/B, 2/C, 3/A, 3/B, 4/A, 4/B, 4/C osztályok és Felső tagozat, (Budapest),
    Díjazás: 100.000. forint

    003. Gödöllői Református Líceum Gimnázium, 10/C osztály (Gödöllő),
    Díjazás: 60.000. forint

    Elismerő oklevélben részesülő beküldők:

    004. Bőrfestő Óvoda, Szamóca, Méhecske, Szivárvány, Pillangó, Cica, Teknős, Babóca, Süni, Csiga, Nyuszi csoportok (Budapest),
    005. Szent László Katolikus Általános Iskola (SOKE) (Sárvár),
    006. Békéscsabai Belvárosi Ált. Iskola és Gimnázium, 1/A, 1/B, 2/A, 2/B, 3/A, 3/B, 4/A, 4/B, 5/A, 7/A, 8/A osztályok (Békéscsaba),
    007. Tóvárosi Ált. Iskola, Diákönkormányzat (Székesfehérvár),
    008. Budakalászi Telepi Óvoda, Katica csoport (Budakalász),
    009. Széchenyi István Katolikus és Német Nemzetiségi Ált. Iskola (Mátészalka),
    010. Levélfalvi Manók Napközi Otthonos Óvoda (Levél),
    011. Albertfalvai Óvoda (Budapest),
    012. Budapest XVI. Szerb Antal Gimnázium, 7/A, 9/A, 9/D, 9/nyek, 10/A, 11/A osztályok (Budapest),
    013. Fráter György Katolikus Gimn. és Kollégium, 8/A, 8/B ,7/A, 6/A, 5/B osztályok (Miskolc),
    014. Aszódi Petőfi Sándor Gimnázium, 10/A osztály (Aszód),
    015. Papp Bertalan Ószőlői Ált. Iskola (Tiszaföldvár),
    016. Dunaharaszti Kőrösi Csoma Sándor Ált. Iskola, 1/A, 1/B, 1/C, 2/A, 3/A, 3/B, 4/B, 5-8 osztályok (Dunaharaszti),
    017. Üllés, Forráskút, Csólyospálos Községi Ált. Iskola és AMI (Csólyospálos),
    018. Zuglói Tihany Óvoda, 1,2,3,4,5,6 csoportok (Budapest),
    019. Király Iván Ált. Iskola, 1,2,3,4,5,6,7,8. osztályok (Farád),
    020. Fekete István - Vörösmarty Mihály Ált. Isk. és Gimn., 4/C osztály (Ajka),
    021. Szekszárdi Wunderland Óvoda (Szekszárd),
    022. Járokszállási Széchenyi István Ált. Isk. és AMI (Járokszállás),
    023. Gazdagréti Szivárvány Óvoda, Kökény, Eper, Mandarin, Meggy, Szilva, Szőlő, Áfonya csoportok (Budapest),
    024. Szlovák Ált. Iskola, Óvoda és Kollégium (Szarvas),
    025. Zákányszéki Manó-kert Óvoda és Bölcsőde, Méhecske, Katica, Pillangó, Manócska, Bölcsőde Mazsola csoportok (Zákányszék),
    026. VSZC Boronkay György Műszaki Szakgimn. És Gimnáziuma, 9/G osztály (Vác),
    027. Kerepesi Napközi-Otthonos Óvoda (Kerepes),
    028. Újpesti Csokonai Vitéz Mihály Ált. Iskola, 5/B, 6/A, 6/C, 7/A, 7/B 7/C, 8/B, 8/C, 10/B, 12/B osztályok (Budapest),
    029. Budapesti Gazdasági SZC Varga István Ker., Közg. Szakgimn. És Szakközépiskolája (Budapest),
    030. Gregus Máté Mezőgazd. Szakgimn. és Szakközépsiskola (Hódmezővásárhely),
    031. Makói Óvoda Erdélyi Püspök utcai épület (Makó),
    032. Ranolder János Róm. Kat. Ált. Iskola, 5/B osztály (Keszthely),
    033. Szegedi Óvi Tünde Téri Óvodája, Katica csoport (Szeged),
    034. Makói József Attila Gimnázium, 10/C osztály (Makó),
    035. Veszprémi Bóbita Körzeti Óvoda, Tulipán csoport (Veszprém),
    036. Szegedi Petőfi Sándor Ált. Iskola Bálint Sándor Tagiskolája, 1,2,3,4 osztályok (Szeged),
    037. Tarjáni Kéttannyelvű Ált. Iskola, 1/A, 6/B osztályok (Szeged),
    038. Faddi Kismanók Óvoda (Fadd),
    039. Téti Kisfaludy Károly Óvoda- Bölcsőde, Csiga csoport (Tét),
    040. NLN Animal Food Kft. (Állati Paradicsom) (Hódmezővásárhely),
    041. Hidasnémeti II. Rákóczi Ferenc Ált. Iskola (Hidasnémeti),
    042. Szegedi Gábor Áron Utcai Óvoda (Szeged),
    043. Richter Gedeon Ált. Iskola, 1,2,3,4,5,7 osztályok (Ecséd),
    044. Nyár Óvoda (Budapest),
    045. Nagylóki Közös Önkormányzati Hivatal (Nagylók),
    046. Tahitótfalui Óvodák, Mini Bölcsőde és Konyha, II. sz. Óvoda (Tahitótfalu),
    047. Fekete István - Vörösmarty Mihály Ált. Isk. és Gimn., 2/C osztály (Ajka),
    048. Szegedi Óvi Negyvennyolcas utcai Óvodája (Szeged),
    049. KippKopp Óvoda és Bölcsőde, Ficánka csoport (Balatonkenese),
    050. Zuglói Munkácsy Mihály Ált. Isk. és AMI, 3/A osztály (Budapest),
    051. Nyíregyházi SZC Széchenyi I. Közg., Inform. Szakg. És Kollégium, 9/A, 9/B osztályok (Nyíregyháza),
    052. Garainé Mészáros Andrea és munkatársai (Kavalkád) (Szob),
    053. Felsőtárkányi Óvoda és Bölcsőde (Felsőtárkány),
    054. Széchenyi István Katolikus Ált. Iskola, 2/B osztály (Mátészalka),
    055. Tahitótfalui Óvodák, Mini Bölcsőde és Konyha (Tahitótfalu),
    056. Zengő Óvoda, Süni csoport (Szolnok),
    057. Szegedi Gregor József Ált. Iskola, 1/A, 3/A osztályok (Szeged),
    058. Dorogi Zsigmondy Vilmos Magyar-Angol Két Tan. Nyelvű Gimn., 10/A osztály (Dorog),
    059. Bethlen Gábor Ált. Isk. és Gimn. (Budapest),
    060. Vermes Miklós Általános Iskola, 6/B osztály (Budapest),
    061. Makói József Attila Gimnázium, 5/A osztály (Makó),
    062. Horváth Zsófia (Budapest),
    063. Budapesti Batthyány Lajos Ált. Iskola, 3/B osztály (Budapest),
    064. Gyula Város Egyesített Óvodája Tagintézménye Mágocsi Úti Óvoda, Süni csoport (Gyula),
    065. KLM Magyarországi Fióktelepe (Budapest),
    066. Szegedi Óvi Gyertyámos utcai Óvodája (Szeged),
    067. Székesfehérvári Tankerületi Központ (Székesfehérvár),
    068. Virágos Szilvi (),
    069. Zalaegerszegi Ady Endre Ált. Iskola, Gimn. és AMI, 10/B osztály (Zalaegerszeg),
    070. Szegedi Óvi Földmíves Utcai Óvodája (Szeged),
    071. Arany János Ált. Iskola (Besnyő),
    072. Nakovich Mihály Ált. Iskola, 3. osztály (Kópháza),
    073. Fő Fasori Óvoda, Katica, Brumi, Teknős, Sün Balázs csoportok (Szeged),
    074. Gyík Utcai Bölcsőde (Szeged),
    075. Óbudai Hétpettyes Óvoda Szín-Kör-Játék Tagóvoda (Budapest),
    076. SZTE Juhász Gyula Gyakorló Ált. és AMI, Napközi Otthonos Óvodája, 2/D osztály (Szeged),
    077. Tótszegi és Társa Végrehajtó Iroda Csapata (Szentendre),
    078. Makói Óvoda Kálvin Téri Tagintézmény (Makó),
    079. Lurkó Kuckó Központi Óvoda, Micimackó csoport (Várpalota),
    080. Bélapátfalvai Petőfi Sándor Két Tanítási Nyelvű Ált. Iskola (Bélapátfalva),
    081. Erzsébetvárosi Kópévár Óvoda (Budapest),
    082. Gedói Ált. Iskola és AMI, 8/B osztály (Szeged),
    083. Gyöngyvirág Óvoda (Szeged),
    084. Szolnoki Szent-Györgyi Albert Ált. Iskola, 4/A, 5/C, 8/C osztályok (Szolnok),
    085. Lenkey János Ált. Iskola, 2/C osztály (Eger),
    086. HMVHelyi Klauzál Gábor Ált. Iskola Gregus Máté Tagintézménye, 6/D osztály (Székkutas),
    087. Jánossomorjai Körzeti Ált. Iskola, 8/B osztály (Jánossomorja),
    088. Dr. Tolnay Sándor Általános Iskola, 2, 3, 4 osztályok (Gyöngyösfalu),
    089. Szegedi Vörösmarty Mihály Ált. Iskola, 6/B osztály (Szeged),
    090. Szegedi Pitypang Evangélikus Óvoda, Bóbita csoport (Szeged),
    091. Zebegényi Napraforgó Óvoda és Konyha (Zebegény),
    092. Mindszenti Ált. Isk. Dózsa Telepi Tagintézménye, 2/C osztály (Mindszent),
    093. Szegedi Gregor József Ált. Iskola, 2/A osztály (Szeged),
    094. Türjei Szent László Ált. Iskola, 2. osztály (Türje),
    095. Zahar Niki (),
    096. Eötvös József Ált. Iskola, 2/A osztály (Budapest),
    097. Arany János Áltanos Iskola, 1/A osztály (Budapest),
    098. Szakács Zsuzsanna, 3/C osztály (),
    099. Kőrösi Csoma Sándor Ált. Isk., 8/C osztály (Dunaharaszti),
    100. Tóth Bálint (),
    101. Vak Bottyán Ált. Isk. és Gimnázium (Simontornya),
    102. Kisdeák Evangélikus Óvoda (Budapest),
    103. Első Óbudai Német Nemzetiségi Ált. Iskola, 5/B osztály (Budapest),
    104. Some Idea Bt. (Budapest),
    105. Szolnoki Szakképzési Centrum (Szolnok),
    106. Fekete István - Vörösmarty Mihály Ált. Isk. és Gimn., 3/B osztály (Ajka),
    107. II. Rákóczi Ferenc Gimnázium, Diákönkormányzat (Budapest),
    108. Ismeretlen beküldő (Dunaújváros),
    109. Veszprémi Egry Úti Körzeti Óvoda Nárcisz Tagóvodája (Veszprém),
    110. Szombathelyi Élelmiszerpiari és Földm. Szakgimn., Szakk. És Kollégium (Szombathely),
    111. Ófalui Német Nemz. Kétnyelvű Óvoda és Mini Bölcsőde (Ófalu),
    112. Tarjáni Kéttannyelvű Ált. Iskola, 3/A osztály (Szeged),
    113. Közép-Pesti Tankerületi Központ (Budapest),
    114. Tisza-parti Ált. Iskola, 7/A osztály (Szeged),
    115. DÓHSZK-Alagi Tagóvodája, Nyuszi csoport (Dunakeszi),
    116. HMVHelyi Egyesített Óvoda, Pál Utcai Tagintézmény, Malom Utcai Telephelye (Hódmezővásárhely),
    117. Nyíregyháza Spartacus 2006., U14-es korosztály (Magy),
    118. Tarjáni Kéttannyelvű Ált. Iskola, 2/B osztály (Szeged),
    119. Tisza-parti Óvoda, Kippkopp csoport (Szeged),
    120. Tarjáni Kéttannyelvű Ált. Iskola, 7/A osztály (Szeged),
    121. Bácskai Ált. Iskola (Bácsbokod),
    122. Ismeretlen beküldő,
    123. Csanádpalota Városi Önkormányzat (Csanádpalota),
    124. Kassa Utcai Ált. Iskola, 3/B osztály (Budapest),
    125. Tarjáni Kéttannyelvű Ált. Iskola, 1/B osztály (Szeged),
    126. Búza Vivien Virág, Ötkert Klub csapata (Budapest),
    127. Rákóczi Telepi Ált. Iskola, 6/A osztály (Várpalota),
    128. Türjei Szent László Ált. Iskola, 1, 3, 4 osztályok (Türje),
    129. Praktiker Áruház Team (Szeged),
    130. Decathlon Logisztika Magyarország Team (Hatvan),
    131. Bohócdoktorok (Kecskemét),
    132. Fröccs Team (Debrecen),
    133. Tisza Palota Lakóközösség (Szeged).
    134. Ismeretlen beküldő,
    135. Ismeretlen beküldő,

    Hálásan Köszönjük, Szívből Gratulálunk!

    szeretetcsoki csokoládé gyűjtésGyermekmentés támogatása

    Kórházi gyógyítás támogatása, jótékonysági csokigyűjtés akció

    Gyermekmentés, gyógyítás támogatása, szeretetcsoki

    Közösségi támogatás, alapítványi jótett, csokoládé adomány


    Korábban, a felhívás:

    Jótékonysági csokigyűjtés iskolás osztályok és óvodai csoportok, kollektívák összefogásával! Kórházak gyermekosztályain fekvő gyerekek mesedoktor vizitjein és nélkülöző családok támogatásakor a Mátrix Közhasznú Alapítvány mesedoktorai és önkéntesei más segítség mellett csokoládét is osztanak. Óvodai csoportok, általános iskolai osztályok, középiskolás csapatok, cégek dolgozói részvételével a Mátrix Közhasznú Alapítvány által működtetett Mesedoktorok 'Szeretetcsoki' csokoládé gyűjtő akciót szervez. A csoportok a közösségükben összegyűjtött tábla csokikkal segítik az alapítvány fontos gyermek és családvédelmi tevékenységét, az alapítvány a legtöbb csokit beküldő csoportokat megjutalmazza.

    Csokigyűjtés felhívás nyomtatható plakátja letölthető: IDE KATTINTVA

    Jótékonysági csokigyűjtésre hívjuk az iskolásokat, óvodásokat, munkahelyi kollektívákat és azokat, akik az ünnepek idején szeretnének segíteni beteg gyermekek és rászoruló családok életén. Segítsünk KÖZÖSEN!

    Értékes díjazás!

    A legtöbb csokoládét összegyűjtő csapat a 2020. év január közepén 200.000. Ft díjazásban részesül, a második legtöbb csokoládét összegyűjtő csapat 100.000. Ft díjazásban részesül, a harmadik legtöbb csokoládét összegyűjtő csapat 60.000. Ft díjazásban részesül.

    Mindenki nyer, hiszen adni örömteli dolog. Segítsünk Együtt!

    Teendők / folyamatok:
    1. Csoporton / osztályon belül gyűjtsétek össze a beküldeni szándékozott csoki mennyiséget.

    2. Ha összegyűlt a mennyiség, a BEKÜLDÉSI CÍMRE futárszolgálattal / postán (vagy időpont egyeztetés után személyesen) a csomagot (határidőn belül) el kell juttatni.

    3. A beérkezett csomagokban lévő csokoládék száma szerinti sorrendben a beküldők listája elérhető lesz a www.mesedoktor.hu/szeretetcsoki oldalon.

    4. A legtöbb csokoládét beküldő csapatokat (a díjazottakat) a csapat által megadott elérhetőségen az alapítvány külön is kiértesíti!

    Fontos:
    - A csapatok díjazásához kapcsolódó csokigyűjtés 2019. november 04 - tól 2019. december 03-ig tart (feladás utolsó napja),

    - Fontos, hogy a beküldött csokik a támogatottak egészsége érdekében legalább három hónapos szavatossággal kell rendelkezzenek, illetve bontatlan csomagolású legyen!

    - Egy - egy tábla csokival egyenértékű egy - egy csomag új 6-12 színű ceruza vagy új filctoll készlet vagy új gyurma vagy új zsírkréta készlet vagy új tempera (vízfesték), kártya, puzzle, társasjáték, plüss. Ezeket a csokik mellé kell tenni a beküldendő csomagba.

    - A csoport által beküldött csomagnak tartalmaznia kell a beküldött csokik számát, a beküldő csoport / osztály nevét, kapcsolattartó telefonszámát, postacímét, e-mail címét is!

    - A csokik mellé kézzel készített rajzok, versek, üzenetek vagy egyéb alkotások kapcsán a legkiemelkedőbb beküldő csoport (a beküldött csokik számától függetlenül) különdíjat kap!

    Csokigyűjtés felhívás nyomtatható plakátja letölthető: IDE KATTINTVA

    Idén segíts Te is egy csokival!
    A jótékonysági csokigyűjtő akció jóvoltából a Mátrix Közhasznú Alapítvány ezer Mikulás csomagot, az alapítvány mesedoktorai kórházi jótékonykodás során több ezer csokit és mesekönyvet oszt szét. Az alapítvány a Centerke Adományozó Központban a nagycsaládosok és hátrányos helyzetű gyerekeket ajándékoz meg, illetve olyan családokat támogat, ahol anyagi nehézséget okoz az ajándékozás. A legapróbbnak tűnő felajánlás is óriási segítség, köszönjük!

    Egyéni támogatóként a csoportos versenyen kívül magánszemélyek, cégek, családok tábla csoki felajánlásait is szeretettel várjuk a lent megadott beküldési címre.

    Beküldési cím:
    Mátrix Közhasznú Alapítvány
    6720 Szeged, Arany János utca 7.

    Információs telefonszám:
    +36-20-929-81-81.
    (munkanapokon, délelőtt 9-11 óra között)

    FONTOS:
    Jelen program általános szabályai - a pályázati program szerves részét képezi
    (melyet minden résztvevő a részvételével, akaratával mint mindenben megegyezőt elfogad
    )
    1. a programban való részvétel önkéntes,
    2. a program nyitott, ahhoz általános iskolai osztályok, középiskolai osztályok, óvodai csoportok, bölcsődei csoportok (felnőtt pedagógus képviseletével) szabadon csatlakozhatnak,
    3. a program nyilvános, az induló osztályok - csapatok tudomásul veszik, hogy a hatályos törvényekkel - rendeletekkel harmonizáltan a programról, a küldeményekről (csokoládéról és egyéb küldeményről - a továbbiakban adományokról), a nyertesekről, a résztvevőkről képi és hangfelvételek készülhetnek,
    4. a díjakért induló csapatok által beküldött adományokat a beküldést követően adományként az alapítvány tulajdonába kerülnek, mely adományokat az alapítvány kizárólag kórházak-intézmények és rászoruló családok megsegítésére (ingyenes kiosztásra) fordít,
    5. az osztályok / csoportok által beküldött adományokat az alapítvány nem tartja meg, nem küldi vissza,
    6. a nyerteseket / díjazottakat a jelen pályázat hivatalos felülete (a www.mesedoktorok.hu/szeretetcsoki ) oldal tartalmazza,
    7. a program során a reklamáció (pl. ha nem kerül be egy - egy csapat a legtöbb adományt beküldők, a díjazottak közé) kizárt,
    8. a rosszul megcímzett, elkallódott, ezekből adódóan át nem vett küldeményekért, az azokból esetlegesen kialakuló hátrányért az alapítvány kiírója felelősséget nem vállal,
    9. a program kapcsán kizárt mindennemű per, kártérítés, jogorvoslat.






adó egy százalék, gyermekmentés, családtámogatáscsaládtámogatás, adományosztás, gyógyítás, gyermekek, kórházKérjük Támogassa a Gyermekek megmentését!
Mátrix Közhasznú Alapítvány (OTP): 11735005-20510350
Adó 1%:  18472273-1-06
Évente több tízezer gyermek és család számára jut el a segítő adomány, köszönjük!
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Gyógyító hatását a mese észrevétlenül fejti ki

    Gyógyító hatását a mese észrevétlenül fejti kiÉletünk során először a mesék világa ragad magával bennünket. A mesék ereje talán abban rejlik, hogy senkit nem áltat azzal, ez a valóság, s ezt kell tenned. Gyógyító hatását a mese észrevétlenül fejti ki, felismerések révén jön rá az olvasó vagy hallgató problémái saját megoldására, s találja meg az igazi énjéhez vezető belső utat. Csak időt kell hagyni magunknak, hogy elmerülhessünk a történetek atmoszférájában. Mivel a problémák életünk különböző szakaszaiban visszatérnek, a stratégiát annak megfelelően kell kidolgozni.

  • Bátortalan gyermekek, de miért?!

    Bátortalan gyermekek, de miért?!A korkövetelmények hatása a gyermekekre: A kultúránk azt sugallja, hogy ha elég erős vagy és kiharcolod, amit akarsz, támogatókat szerzel magad mellé, akkor tiéd lesz a világ. Ha ennek az ellenkezőjét tapasztalják a szülők, szinte görcsbe rándulnak. Különösen akkor, ha nagy a szakadék a gyermek otthon tapasztalt, és közösségben mutatott viselkedése között. Mielőtt a bátortalan címkét rányomjuk egy gyerekre, először vizsgáljuk meg, hogy milyen ő egészében, milyen helyzetekben nyílik meg, hol visszahúzódó?

  • Jótékonysági Mikulás söpört végig az országon

    Jótékonysági Mikulás söpört végig az országonMesedoktorok kórháztámogató programját is működtető Mátrix Közhasznú Alapítvány jóvoltából ezernél több hátrányos helyzetű gyermek kapott a jótékonysági Mikulástól jól megtömött ajándék csomagot. Rácz Anett, az alapítvány vezetője a szegénység visszaszorítása kapcsán fontosnak tartja a közösség megoldó erejét, a példamutatást, az élményteremtést. A gyerekek a nagyszakállút az utcai rendezvényeken éppen olyan nagy nagy örömmel fogadták, mint az egész mozitermeket megtöltő rendezvényeken. A programot tucatnyi jótevő - önkéntes segítő és támogatta.

  • A mese megteremti a gyermek számára azt a közeget, amelyben szívesen tartózkodik

    A mese megteremti a gyermek számára azt a közeget, amelyben szívesen tartózkodikA legtöbb mesének fellelhető az eredeti változata, melyet a férfiak és nők téli estéken összegyűlve mondtak el egymásnak, melyek róluk szóltak, a saját mostoháikról, óriásaikról, sárkányaikról és démonaikról. A mesék azóta sokat alakultak, és gyermekeink számára is elérhetőekké váltak. Megszülettek a különböző mesetípusok, az állatmesék, a fabulák, a falucsúfoló mesék, a hazugságmesék, a mondókamesék, a tanítómesék, a tréfás mesék, a varázsmesék és még számtalan típusú mese. Manapság is sok mese születik, de nem mindegyik igazi mese.

  • A meseterápia alapja: minden élethelyzetnek van egy mesebeli párja

    A meseterápia alapja: minden élethelyzetnek van egy mesebeli párjaA terápia során megkeressük az adott életszituációhoz tartozó mesét, vagyis azt, amelyben a mese hőse ugyanazért indult el, ugyanazt szerette volna magában kibontakoztatni, mint a problémájával hozzánk forduló ember, de nem akadt el útja során, hanem végig is tudta járni azt. A megtalált mese segítségével feltérképezzük az elakadás okát. Lehet, hogy a kiválasztott eszközök nem megfelelők, lehet, hogy a megküzdés választott technikája nem célravezető, de olykor az is előfordulhat, hogy az ellenfelek bizonyulnak legyőzhetetlennek.

  • A szerepjáték a gyerekek szabad játéka

    A szerepjáték a gyerekek szabad játékaSzüleinkkel való kapcsolatunkban gyermekek vagyunk, de gyermekünkkel szemben mi vagyunk a szülők. Meg kell felelnünk a házastársi szerepnek, a munkahelyünkön az adott beosztásban főnökként vagy beosztottként kell viselkednünk. És még sorolhatnánk. Nincs is ezzel baj, hiszen ha mindenhol önmagunk tudunk maradni, akkor semmiféle meghasonlást nem okoz ez. Az óvodáskorú gyermekek (és gyakran még a kisiskolások) kedvelt játéka a szerepjáték, amely mint a legtöbb játék, túlmutat saját határain...

  • A tévézés hatása a gyerekekre

    A tévézés hatása a gyerekekreA neurológiai szakrendelőben megjelent gyermekek közel 50 százaléka nem szervi betegséggel küzd, hanem érzelmileg labilis, pszichésen feszült, mely gyakran szervi panaszokban nyilvánul meg (hányás, hasfájás, étvágytalanság). Néhány kisgyermek időnként furcsa grimaszokat vág vagy különös mozdulatokat végez, nyugtalanul futkározik, egy pillanatig nem tud megülni, nem foglalkozik egy tárggyal kitartóan. Az orvos a vizsgálatok során nem talál szervi bajt, de észleli, hogy a kisgyermek izgatott, feszült, „pörög”.

  • A bábjáték önállóságot kíván, önbizalmat ad

    A bábjáték önállóságot kíván, önbizalmat adA bábu egyrészt látvány, melynek formái, színei keltik az első benyomást, másrészt mozgó figura. A benne rejlő mozgatási lehetőség cselekvésre, tevékenységre készteti a gyermeket. A bábu – amellyel játszani, manipulálni lehet – kedvezően motiválja a gyermek megismerő tevékenységét, sőt, érdeklődését, figyelmét tartósan fenn tudja tartani, ezért az értelmi funkciók fejlesztésének is hatásos eszköze lehet. Érzelmek irányítják akaratunkat, tetteinket, érzelmek által ébrednek fel bennünk az erkölcsi normák.

  • Adó 1% Gyermekmentésre

    Adó 1% GyermekmentésreAdóbevalláskor az adó egy százalék felajánlásával támogassa a gyermekmentő, egészségvédelmi, szociális segítő tevékenységünket. A Mátrix Közhasznú Alapítvány évente tízezernél többször segít. Betegeket, elesetteket, bajban lévőket, halmozottan rászorulókat támogató Mátrix Alapítvány csapata ha kell beteg gyerekek gyógyításában segédkezik, élelmiszert oszt, eszközöket adományoz, bajban lévőket segít. Az alapítvány segítő csapatának célja, hogy senki ne maradjon bajban, a lehető legtöbben találják meg problémáikból a kiutat. Adó 1% felajánlása révén legyen Ön is részese a sikernek! Hálásan köszönjük segítőink, támogatóink, önkénteseink együttműködését, mely révén sikeres lehet segítő tevékenységünk egész évben.

  • A mesék üzenetet közvetítenek és utat mutatnak

    A mesék üzenetet közvetítenek és utat mutatnakFelgyorsult, monitorok előtt zajló, feszültségekkel teli világunkban egyre nagyobb szükség van nyugvópontokra. Lassítani, időt nyerni a hétköznapok mókuskerekében többféleképpen is lehet, például természetjárással, sportolással vagy akár wellness üdüléssel – de létezik egy nagyon egyszerű ősi módszer is, amelyet érdemes újra felfedezni és tudatosan beépíteni a mindennapokba. Igen, a jó öreg mesékről beszélünk, amelyek évszázadok óta hordozzák emberi életünk alap értékeit és szimbolikusan megjelenítik feladatainkat, vágyainkat, megpróbáltatásainkat.

  • A bábozás, mint terápiás módszer

    A bábozás, mint terápiás módszerHa a gyermekekkel történik valami, esetleg trauma éri őket, nem tudják úgy kifejezni az érzéseiket, elmondani a félelmeiket, mint a felnőttek. Sokszor ezeket az emlékeket a tudatalattinkba toljuk, hogy ne kelljen velük foglalkoznunk, szorongásunk csillapodjon. Azonban ez nem maradhat sokáig büntetlenül, hamar előtörnek az oda letolt problémák álmokban, fejlődési visszalépésben, körömrágásban, tikkelésben stb. Ezért hívjuk segítségül az úgynevezett projektív eljárásokat, melyekkel ezeket a tudatalattiba gyömöszölt emlékeket tudjuk felszínre hozni és megoldani.

  • Mesedoktorok a kórházi betegágyaknál

    Mesedoktorok a kórházi betegágyaknálA Mátrix Közhasznú Alapítvány 2003 óta problémák megoldásával, fontos feladatok ellátásával működik. Az alapítvány egyik sikeres segítő tevékenysége a mesedoktorok program, mely nem csak gyerekeknek és nem csak betegeknek nyújt segítő támogatást. Kórházakban, rendelőintézetekben, gyermekotthonokban, rendezvényeken mondókák, mesék, versek révén juttat fejlődést indító gondolkodásmódot a hallgatóság számára. A jótékonysági segítő tevékenységek ingyenesek. A mesedoktor csapat együttműködik bohócdoktorokkal, kórházakkal, segítőkkel, támogatókkal egyaránt.

  • A biztonságos családi tér az alapja mindennek

    A biztonságos családi tér az alapja mindennekA belső – és a családi koordinátarend­szer adja meg a gyermek számára az önmagában és családjában megélt magabiztosságot, rugalmas tér-kezelést, és az e terén belüli szabad mozgás lehetőségét. Csak az így begyakorolt tér-biztonság segíti a gyermekeket a családon kívüli tágabb tér birtokba vételére, amit először minden gyermek a képzeletében jár be, messzi vágy-tájakra eljutva. E képzeleti tér bemozgása és megerősödése teszi lehetővé, hogy a gyermekek egyre biztosabban lépjenek ki a családi térből a tágabb fizikai és társas tér felé.

  • A jó játék kiemeli a gyermek képességeit

    A jó játék kiemeli a gyermek képességeitA gyermek tudja, a jóság önmagában van, „kéznél van”. A fantáziája segítségével megsokszorozza a benne létező jót, legyőzi a „rosszat”, felkészül az életre. Az óvodás korban pedig: a játék: maga az élet. A játékhoz kapcsolat kell önnön magunkkal és másokkal. Ennek mintáját a méhen belüli, és a születés utáni életből hozzuk. Ha várjuk a babánkat együtt a Párunkkal, ha elfogadjuk, hogy lehet lány vagy akár fiú, ha örömmel és szeretettel fogadjuk őt, akkor kezdettől fogva többet vagyunk együtt vele, többet mosolygunk rá, többet érintjük és többet játszunk vele.

  • Mely típusú gyermekekhez illik a bábterápia?!

    Mely típusú gyermekekhez illik a bábterápia?!Vannak olyan emberek, akiknek nem a bábozás vagy a szerepjáték a megfelelő módszer a problémáik megjelenítésére, hiszen nekik már maga a szerepbe bújás is gondot jelenthet, mások pedig egyszerűen nem szeretnek „színészkedni\", nem tudnak és nem is akarnak más bőrébe bújni, éppen elég számukra a sajátjuk is. Már gyerekkorban is látható, hogy ki az, aki szeret bábozni, szerepjátékot játszani, és ki az, aki inkább egyedül babázgat, rajzolgat. Carl Jung az embereket introvertált és extravertált személyiségtípusokba sorolta.

  • Ceruzáért Osztálykirándulást adtak a Mesedoktorok

    Ceruzáért Osztálykirándulást adtak a MesedoktorokNegyvenötezer színes ceruzát, filctollat, vízfestéket, zsírkrétát gyűjtöttek össze jótékonysági céllal gyerekek, az egész országból. A Mátrix Közhasznú Alapítvány Mesedoktor programja gyűjtő akciót szervezett, melyre iskolák osztályai, óvodai csoportok szedték össze rajzeszközeiket. A jótékonysági összefogásban legtöbbet beküldő csapatok az alapítványtól értékes díjakat kaptak, összesen négyszázhúszezer forint összértékben, melyet osztálykirándulásra vagy egyéb más, közösségi értéket növelő tevékenységekre fordíthatnak.

  • A mozgásban önmagát tanulja és alakítja a gyermek

    A mozgásban önmagát tanulja és alakítja a gyermekMinden mozgásforma, mozgásos játék célja, hogy segítse a gyermeket természetes belső ritmusához visszatalálni, ősi mozgásformáit újra felfedezni. Mindebben önmagát tanulja, alakítja, gyógyítja. A magzat első, önindította mozgása az anyaméhben rögtön tánclépésekkel kezdődik, amit fötális táncnak hívunk, amivel megajándékozza az édesanyát és a külvilágot, megteremtve a kommunikáció egy új lehetőségét. A mozgás tehát üzenet, és az élet elfogadásának jele. A mozgásos öröm összeköti a gyermekeket páros és csoportjátékaikban.

  • A közös olvasás a kapcsolatépítés egyik módja

    A közös olvasás a kapcsolatépítés egyik módjaMindannyian azt szeretnénk, hogy a gyermekünk intelligens, okos, és boldog legyen! A gyermeknevelésben nem létezik ennél nagyobb prioritás. Az olvasás egy hatékony eszköz arra, hogy a gyermekünkkel erős, és kiegyensúlyozott kapcsolatot építsünk. De az olvasás ennél sokkal többet jelent a szülő, és a gyermek számára. Lehet, hogy sokan szerettünk olvasni, mikor gyerekek voltunk, de hónapok telnek el anélkül, hogy könyv kerülne a kezünkbe. A könyv az egyik legegyszerűbb módja, hogy foglalkozzunk magunkkal.

  • Mesedoktorok - 80 gyermekkorházat támogattunk

    Mesedoktorok - 80 gyermekkorházat támogattunkA gyógyítást segítő Mesedoktorok egész évben a gyermekek megsegítéséért tevékenykednek, kórházakat támogatnak, támogatói programokban vesznek részt. Most újabb 80 gyermekkórház és gyermekeket gyógyító intézmény kapott szeretetcsomagot a Mesedoktoroktól. Több ezer minőségi mesekönyv, édesség és írószerek (másfél tonnányi mennyiségben) kerültek a gyermekek gyógyítását támogató céllal az intézményekbe. A Mesedoktorok célja, hogy a gyógykezeléssel eltöltött időszak a gyermekek számára a legkisebb terheléssel járjon, hiszen a cél, hogy az test éppé, a lélek széppé váljon.

  • Mesélés során a gyermek és a felnőtt is kilép a saját valóságából

    Mesélés során a gyermek és a felnőtt is kilép a saját valóságábólA növekvő gyermek apránként tanulja meg, hogyan kell önmagát és a világot megértenie. A gyermek figyelmét az olyan történetek kötik le a legjobban, amelyik szórakoztatják, és felkeltik a kíváncsiságát. De életét csak akkor gazdagítja, ha mozgásba hozza képzeletét, ha fejleszti intellektusát, eligazítja érzelmeiben, ha megbékíti félelmeivel és vágyaival, ha elismeri nehézségeit, és ugyanakkor megoldásokat is javasol kínzó problémáira. Röviden: ha egyszerre reagál személyiségének megnyilvánulására.

  • Segítene Ön is Gyermekeken?! Adó 1% felajánlással is megteheti!

    Segítene Ön is Gyermekeken?! Adó 1% felajánlással is megteheti!Adó egy százalék felajánlásával adóbevalláskor támogassa a gyermekmentő, egészségvédelmi, szociális segítő tevékenységet. A Mátrix Közhasznú Alapítvány évente 10000-nél többször segít. Betegeket, elesetteket, bajban lévőket, halmozottan rászorulókat támogató Mátrix Alapítvány csapata ha kell beteg gyerekek gyógyításában segédkezik, élelmiszert oszt, eszközöket adományoz, bajban lévőket segít. Az alapítvány segítő csapatának célja, hogy senki ne maradjon bajban, a lehető legtöbben találják meg problémáikból a kiutat. Adó 1% felajánlása révén legyen Ön is részese a sikernek! Hálásan köszönjük segítőink, támogatóink, önkénteseink együttműködését, mely révén sikeres lehet segítő tevékenységünk egész évben.

  • A szorongó gyermek gátlásainak oldása

    A szorongó gyermek gátlásainak oldásaSok gyermekről elmondható, hogy többször is sorban állt, amikor a bátorságot, talpraesettséget osztogatták, ugyanakkor legalább annyian vannak azok is, akik félénkek, visszahúzódóak és önbizalom hiánnyal küszködnek. A két pólus közti skála persze igen széles, és mindenki nagyjából tudja, saját csemetéje hol foglal azon helyet. Előbbi csoportba tartozó gyerekek szülei többnyire büszkék és elégedettek, a szorongóbb, félénkebb lurkók viszont sok esetben találkoznak meg nem értettséggel, csalódottsággal szüleik, családjuk visszajelzései által.

  • Szeretetcsoki 2019, Jótékonysági Csokigyűjtés

    Szeretetcsoki 2019, Jótékonysági CsokigyűjtésGyermekek, fiatalok, kicsik és nagyok közösen tették sikeressé a jótékonysági csokigyűjtést. A Szeretetcsoki program a Mátrix Közhasznú Alapítvány jótékonysági - támogató programja. Az évente több ezer jótékonysági támogatás a közösség ereje révén sikeres. 2019-ben a résztvevők összesen 22608 tábla csokit, plüsst, játékot gyűjtöttek össze! Hálásan köszönjük, ez óriási teljesítmény! A Mátrix Közhasznú Alapítvány által működtetett Szeretetcsoki program így hosszú hónapokig eszközökkel bőven ellátva tudja folytatni jótékonysági programjait. A segítő programoknak a támogatások által minden felajánló részese lett!

  • Stresszlabda a bohócdoktoroktól

    Stresszlabda a bohócdoktoroktólStresszes a munkahely? Gyakran mélyed bele a gondolataiba? Feszültség veszi körül? Megoldás lehet az ingyenesen kérhető stresszlabda. A Mátrix Közhasznú Alapítvány által működtetett bohócdoktor csapat stresszlabdát ad minden kedves érdeklődőnek, aki az alapítványnak küldött e-mail-ban kér egyet ajándékba (pontos név, cím megadás szükséges). Kérjen a bohócdoktoroktól stresszoldó labdát, szeretettel adjuk. A labda ingyenes, pusztán a postai költséget kérjük kifizetni, az adományvonalon küldhető sms támogató formájában. Stresszlabda használható munka közben, sportolás alatt, tv nézés közben vagy amikor kedve tartja.

  • A gyerekek délutáni pihenésének fontossága

    A gyerekek délutáni pihenésének fontosságaMinél fiatalabbak vagy idősebbek vagyunk, annál inkább. Egy kisgyermek élményekkel teli délelőttje, és az ebéd „fáradalmai” után a testnek jól esik a csend és a pihenés (minden belső folyamat ezt kívánja). Eltérően a felnőttek éber-elemző állapotú élmény-megmunkálásától, a kisgyermekek élményfeldolgozásának nagy része alvás alatt történik. Az alvás pihentető szakaszaiban jelennek meg a feldolgozó periódusok, melyek során az agy mintegy szortírozza, továbbítja, mélyíti, „helyére rakja” a velünk történt események élménytartalmait.

  • Mesekönyvért Osztálykirándulást adtak a Mesedoktorok

    Mesekönyvért Osztálykirándulást adtak a MesedoktorokKórházak, gyermekosztályok mesekönyvállományának bővítése céljából óvodai csoportok, általános iskolai osztályok, középiskolás csapatok részvételével a Mátrix Közhasznú Alapítvány által több éve sikeresen működtetett Mesedoktorok mesekönyv gyűjtő akciót szerveztek. NAGY öröm volt érezni a segítő együttműködéseteket, melynek köszönhetően összesen 17889 jó állapotú könyvet (mesekönyvet, regényt, kifestőt) küldtek be a résztvevők. A könyvek az ország 150 gyermekkórházába kerülnek kiosztásra, ahol a kezelés alatt álló gyerekek gyógyítását együtt - közösen így támogatjuk.

  • Mesedoktorok támogatása

    Mesedoktorok támogatása Gyermekek és felnőttek gyógyítását segítik a Mátrix Közhasznú Alapítvány évek óta sikeres mesedoktorai. A gyerekek és felnőttek támogatása, a betegség legyőzésében való segítségnyújtás, az élményteremtés, a jótékonyság vezérelte mesedoktorok tárgyi és lelki támogatást adnak a gyógyuló betegeknek, az alapítvány támogatást nyújt a kórházi osztályoknak. Könyvekkel, eszközökkel segítjük az intézményeket, hogy az emberek kórházban benntöltött ideje jobban átvészelhető és kellemesebb legyen. A gyermekmentő és felnőtteket is támogató mesedoktorok célja, hogy a betegség elmúljon, a gond megoldódjon.

  • Jót tesz-e a versenyhelyzet a gyerekeknek?

    Jót tesz-e a versenyhelyzet a gyerekeknek?Egy jó versenyzőt mindig magabiztosnak, talpraesettnek, minden célt- elérőnek, erősnek, bátornak, minden problémával megküzdőnek látunk, és közben végiggondoljuk, mennyi mindent kell ezért tennie születésétől kezdve. Egy töretlen, optimális pályafutást nézve, egy „jó versenyzőt\" már az élet első pillanatától körülöleli az édesanyai, édesapai szeretet, az elfogadás, a nem-verseny helyzet. Csecsemőként, majd egész gyermekkorában azt tanulja szüleitől, mennyire értékes az ők együttesük, a jelenlévő bizalom, a másikról való jó feltételezése.

  • Mesedoktorok a gyermekekért

    Mesedoktorok a gyermekekértA Mátrix Közhasznú Alapítvány Mesedoktor programja évek óta nyolcvan kórházi gyermekosztályt, iskolák, óvodák, könyvtárak tucatjait segíti könyvekkel. A kultúra és az olvasás népszerűsítése révén az eredmények kecsegtetőek, megszámlálhatatlan pozitív hatással bír. A kórházi adományozás révén a betegséggel az intézményekben lévő gyermekek idejüket hasznosan, élményekkel tölthetik el. A könyvtárak, iskolák, óvodák könyvtámogatásával fejlettebb, kommunikatívabb és fejlettebb generáció kialakulását segítjük. Az eredmények részese minden támogató, adó 1 százalék felajánló, önkéntes résztvevő.

  • A mesének gyógyító ereje van

    A mesének gyógyító ereje vanA mesékkel, különböző történetekkel való gyógyítás az emberiséggel egyidős foglalkozás. A legtöbb társadalom kultúrájában fellelhetőek a mesék, mint az ősi kikristályosodott kollektív tudat, emberi bölcsesség tükörképei. A mesék, s ezen belül is főleg a tündérmesék egyre kevesebb ember számára jelentik a bölcsesség forrását, sőt „még kevesebben vannak, akik az egyes történetekben a saját egzisztenciális problémáikra és azok megoldási lehetőségeire ismernek rá. A mesekutatók és a meseterapeuták szakítottak a hagyományos mese meghatározásával.