rss
gyermekmentés támogatása
  • Szeretetcsoki 2019, Jótékonysági Csokigyűjtés

  • Szeretetcsoki 2019, Jótékonysági CsokigyűjtésGyermekek, fiatalok, kicsik és nagyok közösen tették sikeressé a jótékonysági csokigyűjtést. A Szeretetcsoki program a Mátrix Közhasznú Alapítvány jótékonysági - támogató programja. Az évente több ezer jótékonysági támogatás a közösség ereje révén sikeres. 2019-ben a résztvevők összesen 22608 tábla csokit, plüsst, játékot gyűjtöttek össze! Hálásan köszönjük, ez óriási teljesítmény! A Mátrix Közhasznú Alapítvány által működtetett Szeretetcsoki program így hosszú hónapokig eszközökkel bőven ellátva tudja folytatni jótékonysági programjait. A segítő programoknak a támogatások által minden felajánló részese lett!

    A 2019. decemberéig folyó Szeretetcsoki együttműködés részeként beküldők SORRENDJE ITT!

    A sorrend csökkenő, a beküldött csokoládék és egyéb adományok alapján.

    Beküldött tábla csoki / adomány darabszáma szerinti sorrend, Beküldő Intézmény / Csoport NEVE (település),

    001. Kastélydombi Általános Iskola, Apraja és Nagyja (Budapest),
    Díjazás: 200.000. forint

    002. Batthyány Ilona Általános Iskola, 1/A, 1/B, 1/C, 2/A, 2/B, 2/C, 3/A, 3/B, 4/A, 4/B, 4/C osztályok és Felső tagozat, (Budapest),
    Díjazás: 100.000. forint

    003. Gödöllői Református Líceum Gimnázium, 10/C osztály (Gödöllő),
    Díjazás: 60.000. forint

    Elismerő oklevélben részesülő beküldők:

    004. Bőrfestő Óvoda, Szamóca, Méhecske, Szivárvány, Pillangó, Cica, Teknős, Babóca, Süni, Csiga, Nyuszi csoportok (Budapest),
    005. Szent László Katolikus Általános Iskola (SOKE) (Sárvár),
    006. Békéscsabai Belvárosi Ált. Iskola és Gimnázium, 1/A, 1/B, 2/A, 2/B, 3/A, 3/B, 4/A, 4/B, 5/A, 7/A, 8/A osztályok (Békéscsaba),
    007. Tóvárosi Ált. Iskola, Diákönkormányzat (Székesfehérvár),
    008. Budakalászi Telepi Óvoda, Katica csoport (Budakalász),
    009. Széchenyi István Katolikus és Német Nemzetiségi Ált. Iskola (Mátészalka),
    010. Levélfalvi Manók Napközi Otthonos Óvoda (Levél),
    011. Albertfalvai Óvoda (Budapest),
    012. Budapest XVI. Szerb Antal Gimnázium, 7/A, 9/A, 9/D, 9/nyek, 10/A, 11/A osztályok (Budapest),
    013. Fráter György Katolikus Gimn. és Kollégium, 8/A, 8/B ,7/A, 6/A, 5/B osztályok (Miskolc),
    014. Aszódi Petőfi Sándor Gimnázium, 10/A osztály (Aszód),
    015. Papp Bertalan Ószőlői Ált. Iskola (Tiszaföldvár),
    016. Dunaharaszti Kőrösi Csoma Sándor Ált. Iskola, 1/A, 1/B, 1/C, 2/A, 3/A, 3/B, 4/B, 5-8 osztályok (Dunaharaszti),
    017. Üllés, Forráskút, Csólyospálos Községi Ált. Iskola és AMI (Csólyospálos),
    018. Zuglói Tihany Óvoda, 1,2,3,4,5,6 csoportok (Budapest),
    019. Király Iván Ált. Iskola, 1,2,3,4,5,6,7,8. osztályok (Farád),
    020. Fekete István - Vörösmarty Mihály Ált. Isk. és Gimn., 4/C osztály (Ajka),
    021. Szekszárdi Wunderland Óvoda (Szekszárd),
    022. Járokszállási Széchenyi István Ált. Isk. és AMI (Járokszállás),
    023. Gazdagréti Szivárvány Óvoda, Kökény, Eper, Mandarin, Meggy, Szilva, Szőlő, Áfonya csoportok (Budapest),
    024. Szlovák Ált. Iskola, Óvoda és Kollégium (Szarvas),
    025. Zákányszéki Manó-kert Óvoda és Bölcsőde, Méhecske, Katica, Pillangó, Manócska, Bölcsőde Mazsola csoportok (Zákányszék),
    026. VSZC Boronkay György Műszaki Szakgimn. És Gimnáziuma, 9/G osztály (Vác),
    027. Kerepesi Napközi-Otthonos Óvoda (Kerepes),
    028. Újpesti Csokonai Vitéz Mihály Ált. Iskola, 5/B, 6/A, 6/C, 7/A, 7/B 7/C, 8/B, 8/C, 10/B, 12/B osztályok (Budapest),
    029. Budapesti Gazdasági SZC Varga István Ker., Közg. Szakgimn. És Szakközépiskolája (Budapest),
    030. Gregus Máté Mezőgazd. Szakgimn. és Szakközépsiskola (Hódmezővásárhely),
    031. Makói Óvoda Erdélyi Püspök utcai épület (Makó),
    032. Ranolder János Róm. Kat. Ált. Iskola, 5/B osztály (Keszthely),
    033. Szegedi Óvi Tünde Téri Óvodája, Katica csoport (Szeged),
    034. Makói József Attila Gimnázium, 10/C osztály (Makó),
    035. Veszprémi Bóbita Körzeti Óvoda, Tulipán csoport (Veszprém),
    036. Szegedi Petőfi Sándor Ált. Iskola Bálint Sándor Tagiskolája, 1,2,3,4 osztályok (Szeged),
    037. Tarjáni Kéttannyelvű Ált. Iskola, 1/A, 6/B osztályok (Szeged),
    038. Faddi Kismanók Óvoda (Fadd),
    039. Téti Kisfaludy Károly Óvoda- Bölcsőde, Csiga csoport (Tét),
    040. NLN Animal Food Kft. (Állati Paradicsom) (Hódmezővásárhely),
    041. Hidasnémeti II. Rákóczi Ferenc Ált. Iskola (Hidasnémeti),
    042. Szegedi Gábor Áron Utcai Óvoda (Szeged),
    043. Richter Gedeon Ált. Iskola, 1,2,3,4,5,7 osztályok (Ecséd),
    044. Nyár Óvoda (Budapest),
    045. Nagylóki Közös Önkormányzati Hivatal (Nagylók),
    046. Tahitótfalui Óvodák, Mini Bölcsőde és Konyha, II. sz. Óvoda (Tahitótfalu),
    047. Fekete István - Vörösmarty Mihály Ált. Isk. és Gimn., 2/C osztály (Ajka),
    048. Szegedi Óvi Negyvennyolcas utcai Óvodája (Szeged),
    049. KippKopp Óvoda és Bölcsőde, Ficánka csoport (Balatonkenese),
    050. Zuglói Munkácsy Mihály Ált. Isk. és AMI, 3/A osztály (Budapest),
    051. Nyíregyházi SZC Széchenyi I. Közg., Inform. Szakg. És Kollégium, 9/A, 9/B osztályok (Nyíregyháza),
    052. Garainé Mészáros Andrea és munkatársai (Kavalkád) (Szob),
    053. Felsőtárkányi Óvoda és Bölcsőde (Felsőtárkány),
    054. Széchenyi István Katolikus Ált. Iskola, 2/B osztály (Mátészalka),
    055. Tahitótfalui Óvodák, Mini Bölcsőde és Konyha (Tahitótfalu),
    056. Zengő Óvoda, Süni csoport (Szolnok),
    057. Szegedi Gregor József Ált. Iskola, 1/A, 3/A osztályok (Szeged),
    058. Dorogi Zsigmondy Vilmos Magyar-Angol Két Tan. Nyelvű Gimn., 10/A osztály (Dorog),
    059. Bethlen Gábor Ált. Isk. és Gimn. (Budapest),
    060. Vermes Miklós Általános Iskola, 6/B osztály (Budapest),
    061. Makói József Attila Gimnázium, 5/A osztály (Makó),
    062. Horváth Zsófia (Budapest),
    063. Budapesti Batthyány Lajos Ált. Iskola, 3/B osztály (Budapest),
    064. Gyula Város Egyesített Óvodája Tagintézménye Mágocsi Úti Óvoda, Süni csoport (Gyula),
    065. KLM Magyarországi Fióktelepe (Budapest),
    066. Szegedi Óvi Gyertyámos utcai Óvodája (Szeged),
    067. Székesfehérvári Tankerületi Központ (Székesfehérvár),
    068. Virágos Szilvi (),
    069. Zalaegerszegi Ady Endre Ált. Iskola, Gimn. és AMI, 10/B osztály (Zalaegerszeg),
    070. Szegedi Óvi Földmíves Utcai Óvodája (Szeged),
    071. Arany János Ált. Iskola (Besnyő),
    072. Nakovich Mihály Ált. Iskola, 3. osztály (Kópháza),
    073. Fő Fasori Óvoda, Katica, Brumi, Teknős, Sün Balázs csoportok (Szeged),
    074. Gyík Utcai Bölcsőde (Szeged),
    075. Óbudai Hétpettyes Óvoda Szín-Kör-Játék Tagóvoda (Budapest),
    076. SZTE Juhász Gyula Gyakorló Ált. és AMI, Napközi Otthonos Óvodája, 2/D osztály (Szeged),
    077. Tótszegi és Társa Végrehajtó Iroda Csapata (Szentendre),
    078. Makói Óvoda Kálvin Téri Tagintézmény (Makó),
    079. Lurkó Kuckó Központi Óvoda, Micimackó csoport (Várpalota),
    080. Bélapátfalvai Petőfi Sándor Két Tanítási Nyelvű Ált. Iskola (Bélapátfalva),
    081. Erzsébetvárosi Kópévár Óvoda (Budapest),
    082. Gedói Ált. Iskola és AMI, 8/B osztály (Szeged),
    083. Gyöngyvirág Óvoda (Szeged),
    084. Szolnoki Szent-Györgyi Albert Ált. Iskola, 4/A, 5/C, 8/C osztályok (Szolnok),
    085. Lenkey János Ált. Iskola, 2/C osztály (Eger),
    086. HMVHelyi Klauzál Gábor Ált. Iskola Gregus Máté Tagintézménye, 6/D osztály (Székkutas),
    087. Jánossomorjai Körzeti Ált. Iskola, 8/B osztály (Jánossomorja),
    088. Dr. Tolnay Sándor Általános Iskola, 2, 3, 4 osztályok (Gyöngyösfalu),
    089. Szegedi Vörösmarty Mihály Ált. Iskola, 6/B osztály (Szeged),
    090. Szegedi Pitypang Evangélikus Óvoda, Bóbita csoport (Szeged),
    091. Zebegényi Napraforgó Óvoda és Konyha (Zebegény),
    092. Mindszenti Ált. Isk. Dózsa Telepi Tagintézménye, 2/C osztály (Mindszent),
    093. Szegedi Gregor József Ált. Iskola, 2/A osztály (Szeged),
    094. Türjei Szent László Ált. Iskola, 2. osztály (Türje),
    095. Zahar Niki (),
    096. Eötvös József Ált. Iskola, 2/A osztály (Budapest),
    097. Arany János Áltanos Iskola, 1/A osztály (Budapest),
    098. Szakács Zsuzsanna, 3/C osztály (),
    099. Kőrösi Csoma Sándor Ált. Isk., 8/C osztály (Dunaharaszti),
    100. Tóth Bálint (),
    101. Vak Bottyán Ált. Isk. és Gimnázium (Simontornya),
    102. Kisdeák Evangélikus Óvoda (Budapest),
    103. Első Óbudai Német Nemzetiségi Ált. Iskola, 5/B osztály (Budapest),
    104. Some Idea Bt. (Budapest),
    105. Szolnoki Szakképzési Centrum (Szolnok),
    106. Fekete István - Vörösmarty Mihály Ált. Isk. és Gimn., 3/B osztály (Ajka),
    107. II. Rákóczi Ferenc Gimnázium, Diákönkormányzat (Budapest),
    108. Ismeretlen beküldő (Dunaújváros),
    109. Veszprémi Egry Úti Körzeti Óvoda Nárcisz Tagóvodája (Veszprém),
    110. Szombathelyi Élelmiszerpiari és Földm. Szakgimn., Szakk. És Kollégium (Szombathely),
    111. Ófalui Német Nemz. Kétnyelvű Óvoda és Mini Bölcsőde (Ófalu),
    112. Tarjáni Kéttannyelvű Ált. Iskola, 3/A osztály (Szeged),
    113. Közép-Pesti Tankerületi Központ (Budapest),
    114. Tisza-parti Ált. Iskola, 7/A osztály (Szeged),
    115. DÓHSZK-Alagi Tagóvodája, Nyuszi csoport (Dunakeszi),
    116. HMVHelyi Egyesített Óvoda, Pál Utcai Tagintézmény, Malom Utcai Telephelye (Hódmezővásárhely),
    117. Nyíregyháza Spartacus 2006., U14-es korosztály (Magy),
    118. Tarjáni Kéttannyelvű Ált. Iskola, 2/B osztály (Szeged),
    119. Tisza-parti Óvoda, Kippkopp csoport (Szeged),
    120. Tarjáni Kéttannyelvű Ált. Iskola, 7/A osztály (Szeged),
    121. Bácskai Ált. Iskola (Bácsbokod),
    122. Ismeretlen beküldő,
    123. Csanádpalota Városi Önkormányzat (Csanádpalota),
    124. Kassa Utcai Ált. Iskola, 3/B osztály (Budapest),
    125. Tarjáni Kéttannyelvű Ált. Iskola, 1/B osztály (Szeged),
    126. Búza Vivien Virág, Ötkert Klub csapata (Budapest),
    127. Rákóczi Telepi Ált. Iskola, 6/A osztály (Várpalota),
    128. Türjei Szent László Ált. Iskola, 1, 3, 4 osztályok (Türje),
    129. Praktiker Áruház Team (Szeged),
    130. Decathlon Logisztika Magyarország Team (Hatvan),
    131. Bohócdoktorok (Kecskemét),
    132. Fröccs Team (Debrecen),
    133. Tisza Palota Lakóközösség (Szeged).
    134. Ismeretlen beküldő,
    135. Ismeretlen beküldő,

    Hálásan Köszönjük, Szívből Gratulálunk!

    szeretetcsoki csokoládé gyűjtésGyermekmentés támogatása

    Kórházi gyógyítás támogatása, jótékonysági csokigyűjtés akció

    Gyermekmentés, gyógyítás támogatása, szeretetcsoki

    Közösségi támogatás, alapítványi jótett, csokoládé adomány


    Korábban, a felhívás:

    Jótékonysági csokigyűjtés iskolás osztályok és óvodai csoportok, kollektívák összefogásával! Kórházak gyermekosztályain fekvő gyerekek mesedoktor vizitjein és nélkülöző családok támogatásakor a Mátrix Közhasznú Alapítvány mesedoktorai és önkéntesei más segítség mellett csokoládét is osztanak. Óvodai csoportok, általános iskolai osztályok, középiskolás csapatok, cégek dolgozói részvételével a Mátrix Közhasznú Alapítvány által működtetett Mesedoktorok 'Szeretetcsoki' csokoládé gyűjtő akciót szervez. A csoportok a közösségükben összegyűjtött tábla csokikkal segítik az alapítvány fontos gyermek és családvédelmi tevékenységét, az alapítvány a legtöbb csokit beküldő csoportokat megjutalmazza.

    Csokigyűjtés felhívás nyomtatható plakátja letölthető: IDE KATTINTVA

    Jótékonysági csokigyűjtésre hívjuk az iskolásokat, óvodásokat, munkahelyi kollektívákat és azokat, akik az ünnepek idején szeretnének segíteni beteg gyermekek és rászoruló családok életén. Segítsünk KÖZÖSEN!

    Értékes díjazás!

    A legtöbb csokoládét összegyűjtő csapat a 2020. év január közepén 200.000. Ft díjazásban részesül, a második legtöbb csokoládét összegyűjtő csapat 100.000. Ft díjazásban részesül, a harmadik legtöbb csokoládét összegyűjtő csapat 60.000. Ft díjazásban részesül.

    Mindenki nyer, hiszen adni örömteli dolog. Segítsünk Együtt!

    Teendők / folyamatok:
    1. Csoporton / osztályon belül gyűjtsétek össze a beküldeni szándékozott csoki mennyiséget.

    2. Ha összegyűlt a mennyiség, a BEKÜLDÉSI CÍMRE futárszolgálattal / postán (vagy időpont egyeztetés után személyesen) a csomagot (határidőn belül) el kell juttatni.

    3. A beérkezett csomagokban lévő csokoládék száma szerinti sorrendben a beküldők listája elérhető lesz a www.mesedoktor.hu/szeretetcsoki oldalon.

    4. A legtöbb csokoládét beküldő csapatokat (a díjazottakat) a csapat által megadott elérhetőségen az alapítvány külön is kiértesíti!

    Fontos:
    - A csapatok díjazásához kapcsolódó csokigyűjtés 2019. november 04 - tól 2019. december 03-ig tart (feladás utolsó napja),

    - Fontos, hogy a beküldött csokik a támogatottak egészsége érdekében legalább három hónapos szavatossággal kell rendelkezzenek, illetve bontatlan csomagolású legyen!

    - Egy - egy tábla csokival egyenértékű egy - egy csomag új 6-12 színű ceruza vagy új filctoll készlet vagy új gyurma vagy új zsírkréta készlet vagy új tempera (vízfesték), kártya, puzzle, társasjáték, plüss. Ezeket a csokik mellé kell tenni a beküldendő csomagba.

    - A csoport által beküldött csomagnak tartalmaznia kell a beküldött csokik számát, a beküldő csoport / osztály nevét, kapcsolattartó telefonszámát, postacímét, e-mail címét is!

    - A csokik mellé kézzel készített rajzok, versek, üzenetek vagy egyéb alkotások kapcsán a legkiemelkedőbb beküldő csoport (a beküldött csokik számától függetlenül) különdíjat kap!

    Csokigyűjtés felhívás nyomtatható plakátja letölthető: IDE KATTINTVA

    Idén segíts Te is egy csokival!
    A jótékonysági csokigyűjtő akció jóvoltából a Mátrix Közhasznú Alapítvány ezer Mikulás csomagot, az alapítvány mesedoktorai kórházi jótékonykodás során több ezer csokit és mesekönyvet oszt szét. Az alapítvány a Centerke Adományozó Központban a nagycsaládosok és hátrányos helyzetű gyerekeket ajándékoz meg, illetve olyan családokat támogat, ahol anyagi nehézséget okoz az ajándékozás. A legapróbbnak tűnő felajánlás is óriási segítség, köszönjük!

    Egyéni támogatóként a csoportos versenyen kívül magánszemélyek, cégek, családok tábla csoki felajánlásait is szeretettel várjuk a lent megadott beküldési címre.

    Beküldési cím:
    Mátrix Közhasznú Alapítvány
    6720 Szeged, Arany János utca 7.

    Információs telefonszám:
    +36-20-929-81-81.
    (munkanapokon, délelőtt 9-11 óra között)

    FONTOS:
    Jelen program általános szabályai - a pályázati program szerves részét képezi
    (melyet minden résztvevő a részvételével, akaratával mint mindenben megegyezőt elfogad
    )
    1. a programban való részvétel önkéntes,
    2. a program nyitott, ahhoz általános iskolai osztályok, középiskolai osztályok, óvodai csoportok, bölcsődei csoportok (felnőtt pedagógus képviseletével) szabadon csatlakozhatnak,
    3. a program nyilvános, az induló osztályok - csapatok tudomásul veszik, hogy a hatályos törvényekkel - rendeletekkel harmonizáltan a programról, a küldeményekről (csokoládéról és egyéb küldeményről - a továbbiakban adományokról), a nyertesekről, a résztvevőkről képi és hangfelvételek készülhetnek,
    4. a díjakért induló csapatok által beküldött adományokat a beküldést követően adományként az alapítvány tulajdonába kerülnek, mely adományokat az alapítvány kizárólag kórházak-intézmények és rászoruló családok megsegítésére (ingyenes kiosztásra) fordít,
    5. az osztályok / csoportok által beküldött adományokat az alapítvány nem tartja meg, nem küldi vissza,
    6. a nyerteseket / díjazottakat a jelen pályázat hivatalos felülete (a www.mesedoktorok.hu/szeretetcsoki ) oldal tartalmazza,
    7. a program során a reklamáció (pl. ha nem kerül be egy - egy csapat a legtöbb adományt beküldők, a díjazottak közé) kizárt,
    8. a rosszul megcímzett, elkallódott, ezekből adódóan át nem vett küldeményekért, az azokból esetlegesen kialakuló hátrányért az alapítvány kiírója felelősséget nem vállal,
    9. a program kapcsán kizárt mindennemű per, kártérítés, jogorvoslat.






adó egy százalék, gyermekmentés, családtámogatáscsaládtámogatás, adományosztás, gyógyítás, gyermekek, kórházKérjük Támogassa a Gyermekek megmentését!
Mátrix Közhasznú Alapítvány (OTP): 11735005-20510350
Adó 1%:  18472273-1-06
Évente több tízezer gyermek és család számára jut el a segítő adomány, köszönjük!
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Örök kérdés: mennyit tévézzen a gyerek?

    Örök kérdés: mennyit tévézzen a gyerek?Mit csináljak vele otthon?… Mit csináljak vele, hogy nyugodtan végezhessem a dolgomat?… Hogyan bírjam rá, hogy egy kicsit csendben legyen? …hogy ne rohangásszon ki percenként, hogy ő most unatkozik?” „Kapcsold be a TV-t!…Mit szeretnél nézni, válassz ki egy DVD-t!…Nézd meg újra azt a filmet!” Elcsendesedik minden, a háttérből, messziről szól a film. A gyerekek végre a TV előtt ülnek. Szemük előtt felfoghatatlan gyorsasággal elkezdenek peregni a képek, változnak a helyszínek, váltják egymást a szereplők.

  • Mesekönyv csomagok a mesedoktoroktól óvodáknak, iskoláknak

    Mesekönyv csomagok a mesedoktoroktól óvodáknak, iskoláknakA Mesedoktorok az első 250 jelentkező óvodai csoport / iskolai osztály számára biztosít ingyenesen új mesekönyveket. A 3-10 éves gyermekek számára összeállított csomagok egyenként 25-35 jó minőségű és új könyvből, új színezőből állnak. A könyvek teljesen ingyenesek, a cél az eszköztár bővítésének támogatása, az olvasás és a kultúra népszerűsítése. Az alapítvány a csomagfeladás költségeit kéri megtéríteni a könyvcsomagokat kérő intézményektől. A mesekönyvekre a készlet erejéig, de legkésőbb 2020. május 10-ig lehet jelentkezni. A mesedoktorok által biztosított könyvcsomag 4-6 féle könyvet tartalmaz, mely az iskolák / óvodák könyvespolcait ékesítheti vagy ajándékozásra is szolgálhat az intézmények számára.

  • A szerepjáték feszültségoldó hatása

    A szerepjáték feszültségoldó hatásaA játékban a rejtett belső konfliktusok szimbolikus formában jelennek meg, a rejtett félelmek a királyfi, az ördög és a jó tündér szerepében kimondhatóakká és kezelhetővé válnak, így a feszültség feloldódhat. A játék a visszahúzódó gyermekeket is megnyitja, hiszen ha a maci fogat mos vagy postára megy, az egy csoda, lehetetlen nem venni részt benne! Miközben a gyerek játszik, megszelídülnek az eljátszott eseményhez kötődő indulatok, csökken az élményhez tapadó szorongás. A szerepjáték feszültségoldó hatását a pszichológia is felhasználja.

  • Mesedoktorok - 80 gyermekkorházat támogattunk

    Mesedoktorok - 80 gyermekkorházat támogattunkA gyógyítást segítő Mesedoktorok egész évben a gyermekek megsegítéséért tevékenykednek, kórházakat támogatnak, támogatói programokban vesznek részt. Most újabb 80 gyermekkórház és gyermekeket gyógyító intézmény kapott szeretetcsomagot a Mesedoktoroktól. Több ezer minőségi mesekönyv, édesség és írószerek (másfél tonnányi mennyiségben) kerültek a gyermekek gyógyítását támogató céllal az intézményekbe. A Mesedoktorok célja, hogy a gyógykezeléssel eltöltött időszak a gyermekek számára a legkisebb terheléssel járjon, hiszen a cél, hogy az test éppé, a lélek széppé váljon.

  • A gyermek és a szülők által közösen eltöltött idő fontossága

    A gyermek és a szülők által közösen eltöltött idő fontossága Mikor érzem én igazán jól magam a gyerekem társaságában? Mi számít minőségi együttlétnek? Egy óvodáskorú gyerek folyton változik, mindig más-más igényei kerülnek előtérbe. Az egyik nap még el sem mozdulhatok mellőle miközben legózik, a másik nap elmélyülten játszik a szobájában és idegesíti, ha megzavarom. Napjainkban, ha közös programot szeretnénk szervezni a gyerekünkkel, lehetőségek tárháza áll rendelkezésünkre, már a kisebb városokban is válogathatunk játszóházak, koncertek, színházi műsorok között.

  • Olvassunk minél több mesét a gyerekeknek!

    Olvassunk minél több mesét a gyerekeknek!Minden kultúrának megvannak a maga meséi és motívumai, amit minden gyereknek hallania kell, de a népmese az a műfaj, amely bármelyik korosztály figyelmét megragadja. Ma már elavultnak tűnhetnek, hiszen nincsenek meg bennük a modern élet körülményeire utaló motívumok, de valójában a tartalom, a mondanivaló örökérvényű, hiszen változhatnak az életkörülmények, a technika, minden, ami körülvesz minket, de az embernek fel kell nőnie, el kell hagynia a szülői házat és saját életét kell élnie.

  • A bábozás, mint terápiás módszer

    A bábozás, mint terápiás módszerHa a gyermekekkel történik valami, esetleg trauma éri őket, nem tudják úgy kifejezni az érzéseiket, elmondani a félelmeiket, mint a felnőttek. Sokszor ezeket az emlékeket a tudatalattinkba toljuk, hogy ne kelljen velük foglalkoznunk, szorongásunk csillapodjon. Azonban ez nem maradhat sokáig büntetlenül, hamar előtörnek az oda letolt problémák álmokban, fejlődési visszalépésben, körömrágásban, tikkelésben stb. Ezért hívjuk segítségül az úgynevezett projektív eljárásokat, melyekkel ezeket a tudatalattiba gyömöszölt emlékeket tudjuk felszínre hozni és megoldani.

  • Mesedoktor Mikulás

    Mesedoktor MikulásSzegény sorsú gyermekeket segítettünk ajándékcsomagokhoz és élményekhez. Hátrányos helyzetű családokat támogattunk Mikulás csomagokkal. A Mátrix Közhasznú Alapítvány idén 1200 nehéz sorsú, rossz anyagi helyzetben lévő család gyermekét támogatta Mikulás idején Mikulás csomaggal. Támogattuk ezen felül a tehetséges gyerekeket (jó tanulókat, sportolókat), nekik intézményeken keresztül tartottunk Mikulást. Közös erővel előrébb juthatunk a szeretet és esélyegyenlőség jegyében. egyre több támogató tagunk, együttműködő partnerünk, önkéntesünk van, köszönjük szépen mindenkinek, aki részt vett velünk a jóban!

  • Gyermekkórházaknak küldtünk gyógyítást segítő mesekönyveket

    Gyermekkórházaknak küldtünk gyógyítást segítő mesekönyveketA Mátrix Közhasznú Alapítvány által működtetett Gyógyító Mesedoktorok 2015 októberében újabb ötezer mesekönyvet juttatott el az ország minden pontjára, gyermekkórházakba. A cél, hogy a betegágyakon fekvő gyerekek változatosabb és élménygazdagabb közegben gyógyulhassanak. A teljesen ingyenes könyveket kórházak, szakrendelők, klinikák részére küldték el. A „nem csak gyerekeket, nem csak betegeket” segítő mesedoktorok nem tudnak mindenhol és mindig ott lenni, ezért azokban a gyermekmentő központokban, ahol örömmel fogadnak mesekönyveket, oda a Mátrix Közhasznú Alapítvány postai csomagban juttatott el intézményenként 20-40 mesekönyvet.

  • A mese fontossága a gyermekek életében

    A mese fontossága a gyermekek életébenMiért fontos a mese? Ha mesélünk gyermekünknek, együtt vagyunk vele! Ebből is érzi, hogy fontos nekünk. Másodsorban, a mese hallgatása olyan lelki folyamatokat indít be, melyekre szükség van az egészséges fejlődéshez. 2-3 éves korban a gyerekek még nem tudnak éles különbséget tenni a valóság és a vágyak, a fantázia között. A mesék a gyerekek gondolkodását jelenítik meg, és érthetővé teszik számukra a világ működését. A jó mesék, pl. népmesék, szimbolikus formában az élet nagy kérdéseivel foglalkoznak, súlyos problémákat járnak körbe.

  • A jó játék kiemeli a gyermek képességeit

    A jó játék kiemeli a gyermek képességeitA gyermek tudja, a jóság önmagában van, „kéznél van”. A fantáziája segítségével megsokszorozza a benne létező jót, legyőzi a „rosszat”, felkészül az életre. Az óvodás korban pedig: a játék: maga az élet. A játékhoz kapcsolat kell önnön magunkkal és másokkal. Ennek mintáját a méhen belüli, és a születés utáni életből hozzuk. Ha várjuk a babánkat együtt a Párunkkal, ha elfogadjuk, hogy lehet lány vagy akár fiú, ha örömmel és szeretettel fogadjuk őt, akkor kezdettől fogva többet vagyunk együtt vele, többet mosolygunk rá, többet érintjük és többet játszunk vele.

  • A mesék üzenetet közvetítenek és utat mutatnak

    A mesék üzenetet közvetítenek és utat mutatnakFelgyorsult, monitorok előtt zajló, feszültségekkel teli világunkban egyre nagyobb szükség van nyugvópontokra. Lassítani, időt nyerni a hétköznapok mókuskerekében többféleképpen is lehet, például természetjárással, sportolással vagy akár wellness üdüléssel – de létezik egy nagyon egyszerű ősi módszer is, amelyet érdemes újra felfedezni és tudatosan beépíteni a mindennapokba. Igen, a jó öreg mesékről beszélünk, amelyek évszázadok óta hordozzák emberi életünk alap értékeit és szimbolikusan megjelenítik feladatainkat, vágyainkat, megpróbáltatásainkat.

  • Adó 1% Gyermekmentésre

    Adó 1% GyermekmentésreAdóbevalláskor az adó egy százalék felajánlásával támogassa a gyermekmentő, egészségvédelmi, szociális segítő tevékenységünket. A Mátrix Közhasznú Alapítvány évente tízezernél többször segít. Betegeket, elesetteket, bajban lévőket, halmozottan rászorulókat támogató Mátrix Alapítvány csapata ha kell beteg gyerekek gyógyításában segédkezik, élelmiszert oszt, eszközöket adományoz, bajban lévőket segít. Az alapítvány segítő csapatának célja, hogy senki ne maradjon bajban, a lehető legtöbben találják meg problémáikból a kiutat. Adó 1% felajánlása révén legyen Ön is részese a sikernek! Hálásan köszönjük segítőink, támogatóink, önkénteseink együttműködését, mely révén sikeres lehet segítő tevékenységünk egész évben.

  • A mese megteremti a gyermek számára azt a közeget, amelyben szívesen tartózkodik

    A mese megteremti a gyermek számára azt a közeget, amelyben szívesen tartózkodikA legtöbb mesének fellelhető az eredeti változata, melyet a férfiak és nők téli estéken összegyűlve mondtak el egymásnak, melyek róluk szóltak, a saját mostoháikról, óriásaikról, sárkányaikról és démonaikról. A mesék azóta sokat alakultak, és gyermekeink számára is elérhetőekké váltak. Megszülettek a különböző mesetípusok, az állatmesék, a fabulák, a falucsúfoló mesék, a hazugságmesék, a mondókamesék, a tanítómesék, a tréfás mesék, a varázsmesék és még számtalan típusú mese. Manapság is sok mese születik, de nem mindegyik igazi mese.

  • Bátortalan gyermekek, de miért?!

    Bátortalan gyermekek, de miért?!A korkövetelmények hatása a gyermekekre: A kultúránk azt sugallja, hogy ha elég erős vagy és kiharcolod, amit akarsz, támogatókat szerzel magad mellé, akkor tiéd lesz a világ. Ha ennek az ellenkezőjét tapasztalják a szülők, szinte görcsbe rándulnak. Különösen akkor, ha nagy a szakadék a gyermek otthon tapasztalt, és közösségben mutatott viselkedése között. Mielőtt a bátortalan címkét rányomjuk egy gyerekre, először vizsgáljuk meg, hogy milyen ő egészében, milyen helyzetekben nyílik meg, hol visszahúzódó?

  • Mesélés során a gyermek és a felnőtt is kilép a saját valóságából

    Mesélés során a gyermek és a felnőtt is kilép a saját valóságábólA növekvő gyermek apránként tanulja meg, hogyan kell önmagát és a világot megértenie. A gyermek figyelmét az olyan történetek kötik le a legjobban, amelyik szórakoztatják, és felkeltik a kíváncsiságát. De életét csak akkor gazdagítja, ha mozgásba hozza képzeletét, ha fejleszti intellektusát, eligazítja érzelmeiben, ha megbékíti félelmeivel és vágyaival, ha elismeri nehézségeit, és ugyanakkor megoldásokat is javasol kínzó problémáira. Röviden: ha egyszerre reagál személyiségének megnyilvánulására.

  • A szerepjáték a gyerekek szabad játéka

    A szerepjáték a gyerekek szabad játékaSzüleinkkel való kapcsolatunkban gyermekek vagyunk, de gyermekünkkel szemben mi vagyunk a szülők. Meg kell felelnünk a házastársi szerepnek, a munkahelyünkön az adott beosztásban főnökként vagy beosztottként kell viselkednünk. És még sorolhatnánk. Nincs is ezzel baj, hiszen ha mindenhol önmagunk tudunk maradni, akkor semmiféle meghasonlást nem okoz ez. Az óvodáskorú gyermekek (és gyakran még a kisiskolások) kedvelt játéka a szerepjáték, amely mint a legtöbb játék, túlmutat saját határain...

  • Mesedoktorok a gyermekekért

    Mesedoktorok a gyermekekértA Mátrix Közhasznú Alapítvány Mesedoktor programja évek óta nyolcvan kórházi gyermekosztályt, iskolák, óvodák, könyvtárak tucatjait segíti könyvekkel. A kultúra és az olvasás népszerűsítése révén az eredmények kecsegtetőek, megszámlálhatatlan pozitív hatással bír. A kórházi adományozás révén a betegséggel az intézményekben lévő gyermekek idejüket hasznosan, élményekkel tölthetik el. A könyvtárak, iskolák, óvodák könyvtámogatásával fejlettebb, kommunikatívabb és fejlettebb generáció kialakulását segítjük. Az eredmények részese minden támogató, adó 1 százalék felajánló, önkéntes résztvevő.

  • A lelki fejlődésben is fontos szerepet játszik a bábjáték

    A lelki fejlődésben is fontos szerepet játszik a bábjátékA gyermek úgy tekint a bábra, és minden figurára, játékra, mintha élő lenne. A gyermek számára még nem alakult ki éles határ a valóság és a képzelet között, ezért a fantáziája segítségével megformálja a báb életét. Mivel a gyermek hozza létre, kelti életre a figurákat, olyan tulajdonságaik, igényeik, vágyaik, érzéseik vannak, úgy viselkednek, mint a gyermek maga. Így ha a gyermek agresszív szeretne lenni, mert dühös, akkor eljátszhatja, hogy a cápa megeszi a halat. Sokkal jobb, ha érzelmeit, indulatait eljátszhatja, mintha a negatív érzések belülről emésztenék.

  • Csokigyűjtés

    CsokigyűjtésA jótékonysági csokigyűjtésre iskolás osztályok, óvodai csoportok, bölcsődék, egyéb közösségek jelentkeztek. A kórházak gyermekosztályain fekvő betegek mesedoktor vizitjein és nélkülöző családok támogatásakor a Mátrix Közhasznú Alapítvány mesedoktorai és önkéntesei más segítség mellett csokoládét is osztanak. A Mátrix Közhasznú Alapítvány által működtetett Mesedoktorok 'Szeretetcsoki' csokoládé gyűjtő akciója rendkívül sikeres lett. A csoportok a közösségükben összegyűjtött tábla csokikkal segítették az alapítvány fontos gyermek és családvédelmi tevékenységét. Köszönjük mindenkinek a jóságát és a segítséget!

  • Bohócdoktorok adó 1% támogatásával is segíthet

    Bohócdoktorok adó 1% támogatásával is segíthetGyermekeket, felnőtteket, betegeket, bajban lévőket támogatnak a bohócdoktorok. 2003 óta működik a Mátrix Közhasznú Alapítvány, a jótékonysági szervezet működteti a Bohócdoktor és Mesedoktor programot. Élményteremtés révén mosolyt fakaszt a betegek arcán a kis csapat. Vidámsággal segítenek feldolgozni az olykor nagybeteg gyermekek, felnőttek állapotát. A pozitív élmények, a vidám pillanatok a betegség okozta negatív lelki állapoton a résztvevő felülkerekedik. Adóbevalláskor az adó 1 százalék felajánlása óriási segítség. támogassuk közösen a bohócdoktorok segítő programját.

  • A bábjáték önállóságot kíván, önbizalmat ad

    A bábjáték önállóságot kíván, önbizalmat adA bábu egyrészt látvány, melynek formái, színei keltik az első benyomást, másrészt mozgó figura. A benne rejlő mozgatási lehetőség cselekvésre, tevékenységre készteti a gyermeket. A bábu – amellyel játszani, manipulálni lehet – kedvezően motiválja a gyermek megismerő tevékenységét, sőt, érdeklődését, figyelmét tartósan fenn tudja tartani, ezért az értelmi funkciók fejlesztésének is hatásos eszköze lehet. Érzelmek irányítják akaratunkat, tetteinket, érzelmek által ébrednek fel bennünk az erkölcsi normák.

  • A tévézés hatása a gyerekekre

    A tévézés hatása a gyerekekreA neurológiai szakrendelőben megjelent gyermekek közel 50 százaléka nem szervi betegséggel küzd, hanem érzelmileg labilis, pszichésen feszült, mely gyakran szervi panaszokban nyilvánul meg (hányás, hasfájás, étvágytalanság). Néhány kisgyermek időnként furcsa grimaszokat vág vagy különös mozdulatokat végez, nyugtalanul futkározik, egy pillanatig nem tud megülni, nem foglalkozik egy tárggyal kitartóan. Az orvos a vizsgálatok során nem talál szervi bajt, de észleli, hogy a kisgyermek izgatott, feszült, „pörög”.

  • A gyermek fejlődésének fontos része a szülői türelem

    A gyermek fejlődésének fontos része a szülői türelemA szülők bölcsőt fonnak az el- és befogadás, a hit, a bizalom és a szeretet fonalaiból, amelyben megszületik a család, s benne az, aki életüknek elkövezendő időszakában ezt a szeretetteljes türelmet megkapja. A következő kilenc hónap figyelme kíséri nyomon az önálló személyiséggé válás apró, ám minden mozzanatában a teljességet megidéző folyamatát. A baba genetikai potenciálja találkozik az édesanya ráfigyelő, őt körülvevő szeretetével, amivel a baba egyre több területen indítja be saját lehetőségeinek kibontakoztatását.

  • A biztonságos családi tér az alapja mindennek

    A biztonságos családi tér az alapja mindennekA belső – és a családi koordinátarend­szer adja meg a gyermek számára az önmagában és családjában megélt magabiztosságot, rugalmas tér-kezelést, és az e terén belüli szabad mozgás lehetőségét. Csak az így begyakorolt tér-biztonság segíti a gyermekeket a családon kívüli tágabb tér birtokba vételére, amit először minden gyermek a képzeletében jár be, messzi vágy-tájakra eljutva. E képzeleti tér bemozgása és megerősödése teszi lehetővé, hogy a gyermekek egyre biztosabban lépjenek ki a családi térből a tágabb fizikai és társas tér felé.

  • Ajándék mesekönyvek a Mesedoktoroktól

    Ajándék mesekönyvek a MesedoktoroktólA Mátrix Közhasznú Alapítvány által működtetett Gyógyító Mesedoktorok 2015 február és 2015 június között ötezer-hatszáz mesekönyvet juttat el kórházak gyermekosztályaira. A cél, hogy a betegágyakon fekvő gyerekek változatosabb és élménygazdagabb közegben gyógyulhassanak. A teljesen ingyenes könyvekre kórházak, szakrendelők, klinikák jelentkezhetnek. A „nem csak gyerekeket, nem csak betegeket” segítő mesedoktorok nem tudnak mindenhol és mindig ott lenni, ezért azokban a gyermekmentő központokban, ahol örömmel fogadnak mesekönyveket, oda a Mátrix Közhasznú Alapítvány postai csomagban juttat el intézményenként 10-20 mesekönyvet.

  • Távolból is segítenek a mesedoktorok

    Távolból is segítenek a mesedoktorokSzorgos csomagoláson vannak túl a Mátrix Közhasznú Alapítvány mesedoktorai. A kórháztámogató csapat az ország minden gyermekkórházába mesekönyvekkel megtöltött csomagokat kézbesített. A korábban oktatási intézmények, családok és gyermekek részvételével összegyűjtött tizennyolcezer mesekönyvet tisztítás és válogatás után folyamatosan kórházi osztályoknak, a benn fekvő gyerekek gyógyulását támogató céllal juttatták el. Rácz Anett alapítványi vezető elmondta, hogy a mesekönyvekkel a kórházban benntöltött gyógyulást segíti tartalmasabbá tenni, a támogató program értéke a tízmillió forintot súrolja.

  • A mesének gyógyító ereje van

    A mesének gyógyító ereje vanA mesékkel, különböző történetekkel való gyógyítás az emberiséggel egyidős foglalkozás. A legtöbb társadalom kultúrájában fellelhetőek a mesék, mint az ősi kikristályosodott kollektív tudat, emberi bölcsesség tükörképei. A mesék, s ezen belül is főleg a tündérmesék egyre kevesebb ember számára jelentik a bölcsesség forrását, sőt „még kevesebben vannak, akik az egyes történetekben a saját egzisztenciális problémáikra és azok megoldási lehetőségeire ismernek rá. A mesekutatók és a meseterapeuták szakítottak a hagyományos mese meghatározásával.

  • Gyógyító hatását a mese észrevétlenül fejti ki

    Gyógyító hatását a mese észrevétlenül fejti kiÉletünk során először a mesék világa ragad magával bennünket. A mesék ereje talán abban rejlik, hogy senkit nem áltat azzal, ez a valóság, s ezt kell tenned. Gyógyító hatását a mese észrevétlenül fejti ki, felismerések révén jön rá az olvasó vagy hallgató problémái saját megoldására, s találja meg az igazi énjéhez vezető belső utat. Csak időt kell hagyni magunknak, hogy elmerülhessünk a történetek atmoszférájában. Mivel a problémák életünk különböző szakaszaiban visszatérnek, a stratégiát annak megfelelően kell kidolgozni.

  • A gyermek és az alvás

    A gyermek és az alvásHogy mitől alszik jól egy gyerek? Erre a teljeskörű választ sajnos senki sem tudja. Természetesen léteznek orvosilag elfogadott, és a józan ész szerint is érvényes válaszok, amely paraméterek teljesülése elméletben indokolttá teszi a nyugodt, „megfelelő térben is időben\" történő alvást. A gyermek alvása az evéshez hasonlóan elég sarkalatos kérdés, hiszen ha a gyerek nem alszik jól, akkor a szülő sem, és ennek megfelelően a napközbeni teljesítőképessége, érzelmi terhelhetősége is jelentősen csökken.