rss
gyermekmentés támogatása
  • Csokigyűjtés, Szeretetcsoki 2018

  • Csokigyűjtés, Szeretetcsoki 2018Gyermekek, fiatalok, kicsik és nagyok közösen tették sikeressé a jótékonysági csokigyűjtés idei felhívását. A Szeretetcsoki program a Mátrix Közhasznú Alapítvány jótékonysági - támogató programja. Az évente több ezer jótékonysági támogatás a közösség ereje révén sikeres. 2018-ban a résztvevők összesen 10.669 tábla csokit, plüsst, játékot gyűjtöttek össze! Hálásan köszönjük, ez óriási teljesítmény! A Mátrix Közhasznú Alapítvány által működtetett Szeretetcsoki program így hosszú hónapokig eszközökkel bőven ellátva tudja folytatni jótékonysági programjait. A segítő programoknak a támogatások által minden felajánló részese lett!

    A 2018. decemberéig folyó Szeretetcsoki együttműködés részeként beküldők SORRENDJE VÉGLEGES!

    Sok lelkes gyermek és felnőtt, kicsik és nagyok összesen 10.669 tábla csokit, plüsst, játékot gyűjtöttek össze! Hálásan köszönjük, óriási teljesítmény! A Mátrix Közhasznú Alapítvány által működtetett Szeretetcsoki program így hosszú hónapokig eszközökkel bőven ellátva tudja folytatni jótékonysági programjait. A segítő programoknak minden résztvevő részese lett!

    (a sorrend csökkenő, a beküldött csokoládék és egyéb adományok alapján!):

    Beküldött tábla csoki / adomány darabszáma szerinti sorrend, Beküldő Intézmény / Csoport NEVE (település),

    001. Sárvári Oltalmazó Kezek Egyesülete (Sárvár),
    Díjazás: 200.000. forint

    002. Gödöllői Református Gimnázium, 9/c. (Gödöllő),
    Díjazás: 100.000. forint

    003. Bőrfestő Óvoda (Budapest),
    Díjazás: 60.000. forint

    Elismerésben részesülő beküldők:

    004. Váci Szakképzési Centrum Petőfi Sándor Gimnáziuma, Gépészeti Szakgimnáziuma és Kollégiuma, 9/a. (Aszód),
    005. Kispesti Kós Károly Általános Iskola (Budapest),
    006. Dunabogdányi Német Nemzetiségi Óvoda (Dunabogdány),
    007. Szent László Katolikus Általános Iskola, 2/b., 6/b. (Encs),
    008. Csólyospálosi Általános Iskola (Csólyospálos),
    009 Sülysápi Csicsergő Óvoda, Halacska Csoport (Sülysáp),
    010. SzKC Vasvári Pál Gazdasági és Informatikai Szakgimnáziuma, Iskolai Diákbizottság, 9/a. (Szeged),
    011. Újpesti Homoktövis Általános Iskola, 8/c. (Budapest),
    012. Győri Váci Mihály Általános Iskola, 4/a. (Győr),
    013. Bucsai II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola és AMI, 5/a. (Bucsa),
    014. Dunaharaszti Hétszinvirág Óvoda (Dunaharaszti),
    015. Pilisszentkereszti Szlovák Nemzetiségi Óvoda (Pilisszentkereszt),
    016. József Attila Általános Iskola, 2/b. (Szigetszentmiklós),
    017. Kodály Zoltán Ének-Zenei Általános Iskola, 3/a. (Kecskemét),
    018. Szivárvány Óvoda (Pápa),
    019. Veszprémi Báthory István Sportiskolai Általános Iskola, 2/a., 2/b., 3/a. (Veszprém),
    020. Nyár Óvoda (Budapest),
    021. Lánycsóki Óvoda (Lánycsók),
    022. Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és AMI (Bonyhád),
    023. Nyíregyházi SZC Wesselényi Miklós Középiskolája, Szakiskolája és Kollégiuma, DÖK (Nyíregyháza),
    024. Csemetekert Óvoda (Budapest),
    025. BMSZC Trefort Ágoston Két Tanítási Nyelvű Szakgimnáziuma, 9/knyd. (Budapest),
    026. Mezőfalvi Petőfi Sándor Általános Iskola és AMI, 4/a. (Mezőfalva),
    027. Koch Valéria Iskolaközpont, Dugonics Úti Óvoda, Katica Csoport (Pécs),
    028. Szandaszőlősi Általános Iskola és AMI, 2/c. (Szolnok),
    029. Mezőtúri Református Kollégium, 3/a. (Mezőtúr),
    030. Mezőtúri Református Kollégium, 3/b. (Mezőtúr),
    031. Krúdi Gyula Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola, 1/a. (Budapest),
    032. Szandaszőlősi Általános Iskola és AMI, 4/b. (Szolnok),
    033. Szendehelyi Német Nemzetiségi Általánosa Iskola, 1. osztály (Szendehely),
    034. Áldás Utcai Iskola, 1/a., 3/a. (Budapest),
    035. Dudás Miklós Görög Katolikus Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola és AMI (Máriapócs),
    036. Kastélydombi Általános Iskola, 3/c., Csodabogarak (Budapest),
    037. Kölyöksziget Óvoda, Bagoly Csoport és Manó Csoport (Szeged),
    038. Tisza-Parti Általános Iskola (1/a., 1/b., 2/a., 3/a., 4/b., 6/a.) (Szeged),
    039. SzSzC Gábor Dénes Szakgimnázium és Szakközépiskola, 11/e. (Szeged),
    040. Gyulai Implom József Általános Iskola, 4/b. (Gyula),
    041. Kisdeák Evangélikus Óvoda, Mókus és Süni Csoport (Budapest),
    042. Margaréta Óvoda (Fertőszéplak),
    043. Százhalombattai Arany János Általános Iskola és Gimnázium, AUTI 2-3-4 d. osztály (Százhalombatta),
    044. Százhalombattai 1. Számú Általános Iskola, 3/b. (Százhalombatta),
    045. Sennyey Elza Általános Iskola (Mándok),
    046. Váci Petőfi Sándor Általános Iskola, 3/a. (Vác),
    047. Tiszatenyői Szent István Általános Iskola 1-2. osztály (Tiszatenyő),
    048. Budapesti Gépészeti Szakképzési Centrum, Arany János Műszaki Gimnáziuma és Szakközépiskolája, 10/a., 5/13., 3/11. (Budapest),
    049. Kelemen Anikó és Csapata (Kiskunfélegyháza),
    050. Gedói Általános Iskola és AMI, 7/a. (Szeged),
    051. Kossuth Lajos Általános Iskola és AMI (Füzesgyarmat),
    052. Tát Város Önkormányzati Napköziotthonos Óvoda (Tát),
    053. Simándy József Általános Iskola (Kistarcsa),
    054. Felsőtárkányi Óvoda (Felsőtárkány),
    055. Kaposvári Csokonai Vitéz Mihály Általános Iskola és Kollégium, 9/a. (Kaposvár),
    056. Felsőpakonyi Herman Ottó Általános Iskola, 5/a., 5/b., 6/a., 6/b. (Felsőpakony),
    057. Kossuth Lajos Általános Iskola, 5/a. (Szeged),
    058. Ranolder János Római Katolikus Általános Iskola, 7/b. (Keszthely),
    059. Nyékládházi Kossuth Lajos Általános Iskola (Nyékládháza),
    060. Makovecz Imre Általános Iskola, 2/b., 2/a. (Csenger),
    061. Tiszaújvárosi Széchenyi István Általános Iskola, 2/a. (Tiszaújváros),
    062. Németh László Általános Iskola, 3/b. (Göd),
    063. Pázmándi Pitypang Óvoda és Bölcsőde, Méhecske Csoport, Katica Csoport, Pillangó Csoport (Pázmánd),
    064. Márki Sándor Általános Iskola, 3., 4., 5., 6., 7., 8. osztály (Kétegyháza),
    065. Szorgalmatosi Deák Ferenc Általános Iskola, 1. osztály (Szorgalmatos),
    066. Mesevár Óvoda (Gyömrő),
    067. Esztergomi Erzsébet Királyné Óvoda, Süni Csoport, Katica Csoport, Zümi Csoport, Maci Csoport (Esztergom),
    068. Felső-Mátrai Zakupszky László Általános Iskola és Óvoda (Mátraszentimre),
    069. Gyulai Implom József Általános Iskola, 3/b. (Gyula),
    070. N.K.Ó. - Kertvárosi Tagóvoda Sánci Telephely (Nagykanizsa),
    071. Szombathelyi Élelmiszeripari és Földmérési Szakgimnázium, Szakközépiskola és Kollégium (Szombathely),
    072. Bajai III. Béla Gimnázium, 7/a. (Baja),
    073. Békési Jantyik Utcai Óvoda, Manócska Csoport (Békés),
    074. Weisz Andrea (Pécsvárad),
    075. Siklósi Batthyány Kázmér Általános Iskola 1/a., 4/b. (Siklós),
    076. Móricz Zsigmond Általános Iskola, 4/a. (Dunaújváros),
    077. Eötvös József Általános Iskola, 1/a. (Budapest),
    078. VSZC Boronkay György Műszaki Szakgimnázium és Gimnázium, 11/n. (Vác),
    079. Würtz Ádám Általános Iskola (Tamási),
    080. Budajenői Általános Iskola, 1/b. (Budajenő),
    081. Baracsi Négy Vándor Óvoda (Baracs),
    082. Apostagi Nagy Lajos Általános Iskola (Apostag),
    083. Auffenbergné B. Mónika (Budapest),
    084. Idősek Napközi Otthona (Tiszatenyő),
    085. Vak Bottyán Általános Iskola és Gimnázium (Simontornya),
    086. Gyulai Implom József Általános Iskola, 2/c. (Gyula),
    087. Berhidai Közös Önkormányzati Hivatal (Berhida),
    088. II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola, 4. osztály (Nagymányok),
    089. Damjanich János Általános Iskola, 6/a. (Gödöllő),
    090. Petresi Utcai Óvoda, Makk Marci és Tártos Paripa Csoport (Szeged),
    091. Batthyány Lajos Általános Iskola, 2/a. (Budapest),
    092. Kunhegyesi Általános Iskola és AMI, 2/a. (Kunhegyes),
    093. Vörösmarty Mihály Gimnázium, 11/c. (Budapest),
    094. Mucsi – Magyar Nóra (Hódmezővásárhely),
    095. Nagylóki Közös Önkormányzati Hivatal (Nagylók Község),
    096. Szegedi SBO Központ Csapata (Szeged),
    097. Károly Óvoda, Micimackó Csoport (Mindszent),
    098. Maszkályné Bocsi Dóra (Sátoraljaújhely),
    099. Gödi Kastély Óvoda, Fácán Óvoda Egység, Csiga Csoport (Göd),
    100. Arany János Általános Iskola, 6/a. (Szeged),
    101. Hódmezővásárhelyi Varga Tamás Általános Iskola, 3/a. (Hódmezővásárhely),
    102. Papp Bertalan Ószőlői Általános Iskola (Tiszaföldvár),
    103. Gyulai Implom József Általános Iskola, 3/c. (Gyula),
    104. Tisza Palota Lakóközösség (Szeged),

    szeretetcsoki csokoládé gyűjtésGyermekmentés támogatása

    Kórházi gyógyítás támogatása, jótékonysági csokoládé akció

    Gyermekmentés, gyógyítás támogatása

    Közösségi támogatás, alapítványi jótettek



    Jótékonysági csokigyűjtésre hívjuk az iskolásokat, óvodásokat, azokat, akik az ünnepek idején szeretnének segíteni beteg gyermekek és rászoruló családok életén.

    Jótékonysági csokigyűjtés iskolás osztályok és óvodai csoportok összefogásával! Kórházak gyermekosztályain fekvő gyerekek mesedoktor vizitjein és nélkülöző családok támogatásakor a Mátrix Közhasznú Alapítvány mesedoktorai és önkéntesei más segítség mellett csokoládét is osztanak. Óvodai csoportok, általános iskolai osztályok, középiskolás csapatok részvételével a Mátrix Közhasznú Alapítvány által működtetett Mesedoktorok 'Szeretetcsoki' csokoládé gyűjtő akciót szervez. A csoportok a közösségükben összegyűjtött tábla csokikkal segítik az alapítvány fontos gyermek és családvédelmi tevékenységét, az alapítvány a legtöbb csokit beküldő csoportokat megjutalmazza.

    Értékes díjazás!

    A legtöbb csokoládét összegyűjtő csapat a 2019. év január közepén 200.000. Ft díjazásban részesül, a második legtöbb csokoládét összegyűjtő csapat 100.000. Ft díjazásban részesül, a harmadik legtöbb csokoládét összegyűjtő csapat 60.000. Ft díjazásban részesül.

    Mindenki nyer, hiszen adni örömteli dolog. Segítsünk Együtt!

    Teendők / folyamatok:
    1. Csoporton / osztályon belül gyűjtsétek össze a beküldeni szándékozott csoki mennyiséget.

    2. Ha összegyűlt a mennyiség, a lent megadott címre futárszolgálattal / postán (vagy időpont egyeztetés után személyesen) a csomagot (határidőn belül) el kell juttatni.

    3. A beérkezett csomagokban lévő csokoládék száma szerinti sorrendben a beküldők listája elérhető lesz a www.mesedoktor.hu/szeretetcsoki oldalon.

    4. A legtöbb csokoládét beküldő csapatokat (a díjazottakat) a csapat által megadott elérhetőségen az alapítvány külön is kiértesíti!

    Fontos:
    - A csapatok díjazásához kapcsolódó csokigyűjtés 2018. november 08 - tól 2018. december 03-ig tart (feladás utolsó napja),

    - Fontos, hogy a beküldött csokik a támogatottak egészsége érdekében legalább három hónapos szavatossággal kell rendelkezzenek, illetve bontatlan csomagolású legyen!

    - Egy - egy tábla csokival egyenértékű egy - egy csomag új 6-12 színű ceruza vagy új filctoll készlet vagy új gyurma vagy új zsírkréta készlet vagy új tempera (vízfesték), kártya, puzzle, társasjáték, plüss. Ezeket a csokik mellé kell tenni a beküldendő csomagba.

    - A csoport által beküldött csomagnak tartalmaznia kell a beküldött csokik számát, a beküldő csoport / osztály nevét, kapcsolattartó telefonszámát, postacímét, e-mail címét is!

    - A csokik mellé kézzel készített rajzok, versek, üzenetek vagy egyéb alkotások kapcsán a legkiemelkedőbb beküldő csoport (a beküldött csokik számától függetlenül) különdíjat kap!

    Csokigyűjtés felhívás nyomtatható plakátja letölthető: IDE KATTINTVA

    Idén segíts Te is egy csokival!
    A jótékonysági csokigyűjtő akció jóvoltából a Mátrix Közhasznú Alapítvány ezer Mikulás csomagot, az alapítvány mesedoktorai kórházi jótékonykodás során több ezer csokit és mesekönyvet oszt szét. Az alapítvány a Centerke Adományozó Központban a nagycsaládosok és hátrányos helyzetű gyerekeket ajándékoz meg, illetve olyan családokat támogat, ahol anyagi nehézséget okoz az ajándékozás. A legapróbbnak tűnő felajánlás is óriási segítség, köszönjük!

    Egyéni támogatóként a csoportos versenyen kívül magánszemélyek, cégek, családok tábla csoki felajánlásait is szeretettel várjuk a lent megadott beküldési címre.

    Beküldési cím:
    Mátrix Közhasznú Alapítvány
    6720 Szeged, Arany János utca 7.

    Információs telefonszám:
    +36-20-929-81-81.
    (munkanapokon, délelőtt 9-11 óra között)

    FONTOS:
    Jelen program általános szabályai - a pályázati program szerves részét képezi
    (melyet minden résztvevő a részvételével, akaratával mint mindenben megegyezőt elfogad
    )
    1. a programban való részvétel önkéntes,
    2. a program nyitott, ahhoz általános iskolai osztályok, középiskolai osztályok, óvodai csoportok, bölcsődei csoportok (felnőtt pedagógus képviseletével) szabadon csatlakozhatnak,
    3. a program nyilvános, az induló osztályok - csapatok tudomásul veszik, hogy a hatályos törvényekkel - rendeletekkel harmonizáltan a programról, a küldeményekről (csokoládéról és egyéb küldeményről - a továbbiakban adományokról), a nyertesekről, a résztvevőkről képi és hangfelvételek készülhetnek,
    4. a díjakért induló csapatok által beküldött adományokat a beküldést követően adományként az alapítvány tulajdonába kerülnek, mely adományokat az alapítvány kizárólag kórházak-intézmények és rászoruló családok megsegítésére (ingyenes kiosztásra) fordít,
    5. az osztályok / csoportok által beküldött adományokat az alapítvány nem tartja meg, nem küldi vissza,
    6. a nyerteseket / díjazottakat a jelen pályázat hivatalos felülete (a www.mesedoktorok.hu/szeretetcsoki ) oldal tartalmazza,
    7. a program során a reklamáció (pl. ha nem kerül be egy - egy csapat a legtöbb adományt beküldők, a díjazottak közé) kizárt,
    8. a rosszul megcímzett, elkallódott, ezekből adódóan át nem vett küldeményekért, az azokból esetlegesen kialakuló hátrányért az alapítvány kiírója felelősséget nem vállal,
    9. a program kapcsán kizárt mindennemű per, kártérítés, jogorvoslat.



adó egy százalék, gyermekmentés, családtámogatáscsaládtámogatás, adományosztás, gyógyítás, gyermekek, kórházKérjük Támogassa a Gyermekek megmentését!
Mátrix Közhasznú Alapítvány (OTP): 11735005-20510350
Adó 1%:  18472273-1-06
Évente több tízezer gyermek és család számára jut el a segítő adomány, köszönjük!
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Mesedoktorok a kórházi betegágyaknál

    Mesedoktorok a kórházi betegágyaknálA Mátrix Közhasznú Alapítvány 2003 óta problémák megoldásával, fontos feladatok ellátásával működik. Az alapítvány egyik sikeres segítő tevékenysége a mesedoktorok program, mely nem csak gyerekeknek és nem csak betegeknek nyújt segítő támogatást. Kórházakban, rendelőintézetekben, gyermekotthonokban, rendezvényeken mondókák, mesék, versek révén juttat fejlődést indító gondolkodásmódot a hallgatóság számára. A jótékonysági segítő tevékenységek ingyenesek. A mesedoktor csapat együttműködik bohócdoktorokkal, kórházakkal, segítőkkel, támogatókkal egyaránt.

  • A mozgásban önmagát tanulja és alakítja a gyermek

    A mozgásban önmagát tanulja és alakítja a gyermekMinden mozgásforma, mozgásos játék célja, hogy segítse a gyermeket természetes belső ritmusához visszatalálni, ősi mozgásformáit újra felfedezni. Mindebben önmagát tanulja, alakítja, gyógyítja. A magzat első, önindította mozgása az anyaméhben rögtön tánclépésekkel kezdődik, amit fötális táncnak hívunk, amivel megajándékozza az édesanyát és a külvilágot, megteremtve a kommunikáció egy új lehetőségét. A mozgás tehát üzenet, és az élet elfogadásának jele. A mozgásos öröm összeköti a gyermekeket páros és csoportjátékaikban.

  • Csokigyűjtés, Szeretetcsoki 2018

    Csokigyűjtés, Szeretetcsoki 2018Gyermekek, fiatalok, kicsik és nagyok közösen tették sikeressé a jótékonysági csokigyűjtés idei felhívását. A Szeretetcsoki program a Mátrix Közhasznú Alapítvány jótékonysági - támogató programja. Az évente több ezer jótékonysági támogatás a közösség ereje révén sikeres. 2018-ban a résztvevők összesen 10.669 tábla csokit, plüsst, játékot gyűjtöttek össze! Hálásan köszönjük, ez óriási teljesítmény! A Mátrix Közhasznú Alapítvány által működtetett Szeretetcsoki program így hosszú hónapokig eszközökkel bőven ellátva tudja folytatni jótékonysági programjait. A segítő programoknak a támogatások által minden felajánló részese lett!

  • Báboztunk, mesét mondtunk, játszottunk

    Báboztunk, mesét mondtunk, játszottunkMesemondó Mamika (Ács Ibolya) hétvégi tavaszváró bábjátékaiba segítettek be a Mátrix Közhasznú Alapítvány önkéntesei (Mesedoktorai) és a Karitáció Alapítvány önkéntesei (Bohócdoktorai). Meséket mondtunk, kesztyűbábokkal meséket játszottunk el, báboztunk, állatmeséket adtunk elő. Gyerekeknek a gyerekekért: a mai társadalom problémáinak feldolgozását segíti minden szépen megkomponált történet. Tél vége van, a mostani előadás a tavaszvárás, a jókedvre derítés, és az öröm jegyében telt el. A gyerekek és a felnőttek is nagy örömmel fogadták a történeteket. A résztvevőknek és a szereplőknek is köszönjük szépen!

  • Mesélés során a gyermek és a felnőtt is kilép a saját valóságából

    Mesélés során a gyermek és a felnőtt is kilép a saját valóságábólA növekvő gyermek apránként tanulja meg, hogyan kell önmagát és a világot megértenie. A gyermek figyelmét az olyan történetek kötik le a legjobban, amelyik szórakoztatják, és felkeltik a kíváncsiságát. De életét csak akkor gazdagítja, ha mozgásba hozza képzeletét, ha fejleszti intellektusát, eligazítja érzelmeiben, ha megbékíti félelmeivel és vágyaival, ha elismeri nehézségeit, és ugyanakkor megoldásokat is javasol kínzó problémáira. Röviden: ha egyszerre reagál személyiségének megnyilvánulására.

  • Mesekönyvért Osztálykirándulást adtak a Mesedoktorok

    Mesekönyvért Osztálykirándulást adtak a MesedoktorokKórházak, gyermekosztályok mesekönyvállományának bővítése céljából óvodai csoportok, általános iskolai osztályok, középiskolás csapatok részvételével a Mátrix Közhasznú Alapítvány által több éve sikeresen működtetett Mesedoktorok mesekönyv gyűjtő akciót szerveztek. NAGY öröm volt érezni a segítő együttműködéseteket, melynek köszönhetően összesen 17889 jó állapotú könyvet (mesekönyvet, regényt, kifestőt) küldtek be a résztvevők. A könyvek az ország 150 gyermekkórházába kerülnek kiosztásra, ahol a kezelés alatt álló gyerekek gyógyítását együtt - közösen így támogatjuk.

  • Ceruzáért Osztálykirándulást adtak a Mesedoktorok

    Ceruzáért Osztálykirándulást adtak a MesedoktorokNegyvenötezer színes ceruzát, filctollat, vízfestéket, zsírkrétát gyűjtöttek össze jótékonysági céllal gyerekek, az egész országból. A Mátrix Közhasznú Alapítvány Mesedoktor programja gyűjtő akciót szervezett, melyre iskolák osztályai, óvodai csoportok szedték össze rajzeszközeiket. A jótékonysági összefogásban legtöbbet beküldő csapatok az alapítványtól értékes díjakat kaptak, összesen négyszázhúszezer forint összértékben, melyet osztálykirándulásra vagy egyéb más, közösségi értéket növelő tevékenységekre fordíthatnak.

  • A közös olvasás a kapcsolatépítés egyik módja

    A közös olvasás a kapcsolatépítés egyik módjaMindannyian azt szeretnénk, hogy a gyermekünk intelligens, okos, és boldog legyen! A gyermeknevelésben nem létezik ennél nagyobb prioritás. Az olvasás egy hatékony eszköz arra, hogy a gyermekünkkel erős, és kiegyensúlyozott kapcsolatot építsünk. De az olvasás ennél sokkal többet jelent a szülő, és a gyermek számára. Lehet, hogy sokan szerettünk olvasni, mikor gyerekek voltunk, de hónapok telnek el anélkül, hogy könyv kerülne a kezünkbe. A könyv az egyik legegyszerűbb módja, hogy foglalkozzunk magunkkal.

  • Az érintés fontossága

    Az érintés fontosságaAz érintés szónak különleges ereje van. Szótövében ott található az ér szó, melyben az „é” hang a legszélesebb hangunk, az „r” pedig a legpergősebb dinamikát adja a magyar nyelvben. Minden szavunk, ami evvel a szótővel indul, ezzel a belső ritmussal jelzi: elérünk valahova. Ha valakit megérintünk, akkor ő valószínűleg érdekel bennünket, az érintéssel érzelmek keletkeznek bennünk, ha valakit megérintünk, megérezve őt meg is értjük. Ha valakit jól értünk, azt értékeljük. Értékessé, érdemessé válik számunkra. Milyen messze értünk az érintéstől!

  • A mese megteremti a gyermek számára azt a közeget, amelyben szívesen tartózkodik

    A mese megteremti a gyermek számára azt a közeget, amelyben szívesen tartózkodikA legtöbb mesének fellelhető az eredeti változata, melyet a férfiak és nők téli estéken összegyűlve mondtak el egymásnak, melyek róluk szóltak, a saját mostoháikról, óriásaikról, sárkányaikról és démonaikról. A mesék azóta sokat alakultak, és gyermekeink számára is elérhetőekké váltak. Megszülettek a különböző mesetípusok, az állatmesék, a fabulák, a falucsúfoló mesék, a hazugságmesék, a mondókamesék, a tanítómesék, a tréfás mesék, a varázsmesék és még számtalan típusú mese. Manapság is sok mese születik, de nem mindegyik igazi mese.

  • A bábozás szerepe a gyermekek gondolkodásában

    A bábozás szerepe a gyermekek gondolkodásábanA közép és nagycsoportos óvodások - miközben érdeklődésük nem szűnik meg az egyszerű, mindennapi életet ábrázoló történetek iránt sem - lassanként átlépnek a „valódi\", a tündérmesék korszakába. Nem véletlen, hogy a számukra készült bábjátékok hosszabbak, bonyolultabb szövegűek és csillogóbbak, megjelennek bennük a hagyományos meseelemek is, a gonosz boszorkány, a jó tündér, a hétfejű sárkány. Amikor a kezére, vagy az ujjára húzza a bábot, a gyermek tökéletesen azonosul a történettel, amit játszik.

  • A meseterápia alapja: minden élethelyzetnek van egy mesebeli párja

    A meseterápia alapja: minden élethelyzetnek van egy mesebeli párjaA terápia során megkeressük az adott életszituációhoz tartozó mesét, vagyis azt, amelyben a mese hőse ugyanazért indult el, ugyanazt szerette volna magában kibontakoztatni, mint a problémájával hozzánk forduló ember, de nem akadt el útja során, hanem végig is tudta járni azt. A megtalált mese segítségével feltérképezzük az elakadás okát. Lehet, hogy a kiválasztott eszközök nem megfelelők, lehet, hogy a megküzdés választott technikája nem célravezető, de olykor az is előfordulhat, hogy az ellenfelek bizonyulnak legyőzhetetlennek.

  • Osztálykirándulást támogatnak a Mesedoktorok - Pályázat 2014 (lezárult!)

    Osztálykirándulást támogatnak a Mesedoktorok - Pályázat 2014 (lezárult!)Gyermekkórházak bennfekvő betegei számára tett jótékonysági mesekönyvgyűjtő felhívásra több mint ötezer mesekönyvet küldtek be gyerekek és pedagógusaik. A könyvek gyermekkórházak számára kerülnek szétosztásra, melyek révén a bent fekvő beteg gyerekek kellemesebb körülmények között gyógyulhatnak. A legtöbb könyvet beküldő osztály és csoport értékes díjazásban részesült. A program jól mutatta, hogy a lelkes gyerekek és pedagógusaik odafigyelnek a bajban lévőkre, és ahol csak tudnak, segítenek (a 2014-es program lezárult!).

  • A dackorszak a szülő és a gyermek életében

    A dackorszak a szülő és a gyermek életébenA dackorszak csúcspontja 3 éves korra tehető, amikor a gyermek éntudata megszilárdul, és kellő énerővel rendelkezik ahhoz, hogy saját akaratának, elképzeléseinek, hangot adjon. Lényeges számára, hogy visszajelzést kapjon róla, miként tud hatni környezetére. Nemcsak a figyelem középpontjába kíván kerülni, de saját személyiségének erejét is teszteli. A társas élet szabályainak elsajátítása ekkor válik kiemelt jelentőségűvé, ugyanis az ellenállás, a provokáció, a hisztik és a jelenetek által ő világosan kommunikálja, hogy igen, szabjatok nekem határt!

  • Újabb 5 ezer mesekönyv mesedoktoroktól a gyermekkórházakba

    Újabb 5 ezer mesekönyv mesedoktoroktól a gyermekkórházakbaA Mátrix Közhasznú Alapítvány mesedoktor csapata a segítő önkéntesekkel szorgos csomagolásban voltak az elmúlt napokban. A kórháztámogató csapat ezúttal az ország újabb 80 gyermekkórházába mesekönyvekkel megtöltött csomagokat kézbesít. A korábban oktatási intézmények, családok és gyermekek részvételével összegyűjtött tizennyolcezer mesekönyvet tisztítás és válogatás után folyamatosan kórházi osztályoknak, a benn fekvő gyerekek gyógyulását támogató céllal juttatják el, ebben a körben újabb 5 ezer könyvről van szó. Rácz Anett alapítványi vezető elmondta, hogy "a mesekönyvekkel a kórházban benntöltött gyógyulást segíti tartalmasabbá tenni, a könyvadományozó támogató program értéke a tízmillió forintot súrolja".

  • A tévézés hatása a gyerekekre

    A tévézés hatása a gyerekekreA neurológiai szakrendelőben megjelent gyermekek közel 50 százaléka nem szervi betegséggel küzd, hanem érzelmileg labilis, pszichésen feszült, mely gyakran szervi panaszokban nyilvánul meg (hányás, hasfájás, étvágytalanság). Néhány kisgyermek időnként furcsa grimaszokat vág vagy különös mozdulatokat végez, nyugtalanul futkározik, egy pillanatig nem tud megülni, nem foglalkozik egy tárggyal kitartóan. Az orvos a vizsgálatok során nem talál szervi bajt, de észleli, hogy a kisgyermek izgatott, feszült, „pörög”.

  • Jót tesz-e a versenyhelyzet a gyerekeknek?

    Jót tesz-e a versenyhelyzet a gyerekeknek?Egy jó versenyzőt mindig magabiztosnak, talpraesettnek, minden célt- elérőnek, erősnek, bátornak, minden problémával megküzdőnek látunk, és közben végiggondoljuk, mennyi mindent kell ezért tennie születésétől kezdve. Egy töretlen, optimális pályafutást nézve, egy „jó versenyzőt\" már az élet első pillanatától körülöleli az édesanyai, édesapai szeretet, az elfogadás, a nem-verseny helyzet. Csecsemőként, majd egész gyermekkorában azt tanulja szüleitől, mennyire értékes az ők együttesük, a jelenlévő bizalom, a másikról való jó feltételezése.

  • A szorongó gyermek gátlásainak oldása

    A szorongó gyermek gátlásainak oldásaSok gyermekről elmondható, hogy többször is sorban állt, amikor a bátorságot, talpraesettséget osztogatták, ugyanakkor legalább annyian vannak azok is, akik félénkek, visszahúzódóak és önbizalom hiánnyal küszködnek. A két pólus közti skála persze igen széles, és mindenki nagyjából tudja, saját csemetéje hol foglal azon helyet. Előbbi csoportba tartozó gyerekek szülei többnyire büszkék és elégedettek, a szorongóbb, félénkebb lurkók viszont sok esetben találkoznak meg nem értettséggel, csalódottsággal szüleik, családjuk visszajelzései által.

  • A lelki fejlődésben is fontos szerepet játszik a bábjáték

    A lelki fejlődésben is fontos szerepet játszik a bábjátékA gyermek úgy tekint a bábra, és minden figurára, játékra, mintha élő lenne. A gyermek számára még nem alakult ki éles határ a valóság és a képzelet között, ezért a fantáziája segítségével megformálja a báb életét. Mivel a gyermek hozza létre, kelti életre a figurákat, olyan tulajdonságaik, igényeik, vágyaik, érzéseik vannak, úgy viselkednek, mint a gyermek maga. Így ha a gyermek agresszív szeretne lenni, mert dühös, akkor eljátszhatja, hogy a cápa megeszi a halat. Sokkal jobb, ha érzelmeit, indulatait eljátszhatja, mintha a negatív érzések belülről emésztenék.

  • A szerepjáték feszültségoldó hatása

    A szerepjáték feszültségoldó hatásaA játékban a rejtett belső konfliktusok szimbolikus formában jelennek meg, a rejtett félelmek a királyfi, az ördög és a jó tündér szerepében kimondhatóakká és kezelhetővé válnak, így a feszültség feloldódhat. A játék a visszahúzódó gyermekeket is megnyitja, hiszen ha a maci fogat mos vagy postára megy, az egy csoda, lehetetlen nem venni részt benne! Miközben a gyerek játszik, megszelídülnek az eljátszott eseményhez kötődő indulatok, csökken az élményhez tapadó szorongás. A szerepjáték feszültségoldó hatását a pszichológia is felhasználja.

  • Olvassunk minél több mesét a gyerekeknek!

    Olvassunk minél több mesét a gyerekeknek!Minden kultúrának megvannak a maga meséi és motívumai, amit minden gyereknek hallania kell, de a népmese az a műfaj, amely bármelyik korosztály figyelmét megragadja. Ma már elavultnak tűnhetnek, hiszen nincsenek meg bennük a modern élet körülményeire utaló motívumok, de valójában a tartalom, a mondanivaló örökérvényű, hiszen változhatnak az életkörülmények, a technika, minden, ami körülvesz minket, de az embernek fel kell nőnie, el kell hagynia a szülői házat és saját életét kell élnie.

  • A mese által kiélheti minden érzelmét a gyermek

    A mese által kiélheti minden érzelmét a gyermekMindenkinek volt kedvenc meséje gyermekkorában, olyan, amit a szülei nem győztek eleget mesélni, amit kétszer, háromszor, százszor is kevés volt hallani. Sokat elárulnak a gyermekkorról ezek a mesék, melyek megszokott, biztonságos fantáziavilágába folyton visszakéredzkedtünk fiatal éveinkben. A családon belüli kapcsolatok mintát nyújtanak a gyermekek számára saját kapcsolataik kialakításához, hisz számukra kezdetben még nincs viszonyítási alap, az a valóság, az a jó, amit a családban látnak.

  • A mesék szerepe a gyermekek világában

    A mesék szerepe a gyermekek világábanEgyszer volt, hol nem volt, az Üveghegyen innen, az Óperenciás tengeren túl… E szavak hallatán (és csakis ezek után), a gyermekek „kilépnek” a föld – téri és idői – koordinátáiból. Belépnek egy tág, képzelet vezérelte birodalomba, ami soha nem nélkülözheti a valóság cselekvő jelenlétét. Olyan világba vezeti a mese a gyermeket, mely a hozzá közel álló, szimbólumokkal leírható ősi világot jeleníti meg a maga szélsőségességével, pontosan elkülönítve a jóságot a gonoszságtól. Ebben a világban tanulja meg, mi történik avval, aki jó vagy aki rossz.

  • A bábjáték önállóságot kíván, önbizalmat ad

    A bábjáték önállóságot kíván, önbizalmat adA bábu egyrészt látvány, melynek formái, színei keltik az első benyomást, másrészt mozgó figura. A benne rejlő mozgatási lehetőség cselekvésre, tevékenységre készteti a gyermeket. A bábu – amellyel játszani, manipulálni lehet – kedvezően motiválja a gyermek megismerő tevékenységét, sőt, érdeklődését, figyelmét tartósan fenn tudja tartani, ezért az értelmi funkciók fejlesztésének is hatásos eszköze lehet. Érzelmek irányítják akaratunkat, tetteinket, érzelmek által ébrednek fel bennünk az erkölcsi normák.

  • A bábjáték alkalmas a gyermek személyiségének fejlesztésére

    A bábjáték alkalmas a gyermek személyiségének fejlesztéséreA bábjáték nem kizárólagosan gyermekműfaj, sőt igen előkelő helyet foglal el a művészetek között, s öröklétének titka, hogy e műfajban mindig az emberre osztják a főszerepet. A bábozást a babával játszó gyermek tevékenységéből vezethetjük le. Elsősorban játék, tehát felhőtlen örömet jelent a gyermek számára, játékos módon sajátít el ismereteket, teremt kapcsolatot a világgal, a közeli és a távoli környezettel, s élményeit, benyomásait játékosan dolgozza fel. A bábjáték sokoldalú, komplex hatása miatt nagyon alkalmas módszer a gyermeki személyiség fejlesztésére.

  • A többet érintett gyermekek gyorsabban és egyenletesebben fejlődnek

    A többet érintett gyermekek gyorsabban és egyenletesebben fejlődnekSzámos kutatás kimutatja, hogy a többet érintett gyermekek gyorsabban, egyenletesebben fejlődnek, a világot megismerő, befogadó kapacitásuk megsokszorozódik, információfeldolgozó stratégiáik fejlettebbek, mint azoké, akik nélkülözik az érintést. Érzelmi intelligenciájuk szociális magabiztosságot ad számukra. Biztosabbak önmagukban, ugyanakkor másokra is tudnak figyelni, hiszen rájuk is tudnak az őket körülvevők. Az anyai gondoskodás hatással van „az értelmi színvonalra, a képességek alakulására, és ennek hatásai a serdülőkor kezdetén is mérhetőek.

  • A gyermek és az alvás

    A gyermek és az alvásHogy mitől alszik jól egy gyerek? Erre a teljeskörű választ sajnos senki sem tudja. Természetesen léteznek orvosilag elfogadott, és a józan ész szerint is érvényes válaszok, amely paraméterek teljesülése elméletben indokolttá teszi a nyugodt, „megfelelő térben is időben\" történő alvást. A gyermek alvása az evéshez hasonlóan elég sarkalatos kérdés, hiszen ha a gyerek nem alszik jól, akkor a szülő sem, és ennek megfelelően a napközbeni teljesítőképessége, érzelmi terhelhetősége is jelentősen csökken.

  • Örök kérdés: mennyit tévézzen a gyerek?

    Örök kérdés: mennyit tévézzen a gyerek?Mit csináljak vele otthon?… Mit csináljak vele, hogy nyugodtan végezhessem a dolgomat?… Hogyan bírjam rá, hogy egy kicsit csendben legyen? …hogy ne rohangásszon ki percenként, hogy ő most unatkozik?” „Kapcsold be a TV-t!…Mit szeretnél nézni, válassz ki egy DVD-t!…Nézd meg újra azt a filmet!” Elcsendesedik minden, a háttérből, messziről szól a film. A gyerekek végre a TV előtt ülnek. Szemük előtt felfoghatatlan gyorsasággal elkezdenek peregni a képek, változnak a helyszínek, váltják egymást a szereplők.

  • Távolból is segítenek a mesedoktorok

    Távolból is segítenek a mesedoktorokSzorgos csomagoláson vannak túl a Mátrix Közhasznú Alapítvány mesedoktorai. A kórháztámogató csapat az ország minden gyermekkórházába mesekönyvekkel megtöltött csomagokat kézbesített. A korábban oktatási intézmények, családok és gyermekek részvételével összegyűjtött tizennyolcezer mesekönyvet tisztítás és válogatás után folyamatosan kórházi osztályoknak, a benn fekvő gyerekek gyógyulását támogató céllal juttatták el. Rácz Anett alapítványi vezető elmondta, hogy a mesekönyvekkel a kórházban benntöltött gyógyulást segíti tartalmasabbá tenni, a támogató program értéke a tízmillió forintot súrolja.

  • A biztonságos családi tér az alapja mindennek

    A biztonságos családi tér az alapja mindennekA belső – és a családi koordinátarend­szer adja meg a gyermek számára az önmagában és családjában megélt magabiztosságot, rugalmas tér-kezelést, és az e terén belüli szabad mozgás lehetőségét. Csak az így begyakorolt tér-biztonság segíti a gyermekeket a családon kívüli tágabb tér birtokba vételére, amit először minden gyermek a képzeletében jár be, messzi vágy-tájakra eljutva. E képzeleti tér bemozgása és megerősödése teszi lehetővé, hogy a gyermekek egyre biztosabban lépjenek ki a családi térből a tágabb fizikai és társas tér felé.