rss
gyermekmentés, családsegítés, adó egy százalék, 1+1, adó
  • A bábjáték önállóságot kíván, önbizalmat ad

  • A bábjáték önállóságot kíván, önbizalmat adA bábu egyrészt látvány, melynek formái, színei keltik az első benyomást, másrészt mozgó figura. A benne rejlő mozgatási lehetőség cselekvésre, tevékenységre készteti a gyermeket. A bábu – amellyel játszani, manipulálni lehet – kedvezően motiválja a gyermek megismerő tevékenységét, sőt, érdeklődését, figyelmét tartósan fenn tudja tartani, ezért az értelmi funkciók fejlesztésének is hatásos eszköze lehet. Érzelmek irányítják akaratunkat, tetteinket, érzelmek által ébrednek fel bennünk az erkölcsi normák.

    Adó 1 százalék felajánlása a gyermekek megmentését, a családok támogatását, a jótékonysági programok sikerességét segíti! Az adó 1 százalék felajánlását hálásan köszönjük!

    A bábjáték sokoldalú, komplex hatása miatt nagyon alkalmas módszer a gyermeki személyiség fejlesztésére. A bábjáték a gyermek számára elsősorban játék, tehát felhőtlen örömet jelent. Így játékos módon sajátít el ismereteket, teremt kapcsolatot a világgal, a közeli és a távoli környezettel, s élményeit, benyomásait játékosan dolgozza fel. Amellett, hogy önfeledten játszik, észrevétlenül rendezi a külvilágból szerzett ismeretanyagot, s gyakorolja a logikus gondolkodást.

    A bábjáték az a varázslatos eszköz, amellyel a gyermek a már meglévő ismereteit rendszerezni tudja, összehasonlításokra, megkülönböztetésekre, csoportosításokra, következtetésekre, általánosításokra, sőt, ítéletalkotásra lesz képes.

    Általában az érzelmeken keresztül ismerjük fel a jót, a rosszat. Az érzelmek kivetítését, azok reakcióját biztosítják a jó bábdarabok. Elfojtásokat, vágyakat, indulatokat lehet rajtuk keresztül kiélni, erősnek, hatalmasnak, csodálatosnak, hősnek lehet lenni, büntetni és jutalmazni lehet. S mindezt úgy, hogy a valóságban nincsenek következményei. A negatív indulatok levezetődnek, feloldás, megtisztulás jön létre. Azután pozitív indítékokat és probléma-megoldási lehetőségeket nyújthatunk a gyermekeknek a bábjátékon keresztül.

    Környezetünknek hihetetlenül nagy hatása van a beszéd kialakulására. A kisgyermek érzelmileg meleg, beszédes környezetben szinte észrevétlenül tanul meg beszélni, de bármilyen érzelemzavar lép fel benne, beszédében is megnyilvánul. A bábjáték színes világa örömérzetet, vidámságot kelt a gyermeki lélekben, s ez a beszédét is színesebbé teszi. A bábjáték élményeket hordoz, közvetít, átélést jelent. A gyermekre különösen jellemző az élménygondolkodás. Egy-egy elvont fogalmat – mint pl. becsület, bátorság – a bábjáték jobban közvetít élményeken keresztül, mint bármilyen nevelési célzatú hegyi beszéd.

    A játék formai részéből meg tudjuk ítélni a gyermek mozgásfejlődését, találékonyságát, megfigyelő- és alkalmazkodóképességét, beszédfejlődésének fokát és minőségét. Ha csoportban játszik, játék közben szociális képessége, érzékenysége nyilvánul meg leplezetlen és természetes formában. A rejtett agresszió, a fokozott ingerlékenység, a hatalmaskodás, a szeszélyesség, az ellenségeskedés hamar felszínre kerül. Ugyanígy a gátoltság, a félénkség, a túlzott engedelmesség és a bohóckodás is.


    A szereplés jelentősége

    A szereplés szükséges és elkerülhetetlen helyzet az életben. Közösségi élet nincs szereplés nélkül, ezért a szereplés nemcsak eszköz bizonyos hatások elérésére, hanem egyúttal cél is, mert a gyermeknek meg kell tanulnia jól szerepelni.

    A bábjátékos szereplés nem a megszokott nyilvános szereplés, ahol az ember fizikai valóságában jelenik meg a közönség előtt, hogy énjét megmutassa, hanem a bábuval azonosult énjét mutatja meg a bábu személyiségében és alakjában. Ez pedig minden másfajta szerepléstől eltérő művészeti és lélektani helyzetet teremt. Megmutatom magam, de ugyanakkor rejtve is maradok. Ezért az én-kitágítással és az én-beszűkítő állapottal járó veszélyek kisebbek a bábjátéknál. A szereplés pozitív lehetőségei viszont annál nagyobbak: félénk, gátolt gyermekek bábjáték közben felszabadulnak, személyiség-fejlődésük egészségesebbé válik.

    A bábjáték azért hatásos, mert:

    - képszerű, s ez megfelel a gyermek vizuális beállítottságának,
    - dramatikus, ezért megfelel a gyermeki léleknek,
    - mozgásra épül a cselekménye, a gyermek a saját mozgásához hasonló mozgásokra jól reagál, s a mozgásos élmény örömet jelent számára,
    - jelképes, s így a bábjáték a jelképes, mesei történésmódjával a gyermek gondolkodásmódjának jobban megfelel.
    - csodálatos, mert az élettelen bábu megelevenedik, élni kezd, s ez a csoda újból átélhető valóság. A varázslat a gyermek előtt történik meg, s még akkor is élvezi, ha a bábut ő maga mozgatja.
    - az érzelmek kivetítését, lereagálását biztosítja, elfojtott vágyakat, indulatokat, érzelmeket lehet kiélni, félelmeket feloldani.
    - művészi erejével hat.


    Hasznos eszköz jellege abban rejlik, hogy a bábjátéknál mozgás és szó egybekapcsolásából alakul ki a játék, s ez a két tevékenység fejlesztő hatással van a gyermek szem-kéz mozgásának összerendezésére és a beszédkészség fejlesztésére egyaránt. Önállóságot kíván a gyermektől, s ez önbizalmat ad. A bábu eleven lény benyomását kelti, s így látás, hallás és tapintás élmény formájában nyújtja az ingereket, ezért alaposabb megismeréshez és ismeretszerzéshez vezet. A bábu élőként hat, így fejleszti a gyermek érzelmi, akarati életét és fantáziavilágát, tehát jellemet- és akaratot formáló eszköz is.

    A bábjáték nemcsak az ép gyermekeknek ad különleges élményt, hanem a fogyatékkal élő gyermekeknek is. Éppúgy alkalmas a speciális nevelési szükségletű gyermekek fejlesztésére, nevelésére, mint az ép gyermekek esetében, ezért a gyógypedagógiában is alkalmazzák a bábjátékot.

    Forrás: www.kerekito.hu


adó egy százalék, gyermekmentés, családtámogatáscsaládtámogatás, adományosztás, gyógyítás, gyermekek, kórházKérjük Támogassa a Gyermekek megmentését!
Mátrix Közhasznú Alapítvány (OTP): 11735005-20510350
Adó 1%:  18472273-1-06
Évente több tízezer gyermek és család számára jut el a segítő adomány, köszönjük!
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • A bábjáték önállóságot kíván, önbizalmat ad

    A bábjáték önállóságot kíván, önbizalmat adA bábu egyrészt látvány, melynek formái, színei keltik az első benyomást, másrészt mozgó figura. A benne rejlő mozgatási lehetőség cselekvésre, tevékenységre készteti a gyermeket. A bábu – amellyel játszani, manipulálni lehet – kedvezően motiválja a gyermek megismerő tevékenységét, sőt, érdeklődését, figyelmét tartósan fenn tudja tartani, ezért az értelmi funkciók fejlesztésének is hatásos eszköze lehet. Érzelmek irányítják akaratunkat, tetteinket, érzelmek által ébrednek fel bennünk az erkölcsi normák.

  • Örök kérdés: mennyit tévézzen a gyerek?

    Örök kérdés: mennyit tévézzen a gyerek?Mit csináljak vele otthon?… Mit csináljak vele, hogy nyugodtan végezhessem a dolgomat?… Hogyan bírjam rá, hogy egy kicsit csendben legyen? …hogy ne rohangásszon ki percenként, hogy ő most unatkozik?” „Kapcsold be a TV-t!…Mit szeretnél nézni, válassz ki egy DVD-t!…Nézd meg újra azt a filmet!” Elcsendesedik minden, a háttérből, messziről szól a film. A gyerekek végre a TV előtt ülnek. Szemük előtt felfoghatatlan gyorsasággal elkezdenek peregni a képek, változnak a helyszínek, váltják egymást a szereplők.

  • A gyerekek délutáni pihenésének fontossága

    A gyerekek délutáni pihenésének fontosságaMinél fiatalabbak vagy idősebbek vagyunk, annál inkább. Egy kisgyermek élményekkel teli délelőttje, és az ebéd „fáradalmai” után a testnek jól esik a csend és a pihenés (minden belső folyamat ezt kívánja). Eltérően a felnőttek éber-elemző állapotú élmény-megmunkálásától, a kisgyermekek élményfeldolgozásának nagy része alvás alatt történik. Az alvás pihentető szakaszaiban jelennek meg a feldolgozó periódusok, melyek során az agy mintegy szortírozza, továbbítja, mélyíti, „helyére rakja” a velünk történt események élménytartalmait.

  • Osztálykirándulást támogatnak a Mesedoktorok - Pályázat 2014 (lezárult!)

    Osztálykirándulást támogatnak a Mesedoktorok - Pályázat 2014 (lezárult!)Gyermekkórházak bennfekvő betegei számára tett jótékonysági mesekönyvgyűjtő felhívásra több mint ötezer mesekönyvet küldtek be gyerekek és pedagógusaik. A könyvek gyermekkórházak számára kerülnek szétosztásra, melyek révén a bent fekvő beteg gyerekek kellemesebb körülmények között gyógyulhatnak. A legtöbb könyvet beküldő osztály és csoport értékes díjazásban részesült. A program jól mutatta, hogy a lelkes gyerekek és pedagógusaik odafigyelnek a bajban lévőkre, és ahol csak tudnak, segítenek (a 2014-es program lezárult!).

  • A közös olvasás a kapcsolatépítés egyik módja

    A közös olvasás a kapcsolatépítés egyik módjaMindannyian azt szeretnénk, hogy a gyermekünk intelligens, okos, és boldog legyen! A gyermeknevelésben nem létezik ennél nagyobb prioritás. Az olvasás egy hatékony eszköz arra, hogy a gyermekünkkel erős, és kiegyensúlyozott kapcsolatot építsünk. De az olvasás ennél sokkal többet jelent a szülő, és a gyermek számára. Lehet, hogy sokan szerettünk olvasni, mikor gyerekek voltunk, de hónapok telnek el anélkül, hogy könyv kerülne a kezünkbe. A könyv az egyik legegyszerűbb módja, hogy foglalkozzunk magunkkal.

  • Adó 1% Gyermekmentésre

    Adó 1% GyermekmentésreAdóbevalláskor az adó egy százalék felajánlásával támogassa a gyermekmentő, egészségvédelmi, szociális segítő tevékenységünket. A Mátrix Közhasznú Alapítvány évente tízezernél többször segít. Betegeket, elesetteket, bajban lévőket, halmozottan rászorulókat támogató Mátrix Alapítvány csapata ha kell beteg gyerekek gyógyításában segédkezik, élelmiszert oszt, eszközöket adományoz, bajban lévőket segít. Az alapítvány segítő csapatának célja, hogy senki ne maradjon bajban, a lehető legtöbben találják meg problémáikból a kiutat. Adó 1% felajánlása révén legyen Ön is részese a sikernek! Hálásan köszönjük segítőink, támogatóink, önkénteseink együttműködését, mely révén sikeres lehet segítő tevékenységünk egész évben.

  • A mese által kiélheti minden érzelmét a gyermek

    A mese által kiélheti minden érzelmét a gyermekMindenkinek volt kedvenc meséje gyermekkorában, olyan, amit a szülei nem győztek eleget mesélni, amit kétszer, háromszor, százszor is kevés volt hallani. Sokat elárulnak a gyermekkorról ezek a mesék, melyek megszokott, biztonságos fantáziavilágába folyton visszakéredzkedtünk fiatal éveinkben. A családon belüli kapcsolatok mintát nyújtanak a gyermekek számára saját kapcsolataik kialakításához, hisz számukra kezdetben még nincs viszonyítási alap, az a valóság, az a jó, amit a családban látnak.

  • A tévézés hatása a gyerekekre

    A tévézés hatása a gyerekekreA neurológiai szakrendelőben megjelent gyermekek közel 50 százaléka nem szervi betegséggel küzd, hanem érzelmileg labilis, pszichésen feszült, mely gyakran szervi panaszokban nyilvánul meg (hányás, hasfájás, étvágytalanság). Néhány kisgyermek időnként furcsa grimaszokat vág vagy különös mozdulatokat végez, nyugtalanul futkározik, egy pillanatig nem tud megülni, nem foglalkozik egy tárggyal kitartóan. Az orvos a vizsgálatok során nem talál szervi bajt, de észleli, hogy a kisgyermek izgatott, feszült, „pörög”.

  • A dackorszak a szülő és a gyermek életében

    A dackorszak a szülő és a gyermek életébenA dackorszak csúcspontja 3 éves korra tehető, amikor a gyermek éntudata megszilárdul, és kellő énerővel rendelkezik ahhoz, hogy saját akaratának, elképzeléseinek, hangot adjon. Lényeges számára, hogy visszajelzést kapjon róla, miként tud hatni környezetére. Nemcsak a figyelem középpontjába kíván kerülni, de saját személyiségének erejét is teszteli. A társas élet szabályainak elsajátítása ekkor válik kiemelt jelentőségűvé, ugyanis az ellenállás, a provokáció, a hisztik és a jelenetek által ő világosan kommunikálja, hogy igen, szabjatok nekem határt!

  • A bábozás, mint terápiás módszer

    A bábozás, mint terápiás módszerHa a gyermekekkel történik valami, esetleg trauma éri őket, nem tudják úgy kifejezni az érzéseiket, elmondani a félelmeiket, mint a felnőttek. Sokszor ezeket az emlékeket a tudatalattinkba toljuk, hogy ne kelljen velük foglalkoznunk, szorongásunk csillapodjon. Azonban ez nem maradhat sokáig büntetlenül, hamar előtörnek az oda letolt problémák álmokban, fejlődési visszalépésben, körömrágásban, tikkelésben stb. Ezért hívjuk segítségül az úgynevezett projektív eljárásokat, melyekkel ezeket a tudatalattiba gyömöszölt emlékeket tudjuk felszínre hozni és megoldani.

  • A mesének gyógyító ereje van

    A mesének gyógyító ereje vanA mesékkel, különböző történetekkel való gyógyítás az emberiséggel egyidős foglalkozás. A legtöbb társadalom kultúrájában fellelhetőek a mesék, mint az ősi kikristályosodott kollektív tudat, emberi bölcsesség tükörképei. A mesék, s ezen belül is főleg a tündérmesék egyre kevesebb ember számára jelentik a bölcsesség forrását, sőt „még kevesebben vannak, akik az egyes történetekben a saját egzisztenciális problémáikra és azok megoldási lehetőségeire ismernek rá. A mesekutatók és a meseterapeuták szakítottak a hagyományos mese meghatározásával.

  • A lelki fejlődésben is fontos szerepet játszik a bábjáték

    A lelki fejlődésben is fontos szerepet játszik a bábjátékA gyermek úgy tekint a bábra, és minden figurára, játékra, mintha élő lenne. A gyermek számára még nem alakult ki éles határ a valóság és a képzelet között, ezért a fantáziája segítségével megformálja a báb életét. Mivel a gyermek hozza létre, kelti életre a figurákat, olyan tulajdonságaik, igényeik, vágyaik, érzéseik vannak, úgy viselkednek, mint a gyermek maga. Így ha a gyermek agresszív szeretne lenni, mert dühös, akkor eljátszhatja, hogy a cápa megeszi a halat. Sokkal jobb, ha érzelmeit, indulatait eljátszhatja, mintha a negatív érzések belülről emésztenék.

  • Jót tesz-e a versenyhelyzet a gyerekeknek?

    Jót tesz-e a versenyhelyzet a gyerekeknek?Egy jó versenyzőt mindig magabiztosnak, talpraesettnek, minden célt- elérőnek, erősnek, bátornak, minden problémával megküzdőnek látunk, és közben végiggondoljuk, mennyi mindent kell ezért tennie születésétől kezdve. Egy töretlen, optimális pályafutást nézve, egy „jó versenyzőt\" már az élet első pillanatától körülöleli az édesanyai, édesapai szeretet, az elfogadás, a nem-verseny helyzet. Csecsemőként, majd egész gyermekkorában azt tanulja szüleitől, mennyire értékes az ők együttesük, a jelenlévő bizalom, a másikról való jó feltételezése.

  • A mese fontossága a gyermekek életében

    A mese fontossága a gyermekek életébenMiért fontos a mese? Ha mesélünk gyermekünknek, együtt vagyunk vele! Ebből is érzi, hogy fontos nekünk. Másodsorban, a mese hallgatása olyan lelki folyamatokat indít be, melyekre szükség van az egészséges fejlődéshez. 2-3 éves korban a gyerekek még nem tudnak éles különbséget tenni a valóság és a vágyak, a fantázia között. A mesék a gyerekek gondolkodását jelenítik meg, és érthetővé teszik számukra a világ működését. A jó mesék, pl. népmesék, szimbolikus formában az élet nagy kérdéseivel foglalkoznak, súlyos problémákat járnak körbe.

  • A bábterápia során a gyermek találkozhat jó és rossz érzéseivel és gondolataival egyaránt

    A bábterápia során a gyermek találkozhat jó és rossz érzéseivel és gondolataival egyaránt Egyes népeknél a rituális drámákban, a misztériumjátékokban az isteneket és szellemeket jelenítettek meg bábokkal, később a karácsonyi betlehemezés során is előkerültek, majd komikus színdarabok főszereplőivé váltak. A régi magyar nyelvben az alak szó jelentette a bábot. Régre vezetnek vissza a gyökerek, a bábjáték azonban még mindig nem vált idejétmúlttá. Bár a gyerekek változnak, elég ha a mese tartalma fejlődik velük együtt, a forma kiváló felületet biztosít a fantázia kiélésére. Mivel a bábokat emberek mozgatják, a játék kicsit valóságos, kicsit mese.

  • Gyermekkórházaknak küldtünk gyógyítást segítő mesekönyveket

    Gyermekkórházaknak küldtünk gyógyítást segítő mesekönyveketA Mátrix Közhasznú Alapítvány által működtetett Gyógyító Mesedoktorok 2015 októberében újabb ötezer mesekönyvet juttatott el az ország minden pontjára, gyermekkórházakba. A cél, hogy a betegágyakon fekvő gyerekek változatosabb és élménygazdagabb közegben gyógyulhassanak. A teljesen ingyenes könyveket kórházak, szakrendelők, klinikák részére küldték el. A „nem csak gyerekeket, nem csak betegeket” segítő mesedoktorok nem tudnak mindenhol és mindig ott lenni, ezért azokban a gyermekmentő központokban, ahol örömmel fogadnak mesekönyveket, oda a Mátrix Közhasznú Alapítvány postai csomagban juttatott el intézményenként 20-40 mesekönyvet.

  • A meseterápia alapja: minden élethelyzetnek van egy mesebeli párja

    A meseterápia alapja: minden élethelyzetnek van egy mesebeli párjaA terápia során megkeressük az adott életszituációhoz tartozó mesét, vagyis azt, amelyben a mese hőse ugyanazért indult el, ugyanazt szerette volna magában kibontakoztatni, mint a problémájával hozzánk forduló ember, de nem akadt el útja során, hanem végig is tudta járni azt. A megtalált mese segítségével feltérképezzük az elakadás okát. Lehet, hogy a kiválasztott eszközök nem megfelelők, lehet, hogy a megküzdés választott technikája nem célravezető, de olykor az is előfordulhat, hogy az ellenfelek bizonyulnak legyőzhetetlennek.

  • A mese megteremti a gyermek számára azt a közeget, amelyben szívesen tartózkodik

    A mese megteremti a gyermek számára azt a közeget, amelyben szívesen tartózkodikA legtöbb mesének fellelhető az eredeti változata, melyet a férfiak és nők téli estéken összegyűlve mondtak el egymásnak, melyek róluk szóltak, a saját mostoháikról, óriásaikról, sárkányaikról és démonaikról. A mesék azóta sokat alakultak, és gyermekeink számára is elérhetőekké váltak. Megszülettek a különböző mesetípusok, az állatmesék, a fabulák, a falucsúfoló mesék, a hazugságmesék, a mondókamesék, a tanítómesék, a tréfás mesék, a varázsmesék és még számtalan típusú mese. Manapság is sok mese születik, de nem mindegyik igazi mese.

  • Bátortalan gyermekek, de miért?!

    Bátortalan gyermekek, de miért?!A korkövetelmények hatása a gyermekekre: A kultúránk azt sugallja, hogy ha elég erős vagy és kiharcolod, amit akarsz, támogatókat szerzel magad mellé, akkor tiéd lesz a világ. Ha ennek az ellenkezőjét tapasztalják a szülők, szinte görcsbe rándulnak. Különösen akkor, ha nagy a szakadék a gyermek otthon tapasztalt, és közösségben mutatott viselkedése között. Mielőtt a bátortalan címkét rányomjuk egy gyerekre, először vizsgáljuk meg, hogy milyen ő egészében, milyen helyzetekben nyílik meg, hol visszahúzódó?

  • A bábjáték alkalmas a gyermek személyiségének fejlesztésére

    A bábjáték alkalmas a gyermek személyiségének fejlesztéséreA bábjáték nem kizárólagosan gyermekműfaj, sőt igen előkelő helyet foglal el a művészetek között, s öröklétének titka, hogy e műfajban mindig az emberre osztják a főszerepet. A bábozást a babával játszó gyermek tevékenységéből vezethetjük le. Elsősorban játék, tehát felhőtlen örömet jelent a gyermek számára, játékos módon sajátít el ismereteket, teremt kapcsolatot a világgal, a közeli és a távoli környezettel, s élményeit, benyomásait játékosan dolgozza fel. A bábjáték sokoldalú, komplex hatása miatt nagyon alkalmas módszer a gyermeki személyiség fejlesztésére.

  • A bábozás szerepe a gyermekek gondolkodásában

    A bábozás szerepe a gyermekek gondolkodásábanA közép és nagycsoportos óvodások - miközben érdeklődésük nem szűnik meg az egyszerű, mindennapi életet ábrázoló történetek iránt sem - lassanként átlépnek a „valódi\", a tündérmesék korszakába. Nem véletlen, hogy a számukra készült bábjátékok hosszabbak, bonyolultabb szövegűek és csillogóbbak, megjelennek bennük a hagyományos meseelemek is, a gonosz boszorkány, a jó tündér, a hétfejű sárkány. Amikor a kezére, vagy az ujjára húzza a bábot, a gyermek tökéletesen azonosul a történettel, amit játszik.

  • A mozgásban önmagát tanulja és alakítja a gyermek

    A mozgásban önmagát tanulja és alakítja a gyermekMinden mozgásforma, mozgásos játék célja, hogy segítse a gyermeket természetes belső ritmusához visszatalálni, ősi mozgásformáit újra felfedezni. Mindebben önmagát tanulja, alakítja, gyógyítja. A magzat első, önindította mozgása az anyaméhben rögtön tánclépésekkel kezdődik, amit fötális táncnak hívunk, amivel megajándékozza az édesanyát és a külvilágot, megteremtve a kommunikáció egy új lehetőségét. A mozgás tehát üzenet, és az élet elfogadásának jele. A mozgásos öröm összeköti a gyermekeket páros és csoportjátékaikban.

  • Báboztunk, mesét mondtunk, játszottunk

    Báboztunk, mesét mondtunk, játszottunkMesemondó Mamika (Ács Ibolya) hétvégi tavaszváró bábjátékaiba segítettek be a Mátrix Közhasznú Alapítvány önkéntesei (Mesedoktorai) és a Karitáció Alapítvány önkéntesei (Bohócdoktorai). Meséket mondtunk, kesztyűbábokkal meséket játszottunk el, báboztunk, állatmeséket adtunk elő. Gyerekeknek a gyerekekért: a mai társadalom problémáinak feldolgozását segíti minden szépen megkomponált történet. Tél vége van, a mostani előadás a tavaszvárás, a jókedvre derítés, és az öröm jegyében telt el. A gyerekek és a felnőttek is nagy örömmel fogadták a történeteket. A résztvevőknek és a szereplőknek is köszönjük szépen!

  • A többet érintett gyermekek gyorsabban és egyenletesebben fejlődnek

    A többet érintett gyermekek gyorsabban és egyenletesebben fejlődnekSzámos kutatás kimutatja, hogy a többet érintett gyermekek gyorsabban, egyenletesebben fejlődnek, a világot megismerő, befogadó kapacitásuk megsokszorozódik, információfeldolgozó stratégiáik fejlettebbek, mint azoké, akik nélkülözik az érintést. Érzelmi intelligenciájuk szociális magabiztosságot ad számukra. Biztosabbak önmagukban, ugyanakkor másokra is tudnak figyelni, hiszen rájuk is tudnak az őket körülvevők. Az anyai gondoskodás hatással van „az értelmi színvonalra, a képességek alakulására, és ennek hatásai a serdülőkor kezdetén is mérhetőek.

  • A jó játék kiemeli a gyermek képességeit

    A jó játék kiemeli a gyermek képességeitA gyermek tudja, a jóság önmagában van, „kéznél van”. A fantáziája segítségével megsokszorozza a benne létező jót, legyőzi a „rosszat”, felkészül az életre. Az óvodás korban pedig: a játék: maga az élet. A játékhoz kapcsolat kell önnön magunkkal és másokkal. Ennek mintáját a méhen belüli, és a születés utáni életből hozzuk. Ha várjuk a babánkat együtt a Párunkkal, ha elfogadjuk, hogy lehet lány vagy akár fiú, ha örömmel és szeretettel fogadjuk őt, akkor kezdettől fogva többet vagyunk együtt vele, többet mosolygunk rá, többet érintjük és többet játszunk vele.

  • Mesélés során a gyermek és a felnőtt is kilép a saját valóságából

    Mesélés során a gyermek és a felnőtt is kilép a saját valóságábólA növekvő gyermek apránként tanulja meg, hogyan kell önmagát és a világot megértenie. A gyermek figyelmét az olyan történetek kötik le a legjobban, amelyik szórakoztatják, és felkeltik a kíváncsiságát. De életét csak akkor gazdagítja, ha mozgásba hozza képzeletét, ha fejleszti intellektusát, eligazítja érzelmeiben, ha megbékíti félelmeivel és vágyaival, ha elismeri nehézségeit, és ugyanakkor megoldásokat is javasol kínzó problémáira. Röviden: ha egyszerre reagál személyiségének megnyilvánulására.

  • Mesedoktorok a kórházi betegágyaknál

    Mesedoktorok a kórházi betegágyaknálA Mátrix Közhasznú Alapítvány 2003 óta problémák megoldásával, fontos feladatok ellátásával működik. Az alapítvány egyik sikeres segítő tevékenysége a mesedoktorok program, mely nem csak gyerekeknek és nem csak betegeknek nyújt segítő támogatást. Kórházakban, rendelőintézetekben, gyermekotthonokban, rendezvényeken mondókák, mesék, versek révén juttat fejlődést indító gondolkodásmódot a hallgatóság számára. A jótékonysági segítő tevékenységek ingyenesek. A mesedoktor csapat együttműködik bohócdoktorokkal, kórházakkal, segítőkkel, támogatókkal egyaránt.

  • A szerepjáték a gyerekek szabad játéka

    A szerepjáték a gyerekek szabad játékaSzüleinkkel való kapcsolatunkban gyermekek vagyunk, de gyermekünkkel szemben mi vagyunk a szülők. Meg kell felelnünk a házastársi szerepnek, a munkahelyünkön az adott beosztásban főnökként vagy beosztottként kell viselkednünk. És még sorolhatnánk. Nincs is ezzel baj, hiszen ha mindenhol önmagunk tudunk maradni, akkor semmiféle meghasonlást nem okoz ez. Az óvodáskorú gyermekek (és gyakran még a kisiskolások) kedvelt játéka a szerepjáték, amely mint a legtöbb játék, túlmutat saját határain...

  • Az érintés fontossága

    Az érintés fontosságaAz érintés szónak különleges ereje van. Szótövében ott található az ér szó, melyben az „é” hang a legszélesebb hangunk, az „r” pedig a legpergősebb dinamikát adja a magyar nyelvben. Minden szavunk, ami evvel a szótővel indul, ezzel a belső ritmussal jelzi: elérünk valahova. Ha valakit megérintünk, akkor ő valószínűleg érdekel bennünket, az érintéssel érzelmek keletkeznek bennünk, ha valakit megérintünk, megérezve őt meg is értjük. Ha valakit jól értünk, azt értékeljük. Értékessé, érdemessé válik számunkra. Milyen messze értünk az érintéstől!

  • Mely típusú gyermekekhez illik a bábterápia?!

    Mely típusú gyermekekhez illik a bábterápia?!Vannak olyan emberek, akiknek nem a bábozás vagy a szerepjáték a megfelelő módszer a problémáik megjelenítésére, hiszen nekik már maga a szerepbe bújás is gondot jelenthet, mások pedig egyszerűen nem szeretnek „színészkedni\", nem tudnak és nem is akarnak más bőrébe bújni, éppen elég számukra a sajátjuk is. Már gyerekkorban is látható, hogy ki az, aki szeret bábozni, szerepjátékot játszani, és ki az, aki inkább egyedül babázgat, rajzolgat. Carl Jung az embereket introvertált és extravertált személyiségtípusokba sorolta.

Adó 1 százalék felajánlása a gyermekek megmentését, a családok támogatását, a jótékonysági programok sikerességét segíti! Az adó 1 százalék felajánlását hálásan köszönjük!