rss
bohócdoktor vizit szja 1%
  • Szeretetcsoki 2019, Jótékonysági Csokigyűjtés

  • Szeretetcsoki 2019, Jótékonysági CsokigyűjtésGyermekek, fiatalok, kicsik és nagyok közösen tették sikeressé a jótékonysági csokigyűjtést. A Szeretetcsoki program a Mátrix Közhasznú Alapítvány jótékonysági - támogató programja. Az évente több ezer jótékonysági támogatás a közösség ereje révén sikeres. 2019-ben a résztvevők összesen 22608 tábla csokit, plüsst, játékot gyűjtöttek össze! Hálásan köszönjük, ez óriási teljesítmény! A Mátrix Közhasznú Alapítvány által működtetett Szeretetcsoki program így hosszú hónapokig eszközökkel bőven ellátva tudja folytatni jótékonysági programjait. A segítő programoknak a támogatások által minden felajánló részese lett!

    A 2019. decemberéig folyó Szeretetcsoki együttműködés részeként beküldők SORRENDJE ITT!

    A sorrend csökkenő, a beküldött csokoládék és egyéb adományok alapján.

    Beküldött tábla csoki / adomány darabszáma szerinti sorrend, Beküldő Intézmény / Csoport NEVE (település),

    001. Kastélydombi Általános Iskola, Apraja és Nagyja (Budapest),
    Díjazás: 200.000. forint

    002. Batthyány Ilona Általános Iskola, 1/A, 1/B, 1/C, 2/A, 2/B, 2/C, 3/A, 3/B, 4/A, 4/B, 4/C osztályok és Felső tagozat, (Budapest),
    Díjazás: 100.000. forint

    003. Gödöllői Református Líceum Gimnázium, 10/C osztály (Gödöllő),
    Díjazás: 60.000. forint

    Elismerő oklevélben részesülő beküldők:

    004. Bőrfestő Óvoda, Szamóca, Méhecske, Szivárvány, Pillangó, Cica, Teknős, Babóca, Süni, Csiga, Nyuszi csoportok (Budapest),
    005. Szent László Katolikus Általános Iskola (SOKE) (Sárvár),
    006. Békéscsabai Belvárosi Ált. Iskola és Gimnázium, 1/A, 1/B, 2/A, 2/B, 3/A, 3/B, 4/A, 4/B, 5/A, 7/A, 8/A osztályok (Békéscsaba),
    007. Tóvárosi Ált. Iskola, Diákönkormányzat (Székesfehérvár),
    008. Budakalászi Telepi Óvoda, Katica csoport (Budakalász),
    009. Széchenyi István Katolikus és Német Nemzetiségi Ált. Iskola (Mátészalka),
    010. Levélfalvi Manók Napközi Otthonos Óvoda (Levél),
    011. Albertfalvai Óvoda (Budapest),
    012. Budapest XVI. Szerb Antal Gimnázium, 7/A, 9/A, 9/D, 9/nyek, 10/A, 11/A osztályok (Budapest),
    013. Fráter György Katolikus Gimn. és Kollégium, 8/A, 8/B ,7/A, 6/A, 5/B osztályok (Miskolc),
    014. Aszódi Petőfi Sándor Gimnázium, 10/A osztály (Aszód),
    015. Papp Bertalan Ószőlői Ált. Iskola (Tiszaföldvár),
    016. Dunaharaszti Kőrösi Csoma Sándor Ált. Iskola, 1/A, 1/B, 1/C, 2/A, 3/A, 3/B, 4/B, 5-8 osztályok (Dunaharaszti),
    017. Üllés, Forráskút, Csólyospálos Községi Ált. Iskola és AMI (Csólyospálos),
    018. Zuglói Tihany Óvoda, 1,2,3,4,5,6 csoportok (Budapest),
    019. Király Iván Ált. Iskola, 1,2,3,4,5,6,7,8. osztályok (Farád),
    020. Fekete István - Vörösmarty Mihály Ált. Isk. és Gimn., 4/C osztály (Ajka),
    021. Szekszárdi Wunderland Óvoda (Szekszárd),
    022. Járokszállási Széchenyi István Ált. Isk. és AMI (Járokszállás),
    023. Gazdagréti Szivárvány Óvoda, Kökény, Eper, Mandarin, Meggy, Szilva, Szőlő, Áfonya csoportok (Budapest),
    024. Szlovák Ált. Iskola, Óvoda és Kollégium (Szarvas),
    025. Zákányszéki Manó-kert Óvoda és Bölcsőde, Méhecske, Katica, Pillangó, Manócska, Bölcsőde Mazsola csoportok (Zákányszék),
    026. VSZC Boronkay György Műszaki Szakgimn. És Gimnáziuma, 9/G osztály (Vác),
    027. Kerepesi Napközi-Otthonos Óvoda (Kerepes),
    028. Újpesti Csokonai Vitéz Mihály Ált. Iskola, 5/B, 6/A, 6/C, 7/A, 7/B 7/C, 8/B, 8/C, 10/B, 12/B osztályok (Budapest),
    029. Budapesti Gazdasági SZC Varga István Ker., Közg. Szakgimn. És Szakközépiskolája (Budapest),
    030. Gregus Máté Mezőgazd. Szakgimn. és Szakközépsiskola (Hódmezővásárhely),
    031. Makói Óvoda Erdélyi Püspök utcai épület (Makó),
    032. Ranolder János Róm. Kat. Ált. Iskola, 5/B osztály (Keszthely),
    033. Szegedi Óvi Tünde Téri Óvodája, Katica csoport (Szeged),
    034. Makói József Attila Gimnázium, 10/C osztály (Makó),
    035. Veszprémi Bóbita Körzeti Óvoda, Tulipán csoport (Veszprém),
    036. Szegedi Petőfi Sándor Ált. Iskola Bálint Sándor Tagiskolája, 1,2,3,4 osztályok (Szeged),
    037. Tarjáni Kéttannyelvű Ált. Iskola, 1/A, 6/B osztályok (Szeged),
    038. Faddi Kismanók Óvoda (Fadd),
    039. Téti Kisfaludy Károly Óvoda- Bölcsőde, Csiga csoport (Tét),
    040. NLN Animal Food Kft. (Állati Paradicsom) (Hódmezővásárhely),
    041. Hidasnémeti II. Rákóczi Ferenc Ált. Iskola (Hidasnémeti),
    042. Szegedi Gábor Áron Utcai Óvoda (Szeged),
    043. Richter Gedeon Ált. Iskola, 1,2,3,4,5,7 osztályok (Ecséd),
    044. Nyár Óvoda (Budapest),
    045. Nagylóki Közös Önkormányzati Hivatal (Nagylók),
    046. Tahitótfalui Óvodák, Mini Bölcsőde és Konyha, II. sz. Óvoda (Tahitótfalu),
    047. Fekete István - Vörösmarty Mihály Ált. Isk. és Gimn., 2/C osztály (Ajka),
    048. Szegedi Óvi Negyvennyolcas utcai Óvodája (Szeged),
    049. KippKopp Óvoda és Bölcsőde, Ficánka csoport (Balatonkenese),
    050. Zuglói Munkácsy Mihály Ált. Isk. és AMI, 3/A osztály (Budapest),
    051. Nyíregyházi SZC Széchenyi I. Közg., Inform. Szakg. És Kollégium, 9/A, 9/B osztályok (Nyíregyháza),
    052. Garainé Mészáros Andrea és munkatársai (Kavalkád) (Szob),
    053. Felsőtárkányi Óvoda és Bölcsőde (Felsőtárkány),
    054. Széchenyi István Katolikus Ált. Iskola, 2/B osztály (Mátészalka),
    055. Tahitótfalui Óvodák, Mini Bölcsőde és Konyha (Tahitótfalu),
    056. Zengő Óvoda, Süni csoport (Szolnok),
    057. Szegedi Gregor József Ált. Iskola, 1/A, 3/A osztályok (Szeged),
    058. Dorogi Zsigmondy Vilmos Magyar-Angol Két Tan. Nyelvű Gimn., 10/A osztály (Dorog),
    059. Bethlen Gábor Ált. Isk. és Gimn. (Budapest),
    060. Vermes Miklós Általános Iskola, 6/B osztály (Budapest),
    061. Makói József Attila Gimnázium, 5/A osztály (Makó),
    062. Horváth Zsófia (Budapest),
    063. Budapesti Batthyány Lajos Ált. Iskola, 3/B osztály (Budapest),
    064. Gyula Város Egyesített Óvodája Tagintézménye Mágocsi Úti Óvoda, Süni csoport (Gyula),
    065. KLM Magyarországi Fióktelepe (Budapest),
    066. Szegedi Óvi Gyertyámos utcai Óvodája (Szeged),
    067. Székesfehérvári Tankerületi Központ (Székesfehérvár),
    068. Virágos Szilvi (),
    069. Zalaegerszegi Ady Endre Ált. Iskola, Gimn. és AMI, 10/B osztály (Zalaegerszeg),
    070. Szegedi Óvi Földmíves Utcai Óvodája (Szeged),
    071. Arany János Ált. Iskola (Besnyő),
    072. Nakovich Mihály Ált. Iskola, 3. osztály (Kópháza),
    073. Fő Fasori Óvoda, Katica, Brumi, Teknős, Sün Balázs csoportok (Szeged),
    074. Gyík Utcai Bölcsőde (Szeged),
    075. Óbudai Hétpettyes Óvoda Szín-Kör-Játék Tagóvoda (Budapest),
    076. SZTE Juhász Gyula Gyakorló Ált. és AMI, Napközi Otthonos Óvodája, 2/D osztály (Szeged),
    077. Tótszegi és Társa Végrehajtó Iroda Csapata (Szentendre),
    078. Makói Óvoda Kálvin Téri Tagintézmény (Makó),
    079. Lurkó Kuckó Központi Óvoda, Micimackó csoport (Várpalota),
    080. Bélapátfalvai Petőfi Sándor Két Tanítási Nyelvű Ált. Iskola (Bélapátfalva),
    081. Erzsébetvárosi Kópévár Óvoda (Budapest),
    082. Gedói Ált. Iskola és AMI, 8/B osztály (Szeged),
    083. Gyöngyvirág Óvoda (Szeged),
    084. Szolnoki Szent-Györgyi Albert Ált. Iskola, 4/A, 5/C, 8/C osztályok (Szolnok),
    085. Lenkey János Ált. Iskola, 2/C osztály (Eger),
    086. HMVHelyi Klauzál Gábor Ált. Iskola Gregus Máté Tagintézménye, 6/D osztály (Székkutas),
    087. Jánossomorjai Körzeti Ált. Iskola, 8/B osztály (Jánossomorja),
    088. Dr. Tolnay Sándor Általános Iskola, 2, 3, 4 osztályok (Gyöngyösfalu),
    089. Szegedi Vörösmarty Mihály Ált. Iskola, 6/B osztály (Szeged),
    090. Szegedi Pitypang Evangélikus Óvoda, Bóbita csoport (Szeged),
    091. Zebegényi Napraforgó Óvoda és Konyha (Zebegény),
    092. Mindszenti Ált. Isk. Dózsa Telepi Tagintézménye, 2/C osztály (Mindszent),
    093. Szegedi Gregor József Ált. Iskola, 2/A osztály (Szeged),
    094. Türjei Szent László Ált. Iskola, 2. osztály (Türje),
    095. Zahar Niki (),
    096. Eötvös József Ált. Iskola, 2/A osztály (Budapest),
    097. Arany János Áltanos Iskola, 1/A osztály (Budapest),
    098. Szakács Zsuzsanna, 3/C osztály (),
    099. Kőrösi Csoma Sándor Ált. Isk., 8/C osztály (Dunaharaszti),
    100. Tóth Bálint (),
    101. Vak Bottyán Ált. Isk. és Gimnázium (Simontornya),
    102. Kisdeák Evangélikus Óvoda (Budapest),
    103. Első Óbudai Német Nemzetiségi Ált. Iskola, 5/B osztály (Budapest),
    104. Some Idea Bt. (Budapest),
    105. Szolnoki Szakképzési Centrum (Szolnok),
    106. Fekete István - Vörösmarty Mihály Ált. Isk. és Gimn., 3/B osztály (Ajka),
    107. II. Rákóczi Ferenc Gimnázium, Diákönkormányzat (Budapest),
    108. Ismeretlen beküldő (Dunaújváros),
    109. Veszprémi Egry Úti Körzeti Óvoda Nárcisz Tagóvodája (Veszprém),
    110. Szombathelyi Élelmiszerpiari és Földm. Szakgimn., Szakk. És Kollégium (Szombathely),
    111. Ófalui Német Nemz. Kétnyelvű Óvoda és Mini Bölcsőde (Ófalu),
    112. Tarjáni Kéttannyelvű Ált. Iskola, 3/A osztály (Szeged),
    113. Közép-Pesti Tankerületi Központ (Budapest),
    114. Tisza-parti Ált. Iskola, 7/A osztály (Szeged),
    115. DÓHSZK-Alagi Tagóvodája, Nyuszi csoport (Dunakeszi),
    116. HMVHelyi Egyesített Óvoda, Pál Utcai Tagintézmény, Malom Utcai Telephelye (Hódmezővásárhely),
    117. Nyíregyháza Spartacus 2006., U14-es korosztály (Magy),
    118. Tarjáni Kéttannyelvű Ált. Iskola, 2/B osztály (Szeged),
    119. Tisza-parti Óvoda, Kippkopp csoport (Szeged),
    120. Tarjáni Kéttannyelvű Ált. Iskola, 7/A osztály (Szeged),
    121. Bácskai Ált. Iskola (Bácsbokod),
    122. Ismeretlen beküldő,
    123. Csanádpalota Városi Önkormányzat (Csanádpalota),
    124. Kassa Utcai Ált. Iskola, 3/B osztály (Budapest),
    125. Tarjáni Kéttannyelvű Ált. Iskola, 1/B osztály (Szeged),
    126. Búza Vivien Virág, Ötkert Klub csapata (Budapest),
    127. Rákóczi Telepi Ált. Iskola, 6/A osztály (Várpalota),
    128. Türjei Szent László Ált. Iskola, 1, 3, 4 osztályok (Türje),
    129. Praktiker Áruház Team (Szeged),
    130. Decathlon Logisztika Magyarország Team (Hatvan),
    131. Bohócdoktorok (Kecskemét),
    132. Fröccs Team (Debrecen),
    133. Tisza Palota Lakóközösség (Szeged).
    134. Ismeretlen beküldő,
    135. Ismeretlen beküldő,

    Hálásan Köszönjük, Szívből Gratulálunk!

    szeretetcsoki csokoládé gyűjtésGyermekmentés támogatása

    Kórházi gyógyítás támogatása, jótékonysági csokigyűjtés akció

    Gyermekmentés, gyógyítás támogatása, szeretetcsoki

    Közösségi támogatás, alapítványi jótett, csokoládé adomány


    Korábban, a felhívás:

    Jótékonysági csokigyűjtés iskolás osztályok és óvodai csoportok, kollektívák összefogásával! Kórházak gyermekosztályain fekvő gyerekek mesedoktor vizitjein és nélkülöző családok támogatásakor a Mátrix Közhasznú Alapítvány mesedoktorai és önkéntesei más segítség mellett csokoládét is osztanak. Óvodai csoportok, általános iskolai osztályok, középiskolás csapatok, cégek dolgozói részvételével a Mátrix Közhasznú Alapítvány által működtetett Mesedoktorok 'Szeretetcsoki' csokoládé gyűjtő akciót szervez. A csoportok a közösségükben összegyűjtött tábla csokikkal segítik az alapítvány fontos gyermek és családvédelmi tevékenységét, az alapítvány a legtöbb csokit beküldő csoportokat megjutalmazza.

    Csokigyűjtés felhívás nyomtatható plakátja letölthető: IDE KATTINTVA

    Jótékonysági csokigyűjtésre hívjuk az iskolásokat, óvodásokat, munkahelyi kollektívákat és azokat, akik az ünnepek idején szeretnének segíteni beteg gyermekek és rászoruló családok életén. Segítsünk KÖZÖSEN!

    Értékes díjazás!

    A legtöbb csokoládét összegyűjtő csapat a 2020. év január közepén 200.000. Ft díjazásban részesül, a második legtöbb csokoládét összegyűjtő csapat 100.000. Ft díjazásban részesül, a harmadik legtöbb csokoládét összegyűjtő csapat 60.000. Ft díjazásban részesül.

    Mindenki nyer, hiszen adni örömteli dolog. Segítsünk Együtt!

    Teendők / folyamatok:
    1. Csoporton / osztályon belül gyűjtsétek össze a beküldeni szándékozott csoki mennyiséget.

    2. Ha összegyűlt a mennyiség, a BEKÜLDÉSI CÍMRE futárszolgálattal / postán (vagy időpont egyeztetés után személyesen) a csomagot (határidőn belül) el kell juttatni.

    3. A beérkezett csomagokban lévő csokoládék száma szerinti sorrendben a beküldők listája elérhető lesz a www.mesedoktor.hu/szeretetcsoki oldalon.

    4. A legtöbb csokoládét beküldő csapatokat (a díjazottakat) a csapat által megadott elérhetőségen az alapítvány külön is kiértesíti!

    Fontos:
    - A csapatok díjazásához kapcsolódó csokigyűjtés 2019. november 04 - tól 2019. december 03-ig tart (feladás utolsó napja),

    - Fontos, hogy a beküldött csokik a támogatottak egészsége érdekében legalább három hónapos szavatossággal kell rendelkezzenek, illetve bontatlan csomagolású legyen!

    - Egy - egy tábla csokival egyenértékű egy - egy csomag új 6-12 színű ceruza vagy új filctoll készlet vagy új gyurma vagy új zsírkréta készlet vagy új tempera (vízfesték), kártya, puzzle, társasjáték, plüss. Ezeket a csokik mellé kell tenni a beküldendő csomagba.

    - A csoport által beküldött csomagnak tartalmaznia kell a beküldött csokik számát, a beküldő csoport / osztály nevét, kapcsolattartó telefonszámát, postacímét, e-mail címét is!

    - A csokik mellé kézzel készített rajzok, versek, üzenetek vagy egyéb alkotások kapcsán a legkiemelkedőbb beküldő csoport (a beküldött csokik számától függetlenül) különdíjat kap!

    Csokigyűjtés felhívás nyomtatható plakátja letölthető: IDE KATTINTVA

    Idén segíts Te is egy csokival!
    A jótékonysági csokigyűjtő akció jóvoltából a Mátrix Közhasznú Alapítvány ezer Mikulás csomagot, az alapítvány mesedoktorai kórházi jótékonykodás során több ezer csokit és mesekönyvet oszt szét. Az alapítvány a Centerke Adományozó Központban a nagycsaládosok és hátrányos helyzetű gyerekeket ajándékoz meg, illetve olyan családokat támogat, ahol anyagi nehézséget okoz az ajándékozás. A legapróbbnak tűnő felajánlás is óriási segítség, köszönjük!

    Egyéni támogatóként a csoportos versenyen kívül magánszemélyek, cégek, családok tábla csoki felajánlásait is szeretettel várjuk a lent megadott beküldési címre.

    Beküldési cím:
    Mátrix Közhasznú Alapítvány
    6720 Szeged, Arany János utca 7.

    Információs telefonszám:
    +36-20-929-81-81.
    (munkanapokon, délelőtt 9-11 óra között)

    FONTOS:
    Jelen program általános szabályai - a pályázati program szerves részét képezi
    (melyet minden résztvevő a részvételével, akaratával mint mindenben megegyezőt elfogad
    )
    1. a programban való részvétel önkéntes,
    2. a program nyitott, ahhoz általános iskolai osztályok, középiskolai osztályok, óvodai csoportok, bölcsődei csoportok (felnőtt pedagógus képviseletével) szabadon csatlakozhatnak,
    3. a program nyilvános, az induló osztályok - csapatok tudomásul veszik, hogy a hatályos törvényekkel - rendeletekkel harmonizáltan a programról, a küldeményekről (csokoládéról és egyéb küldeményről - a továbbiakban adományokról), a nyertesekről, a résztvevőkről képi és hangfelvételek készülhetnek,
    4. a díjakért induló csapatok által beküldött adományokat a beküldést követően adományként az alapítvány tulajdonába kerülnek, mely adományokat az alapítvány kizárólag kórházak-intézmények és rászoruló családok megsegítésére (ingyenes kiosztásra) fordít,
    5. az osztályok / csoportok által beküldött adományokat az alapítvány nem tartja meg, nem küldi vissza,
    6. a nyerteseket / díjazottakat a jelen pályázat hivatalos felülete (a www.mesedoktorok.hu/szeretetcsoki ) oldal tartalmazza,
    7. a program során a reklamáció (pl. ha nem kerül be egy - egy csapat a legtöbb adományt beküldők, a díjazottak közé) kizárt,
    8. a rosszul megcímzett, elkallódott, ezekből adódóan át nem vett küldeményekért, az azokból esetlegesen kialakuló hátrányért az alapítvány kiírója felelősséget nem vállal,
    9. a program kapcsán kizárt mindennemű per, kártérítés, jogorvoslat.






adó egy százalék, gyermekmentés, családtámogatáscsaládtámogatás, adományosztás, gyógyítás, gyermekek, kórházKérjük Támogassa a Gyermekek megmentését!
Mátrix Közhasznú Alapítvány (OTP): 11735005-20510350
Adó 1%:  18472273-1-06
Évente több tízezer gyermek és család számára jut el a segítő adomány, köszönjük!
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • A szerepjáték a gyerekek szabad játéka

    A szerepjáték a gyerekek szabad játékaSzüleinkkel való kapcsolatunkban gyermekek vagyunk, de gyermekünkkel szemben mi vagyunk a szülők. Meg kell felelnünk a házastársi szerepnek, a munkahelyünkön az adott beosztásban főnökként vagy beosztottként kell viselkednünk. És még sorolhatnánk. Nincs is ezzel baj, hiszen ha mindenhol önmagunk tudunk maradni, akkor semmiféle meghasonlást nem okoz ez. Az óvodáskorú gyermekek (és gyakran még a kisiskolások) kedvelt játéka a szerepjáték, amely mint a legtöbb játék, túlmutat saját határain...

  • Bohócdoktorok adó 1% támogatásával is segíthet

    Bohócdoktorok adó 1% támogatásával is segíthetGyermekeket, felnőtteket, betegeket, bajban lévőket támogatnak a bohócdoktorok. 2003 óta működik a Mátrix Közhasznú Alapítvány, a jótékonysági szervezet működteti a Bohócdoktor és Mesedoktor programot. Élményteremtés révén mosolyt fakaszt a betegek arcán a kis csapat. Vidámsággal segítenek feldolgozni az olykor nagybeteg gyermekek, felnőttek állapotát. A pozitív élmények, a vidám pillanatok a betegség okozta negatív lelki állapoton a résztvevő felülkerekedik. Adóbevalláskor az adó 1 százalék felajánlása óriási segítség. támogassuk közösen a bohócdoktorok segítő programját.

  • A szerepjáték feszültségoldó hatása

    A szerepjáték feszültségoldó hatásaA játékban a rejtett belső konfliktusok szimbolikus formában jelennek meg, a rejtett félelmek a királyfi, az ördög és a jó tündér szerepében kimondhatóakká és kezelhetővé válnak, így a feszültség feloldódhat. A játék a visszahúzódó gyermekeket is megnyitja, hiszen ha a maci fogat mos vagy postára megy, az egy csoda, lehetetlen nem venni részt benne! Miközben a gyerek játszik, megszelídülnek az eljátszott eseményhez kötődő indulatok, csökken az élményhez tapadó szorongás. A szerepjáték feszültségoldó hatását a pszichológia is felhasználja.

  • Mely típusú gyermekekhez illik a bábterápia?!

    Mely típusú gyermekekhez illik a bábterápia?!Vannak olyan emberek, akiknek nem a bábozás vagy a szerepjáték a megfelelő módszer a problémáik megjelenítésére, hiszen nekik már maga a szerepbe bújás is gondot jelenthet, mások pedig egyszerűen nem szeretnek „színészkedni\", nem tudnak és nem is akarnak más bőrébe bújni, éppen elég számukra a sajátjuk is. Már gyerekkorban is látható, hogy ki az, aki szeret bábozni, szerepjátékot játszani, és ki az, aki inkább egyedül babázgat, rajzolgat. Carl Jung az embereket introvertált és extravertált személyiségtípusokba sorolta.

  • Mesélés során a gyermek és a felnőtt is kilép a saját valóságából

    Mesélés során a gyermek és a felnőtt is kilép a saját valóságábólA növekvő gyermek apránként tanulja meg, hogyan kell önmagát és a világot megértenie. A gyermek figyelmét az olyan történetek kötik le a legjobban, amelyik szórakoztatják, és felkeltik a kíváncsiságát. De életét csak akkor gazdagítja, ha mozgásba hozza képzeletét, ha fejleszti intellektusát, eligazítja érzelmeiben, ha megbékíti félelmeivel és vágyaival, ha elismeri nehézségeit, és ugyanakkor megoldásokat is javasol kínzó problémáira. Röviden: ha egyszerre reagál személyiségének megnyilvánulására.

  • Olvassunk minél több mesét a gyerekeknek!

    Olvassunk minél több mesét a gyerekeknek!Minden kultúrának megvannak a maga meséi és motívumai, amit minden gyereknek hallania kell, de a népmese az a műfaj, amely bármelyik korosztály figyelmét megragadja. Ma már elavultnak tűnhetnek, hiszen nincsenek meg bennük a modern élet körülményeire utaló motívumok, de valójában a tartalom, a mondanivaló örökérvényű, hiszen változhatnak az életkörülmények, a technika, minden, ami körülvesz minket, de az embernek fel kell nőnie, el kell hagynia a szülői házat és saját életét kell élnie.

  • Mesekönyvért Osztálykirándulást adtak a Mesedoktorok

    Mesekönyvért Osztálykirándulást adtak a MesedoktorokKórházak, gyermekosztályok mesekönyvállományának bővítése céljából óvodai csoportok, általános iskolai osztályok, középiskolás csapatok részvételével a Mátrix Közhasznú Alapítvány által több éve sikeresen működtetett Mesedoktorok mesekönyv gyűjtő akciót szerveztek. NAGY öröm volt érezni a segítő együttműködéseteket, melynek köszönhetően összesen 17889 jó állapotú könyvet (mesekönyvet, regényt, kifestőt) küldtek be a résztvevők. A könyvek az ország 150 gyermekkórházába kerülnek kiosztásra, ahol a kezelés alatt álló gyerekek gyógyítását együtt - közösen így támogatjuk.

  • Osztálykirándulást támogatnak a Mesedoktorok - Pályázat 2014 (lezárult!)

    Osztálykirándulást támogatnak a Mesedoktorok - Pályázat 2014 (lezárult!)Gyermekkórházak bennfekvő betegei számára tett jótékonysági mesekönyvgyűjtő felhívásra több mint ötezer mesekönyvet küldtek be gyerekek és pedagógusaik. A könyvek gyermekkórházak számára kerülnek szétosztásra, melyek révén a bent fekvő beteg gyerekek kellemesebb körülmények között gyógyulhatnak. A legtöbb könyvet beküldő osztály és csoport értékes díjazásban részesült. A program jól mutatta, hogy a lelkes gyerekek és pedagógusaik odafigyelnek a bajban lévőkre, és ahol csak tudnak, segítenek (a 2014-es program lezárult!).

  • Báboztunk, mesét mondtunk, játszottunk

    Báboztunk, mesét mondtunk, játszottunkMesemondó Mamika (Ács Ibolya) hétvégi tavaszváró bábjátékaiba segítettek be a Mátrix Közhasznú Alapítvány önkéntesei (Mesedoktorai) és a Karitáció Alapítvány önkéntesei (Bohócdoktorai). Meséket mondtunk, kesztyűbábokkal meséket játszottunk el, báboztunk, állatmeséket adtunk elő. Gyerekeknek a gyerekekért: a mai társadalom problémáinak feldolgozását segíti minden szépen megkomponált történet. Tél vége van, a mostani előadás a tavaszvárás, a jókedvre derítés, és az öröm jegyében telt el. A gyerekek és a felnőttek is nagy örömmel fogadták a történeteket. A résztvevőknek és a szereplőknek is köszönjük szépen!

  • A mozgásban önmagát tanulja és alakítja a gyermek

    A mozgásban önmagát tanulja és alakítja a gyermekMinden mozgásforma, mozgásos játék célja, hogy segítse a gyermeket természetes belső ritmusához visszatalálni, ősi mozgásformáit újra felfedezni. Mindebben önmagát tanulja, alakítja, gyógyítja. A magzat első, önindította mozgása az anyaméhben rögtön tánclépésekkel kezdődik, amit fötális táncnak hívunk, amivel megajándékozza az édesanyát és a külvilágot, megteremtve a kommunikáció egy új lehetőségét. A mozgás tehát üzenet, és az élet elfogadásának jele. A mozgásos öröm összeköti a gyermekeket páros és csoportjátékaikban.

  • A mese nem csak szórakozás, hanem tanítás is

    A mese nem csak szórakozás, hanem tanítás is Régebbi folklórfeljegyzések a falusi élet megfigyeléséről azt mutatták, hogy Magyarországon szinte mindenütt eleven volt a mesemondás, hosszú téli estéken, felnőtt emberek egymásnak meséket mondtak. Szerették hallani a meséket, s a pergő friss anekdotát, a jókedvű, falucsúfoló történeteket. Az öreg mesemondók visszaemlékezése szerint a közösség mindig megbecsülte a „szép szavú, nagy emlékezetű” mesemondókat. A hazai meseszó szerves része volt a falu életének, a katonasorsnak, a vándorló munkások estéinek idegenben.

  • Stresszlabda a bohócdoktoroktól

    Stresszlabda a bohócdoktoroktólStresszes a munkahely? Gyakran mélyed bele a gondolataiba? Feszültség veszi körül? Megoldás lehet az ingyenesen kérhető stresszlabda. A Mátrix Közhasznú Alapítvány által működtetett bohócdoktor csapat stresszlabdát ad minden kedves érdeklődőnek, aki az alapítványnak küldött e-mail-ban kér egyet ajándékba (pontos név, cím megadás szükséges). Kérjen a bohócdoktoroktól stresszoldó labdát, szeretettel adjuk. A labda ingyenes, pusztán a postai költséget kérjük kifizetni, az adományvonalon küldhető sms támogató formájában. Stresszlabda használható munka közben, sportolás alatt, tv nézés közben vagy amikor kedve tartja.

  • Jót tesz-e a versenyhelyzet a gyerekeknek?

    Jót tesz-e a versenyhelyzet a gyerekeknek?Egy jó versenyzőt mindig magabiztosnak, talpraesettnek, minden célt- elérőnek, erősnek, bátornak, minden problémával megküzdőnek látunk, és közben végiggondoljuk, mennyi mindent kell ezért tennie születésétől kezdve. Egy töretlen, optimális pályafutást nézve, egy „jó versenyzőt\" már az élet első pillanatától körülöleli az édesanyai, édesapai szeretet, az elfogadás, a nem-verseny helyzet. Csecsemőként, majd egész gyermekkorában azt tanulja szüleitől, mennyire értékes az ők együttesük, a jelenlévő bizalom, a másikról való jó feltételezése.

  • Mesedoktor Mikulás

    Mesedoktor MikulásSzegény sorsú gyermekeket segítettünk ajándékcsomagokhoz és élményekhez. Hátrányos helyzetű családokat támogattunk Mikulás csomagokkal. A Mátrix Közhasznú Alapítvány idén 1200 nehéz sorsú, rossz anyagi helyzetben lévő család gyermekét támogatta Mikulás idején Mikulás csomaggal. Támogattuk ezen felül a tehetséges gyerekeket (jó tanulókat, sportolókat), nekik intézményeken keresztül tartottunk Mikulást. Közös erővel előrébb juthatunk a szeretet és esélyegyenlőség jegyében. egyre több támogató tagunk, együttműködő partnerünk, önkéntesünk van, köszönjük szépen mindenkinek, aki részt vett velünk a jóban!

  • A gyermek és az alvás

    A gyermek és az alvásHogy mitől alszik jól egy gyerek? Erre a teljeskörű választ sajnos senki sem tudja. Természetesen léteznek orvosilag elfogadott, és a józan ész szerint is érvényes válaszok, amely paraméterek teljesülése elméletben indokolttá teszi a nyugodt, „megfelelő térben is időben\" történő alvást. A gyermek alvása az evéshez hasonlóan elég sarkalatos kérdés, hiszen ha a gyerek nem alszik jól, akkor a szülő sem, és ennek megfelelően a napközbeni teljesítőképessége, érzelmi terhelhetősége is jelentősen csökken.

  • A bábjáték önállóságot kíván, önbizalmat ad

    A bábjáték önállóságot kíván, önbizalmat adA bábu egyrészt látvány, melynek formái, színei keltik az első benyomást, másrészt mozgó figura. A benne rejlő mozgatási lehetőség cselekvésre, tevékenységre készteti a gyermeket. A bábu – amellyel játszani, manipulálni lehet – kedvezően motiválja a gyermek megismerő tevékenységét, sőt, érdeklődését, figyelmét tartósan fenn tudja tartani, ezért az értelmi funkciók fejlesztésének is hatásos eszköze lehet. Érzelmek irányítják akaratunkat, tetteinket, érzelmek által ébrednek fel bennünk az erkölcsi normák.

  • Csokigyűjtés, Szeretetcsoki 2018

    Csokigyűjtés, Szeretetcsoki 2018Gyermekek, fiatalok, kicsik és nagyok közösen tették sikeressé a jótékonysági csokigyűjtés idei felhívását. A Szeretetcsoki program a Mátrix Közhasznú Alapítvány jótékonysági - támogató programja. Az évente több ezer jótékonysági támogatás a közösség ereje révén sikeres. 2018-ban a résztvevők összesen 10.669 tábla csokit, plüsst, játékot gyűjtöttek össze! Hálásan köszönjük, ez óriási teljesítmény! A Mátrix Közhasznú Alapítvány által működtetett Szeretetcsoki program így hosszú hónapokig eszközökkel bőven ellátva tudja folytatni jótékonysági programjait. A segítő programoknak a támogatások által minden felajánló részese lett!

  • A közös olvasás a kapcsolatépítés egyik módja

    A közös olvasás a kapcsolatépítés egyik módjaMindannyian azt szeretnénk, hogy a gyermekünk intelligens, okos, és boldog legyen! A gyermeknevelésben nem létezik ennél nagyobb prioritás. Az olvasás egy hatékony eszköz arra, hogy a gyermekünkkel erős, és kiegyensúlyozott kapcsolatot építsünk. De az olvasás ennél sokkal többet jelent a szülő, és a gyermek számára. Lehet, hogy sokan szerettünk olvasni, mikor gyerekek voltunk, de hónapok telnek el anélkül, hogy könyv kerülne a kezünkbe. A könyv az egyik legegyszerűbb módja, hogy foglalkozzunk magunkkal.

  • A többet érintett gyermekek gyorsabban és egyenletesebben fejlődnek

    A többet érintett gyermekek gyorsabban és egyenletesebben fejlődnekSzámos kutatás kimutatja, hogy a többet érintett gyermekek gyorsabban, egyenletesebben fejlődnek, a világot megismerő, befogadó kapacitásuk megsokszorozódik, információfeldolgozó stratégiáik fejlettebbek, mint azoké, akik nélkülözik az érintést. Érzelmi intelligenciájuk szociális magabiztosságot ad számukra. Biztosabbak önmagukban, ugyanakkor másokra is tudnak figyelni, hiszen rájuk is tudnak az őket körülvevők. Az anyai gondoskodás hatással van „az értelmi színvonalra, a képességek alakulására, és ennek hatásai a serdülőkor kezdetén is mérhetőek.

  • A bábozás szerepe a gyermekek gondolkodásában

    A bábozás szerepe a gyermekek gondolkodásábanA közép és nagycsoportos óvodások - miközben érdeklődésük nem szűnik meg az egyszerű, mindennapi életet ábrázoló történetek iránt sem - lassanként átlépnek a „valódi\", a tündérmesék korszakába. Nem véletlen, hogy a számukra készült bábjátékok hosszabbak, bonyolultabb szövegűek és csillogóbbak, megjelennek bennük a hagyományos meseelemek is, a gonosz boszorkány, a jó tündér, a hétfejű sárkány. Amikor a kezére, vagy az ujjára húzza a bábot, a gyermek tökéletesen azonosul a történettel, amit játszik.

  • A gyerekek délutáni pihenésének fontossága

    A gyerekek délutáni pihenésének fontosságaMinél fiatalabbak vagy idősebbek vagyunk, annál inkább. Egy kisgyermek élményekkel teli délelőttje, és az ebéd „fáradalmai” után a testnek jól esik a csend és a pihenés (minden belső folyamat ezt kívánja). Eltérően a felnőttek éber-elemző állapotú élmény-megmunkálásától, a kisgyermekek élményfeldolgozásának nagy része alvás alatt történik. Az alvás pihentető szakaszaiban jelennek meg a feldolgozó periódusok, melyek során az agy mintegy szortírozza, továbbítja, mélyíti, „helyére rakja” a velünk történt események élménytartalmait.

  • Bátortalan gyermekek, de miért?!

    Bátortalan gyermekek, de miért?!A korkövetelmények hatása a gyermekekre: A kultúránk azt sugallja, hogy ha elég erős vagy és kiharcolod, amit akarsz, támogatókat szerzel magad mellé, akkor tiéd lesz a világ. Ha ennek az ellenkezőjét tapasztalják a szülők, szinte görcsbe rándulnak. Különösen akkor, ha nagy a szakadék a gyermek otthon tapasztalt, és közösségben mutatott viselkedése között. Mielőtt a bátortalan címkét rányomjuk egy gyerekre, először vizsgáljuk meg, hogy milyen ő egészében, milyen helyzetekben nyílik meg, hol visszahúzódó?

  • A biztonságos családi tér az alapja mindennek

    A biztonságos családi tér az alapja mindennekA belső – és a családi koordinátarend­szer adja meg a gyermek számára az önmagában és családjában megélt magabiztosságot, rugalmas tér-kezelést, és az e terén belüli szabad mozgás lehetőségét. Csak az így begyakorolt tér-biztonság segíti a gyermekeket a családon kívüli tágabb tér birtokba vételére, amit először minden gyermek a képzeletében jár be, messzi vágy-tájakra eljutva. E képzeleti tér bemozgása és megerősödése teszi lehetővé, hogy a gyermekek egyre biztosabban lépjenek ki a családi térből a tágabb fizikai és társas tér felé.

  • Az érintés fontossága

    Az érintés fontosságaAz érintés szónak különleges ereje van. Szótövében ott található az ér szó, melyben az „é” hang a legszélesebb hangunk, az „r” pedig a legpergősebb dinamikát adja a magyar nyelvben. Minden szavunk, ami evvel a szótővel indul, ezzel a belső ritmussal jelzi: elérünk valahova. Ha valakit megérintünk, akkor ő valószínűleg érdekel bennünket, az érintéssel érzelmek keletkeznek bennünk, ha valakit megérintünk, megérezve őt meg is értjük. Ha valakit jól értünk, azt értékeljük. Értékessé, érdemessé válik számunkra. Milyen messze értünk az érintéstől!

  • Jótékonysági Mikulás söpört végig az országon

    Jótékonysági Mikulás söpört végig az országonMesedoktorok kórháztámogató programját is működtető Mátrix Közhasznú Alapítvány jóvoltából ezernél több hátrányos helyzetű gyermek kapott a jótékonysági Mikulástól jól megtömött ajándék csomagot. Rácz Anett, az alapítvány vezetője a szegénység visszaszorítása kapcsán fontosnak tartja a közösség megoldó erejét, a példamutatást, az élményteremtést. A gyerekek a nagyszakállút az utcai rendezvényeken éppen olyan nagy nagy örömmel fogadták, mint az egész mozitermeket megtöltő rendezvényeken. A programot tucatnyi jótevő - önkéntes segítő és támogatta.

  • Csokigyűjtés

    CsokigyűjtésA jótékonysági csokigyűjtésre iskolás osztályok, óvodai csoportok, bölcsődék, egyéb közösségek jelentkeztek. A kórházak gyermekosztályain fekvő betegek mesedoktor vizitjein és nélkülöző családok támogatásakor a Mátrix Közhasznú Alapítvány mesedoktorai és önkéntesei más segítség mellett csokoládét is osztanak. A Mátrix Közhasznú Alapítvány által működtetett Mesedoktorok 'Szeretetcsoki' csokoládé gyűjtő akciója rendkívül sikeres lett. A csoportok a közösségükben összegyűjtött tábla csokikkal segítették az alapítvány fontos gyermek és családvédelmi tevékenységét. Köszönjük mindenkinek a jóságát és a segítséget!

  • Mesedoktorok támogatása

    Mesedoktorok támogatása Gyermekek és felnőttek gyógyítását segítik a Mátrix Közhasznú Alapítvány évek óta sikeres mesedoktorai. A gyerekek és felnőttek támogatása, a betegség legyőzésében való segítségnyújtás, az élményteremtés, a jótékonyság vezérelte mesedoktorok tárgyi és lelki támogatást adnak a gyógyuló betegeknek, az alapítvány támogatást nyújt a kórházi osztályoknak. Könyvekkel, eszközökkel segítjük az intézményeket, hogy az emberek kórházban benntöltött ideje jobban átvészelhető és kellemesebb legyen. A gyermekmentő és felnőtteket is támogató mesedoktorok célja, hogy a betegség elmúljon, a gond megoldódjon.

  • A gyermek és a szülők által közösen eltöltött idő fontossága

    A gyermek és a szülők által közösen eltöltött idő fontossága Mikor érzem én igazán jól magam a gyerekem társaságában? Mi számít minőségi együttlétnek? Egy óvodáskorú gyerek folyton változik, mindig más-más igényei kerülnek előtérbe. Az egyik nap még el sem mozdulhatok mellőle miközben legózik, a másik nap elmélyülten játszik a szobájában és idegesíti, ha megzavarom. Napjainkban, ha közös programot szeretnénk szervezni a gyerekünkkel, lehetőségek tárháza áll rendelkezésünkre, már a kisebb városokban is válogathatunk játszóházak, koncertek, színházi műsorok között.

  • A mesének gyógyító ereje van

    A mesének gyógyító ereje vanA mesékkel, különböző történetekkel való gyógyítás az emberiséggel egyidős foglalkozás. A legtöbb társadalom kultúrájában fellelhetőek a mesék, mint az ősi kikristályosodott kollektív tudat, emberi bölcsesség tükörképei. A mesék, s ezen belül is főleg a tündérmesék egyre kevesebb ember számára jelentik a bölcsesség forrását, sőt „még kevesebben vannak, akik az egyes történetekben a saját egzisztenciális problémáikra és azok megoldási lehetőségeire ismernek rá. A mesekutatók és a meseterapeuták szakítottak a hagyományos mese meghatározásával.

  • A szorongó gyermek gátlásainak oldása

    A szorongó gyermek gátlásainak oldásaSok gyermekről elmondható, hogy többször is sorban állt, amikor a bátorságot, talpraesettséget osztogatták, ugyanakkor legalább annyian vannak azok is, akik félénkek, visszahúzódóak és önbizalom hiánnyal küszködnek. A két pólus közti skála persze igen széles, és mindenki nagyjából tudja, saját csemetéje hol foglal azon helyet. Előbbi csoportba tartozó gyerekek szülei többnyire büszkék és elégedettek, a szorongóbb, félénkebb lurkók viszont sok esetben találkoznak meg nem értettséggel, csalódottsággal szüleik, családjuk visszajelzései által.