rss
bohócdoktor vizit szja 1%
  • Szeretetcsoki 2019, Jótékonysági Csokigyűjtés

  • Szeretetcsoki 2019, Jótékonysági CsokigyűjtésGyermekek, fiatalok, kicsik és nagyok közösen tették sikeressé a jótékonysági csokigyűjtést. A Szeretetcsoki program a Mátrix Közhasznú Alapítvány jótékonysági - támogató programja. Az évente több ezer jótékonysági támogatás a közösség ereje révén sikeres. 2019-ben a résztvevők összesen 22608 tábla csokit, plüsst, játékot gyűjtöttek össze! Hálásan köszönjük, ez óriási teljesítmény! A Mátrix Közhasznú Alapítvány által működtetett Szeretetcsoki program így hosszú hónapokig eszközökkel bőven ellátva tudja folytatni jótékonysági programjait. A segítő programoknak a támogatások által minden felajánló részese lett!

    A 2019. decemberéig folyó Szeretetcsoki együttműködés részeként beküldők SORRENDJE ITT!

    A sorrend csökkenő, a beküldött csokoládék és egyéb adományok alapján.

    Beküldött tábla csoki / adomány darabszáma szerinti sorrend, Beküldő Intézmény / Csoport NEVE (település),

    001. Kastélydombi Általános Iskola, Apraja és Nagyja (Budapest),
    Díjazás: 200.000. forint

    002. Batthyány Ilona Általános Iskola, 1/A, 1/B, 1/C, 2/A, 2/B, 2/C, 3/A, 3/B, 4/A, 4/B, 4/C osztályok és Felső tagozat, (Budapest),
    Díjazás: 100.000. forint

    003. Gödöllői Református Líceum Gimnázium, 10/C osztály (Gödöllő),
    Díjazás: 60.000. forint

    Elismerő oklevélben részesülő beküldők:

    004. Bőrfestő Óvoda, Szamóca, Méhecske, Szivárvány, Pillangó, Cica, Teknős, Babóca, Süni, Csiga, Nyuszi csoportok (Budapest),
    005. Szent László Katolikus Általános Iskola (SOKE) (Sárvár),
    006. Békéscsabai Belvárosi Ált. Iskola és Gimnázium, 1/A, 1/B, 2/A, 2/B, 3/A, 3/B, 4/A, 4/B, 5/A, 7/A, 8/A osztályok (Békéscsaba),
    007. Tóvárosi Ált. Iskola, Diákönkormányzat (Székesfehérvár),
    008. Budakalászi Telepi Óvoda, Katica csoport (Budakalász),
    009. Széchenyi István Katolikus és Német Nemzetiségi Ált. Iskola (Mátészalka),
    010. Levélfalvi Manók Napközi Otthonos Óvoda (Levél),
    011. Albertfalvai Óvoda (Budapest),
    012. Budapest XVI. Szerb Antal Gimnázium, 7/A, 9/A, 9/D, 9/nyek, 10/A, 11/A osztályok (Budapest),
    013. Fráter György Katolikus Gimn. és Kollégium, 8/A, 8/B ,7/A, 6/A, 5/B osztályok (Miskolc),
    014. Aszódi Petőfi Sándor Gimnázium, 10/A osztály (Aszód),
    015. Papp Bertalan Ószőlői Ált. Iskola (Tiszaföldvár),
    016. Dunaharaszti Kőrösi Csoma Sándor Ált. Iskola, 1/A, 1/B, 1/C, 2/A, 3/A, 3/B, 4/B, 5-8 osztályok (Dunaharaszti),
    017. Üllés, Forráskút, Csólyospálos Községi Ált. Iskola és AMI (Csólyospálos),
    018. Zuglói Tihany Óvoda, 1,2,3,4,5,6 csoportok (Budapest),
    019. Király Iván Ált. Iskola, 1,2,3,4,5,6,7,8. osztályok (Farád),
    020. Fekete István - Vörösmarty Mihály Ált. Isk. és Gimn., 4/C osztály (Ajka),
    021. Szekszárdi Wunderland Óvoda (Szekszárd),
    022. Járokszállási Széchenyi István Ált. Isk. és AMI (Járokszállás),
    023. Gazdagréti Szivárvány Óvoda, Kökény, Eper, Mandarin, Meggy, Szilva, Szőlő, Áfonya csoportok (Budapest),
    024. Szlovák Ált. Iskola, Óvoda és Kollégium (Szarvas),
    025. Zákányszéki Manó-kert Óvoda és Bölcsőde, Méhecske, Katica, Pillangó, Manócska, Bölcsőde Mazsola csoportok (Zákányszék),
    026. VSZC Boronkay György Műszaki Szakgimn. És Gimnáziuma, 9/G osztály (Vác),
    027. Kerepesi Napközi-Otthonos Óvoda (Kerepes),
    028. Újpesti Csokonai Vitéz Mihály Ált. Iskola, 5/B, 6/A, 6/C, 7/A, 7/B 7/C, 8/B, 8/C, 10/B, 12/B osztályok (Budapest),
    029. Budapesti Gazdasági SZC Varga István Ker., Közg. Szakgimn. És Szakközépiskolája (Budapest),
    030. Gregus Máté Mezőgazd. Szakgimn. és Szakközépsiskola (Hódmezővásárhely),
    031. Makói Óvoda Erdélyi Püspök utcai épület (Makó),
    032. Ranolder János Róm. Kat. Ált. Iskola, 5/B osztály (Keszthely),
    033. Szegedi Óvi Tünde Téri Óvodája, Katica csoport (Szeged),
    034. Makói József Attila Gimnázium, 10/C osztály (Makó),
    035. Veszprémi Bóbita Körzeti Óvoda, Tulipán csoport (Veszprém),
    036. Szegedi Petőfi Sándor Ált. Iskola Bálint Sándor Tagiskolája, 1,2,3,4 osztályok (Szeged),
    037. Tarjáni Kéttannyelvű Ált. Iskola, 1/A, 6/B osztályok (Szeged),
    038. Faddi Kismanók Óvoda (Fadd),
    039. Téti Kisfaludy Károly Óvoda- Bölcsőde, Csiga csoport (Tét),
    040. NLN Animal Food Kft. (Állati Paradicsom) (Hódmezővásárhely),
    041. Hidasnémeti II. Rákóczi Ferenc Ált. Iskola (Hidasnémeti),
    042. Szegedi Gábor Áron Utcai Óvoda (Szeged),
    043. Richter Gedeon Ált. Iskola, 1,2,3,4,5,7 osztályok (Ecséd),
    044. Nyár Óvoda (Budapest),
    045. Nagylóki Közös Önkormányzati Hivatal (Nagylók),
    046. Tahitótfalui Óvodák, Mini Bölcsőde és Konyha, II. sz. Óvoda (Tahitótfalu),
    047. Fekete István - Vörösmarty Mihály Ált. Isk. és Gimn., 2/C osztály (Ajka),
    048. Szegedi Óvi Negyvennyolcas utcai Óvodája (Szeged),
    049. KippKopp Óvoda és Bölcsőde, Ficánka csoport (Balatonkenese),
    050. Zuglói Munkácsy Mihály Ált. Isk. és AMI, 3/A osztály (Budapest),
    051. Nyíregyházi SZC Széchenyi I. Közg., Inform. Szakg. És Kollégium, 9/A, 9/B osztályok (Nyíregyháza),
    052. Garainé Mészáros Andrea és munkatársai (Kavalkád) (Szob),
    053. Felsőtárkányi Óvoda és Bölcsőde (Felsőtárkány),
    054. Széchenyi István Katolikus Ált. Iskola, 2/B osztály (Mátészalka),
    055. Tahitótfalui Óvodák, Mini Bölcsőde és Konyha (Tahitótfalu),
    056. Zengő Óvoda, Süni csoport (Szolnok),
    057. Szegedi Gregor József Ált. Iskola, 1/A, 3/A osztályok (Szeged),
    058. Dorogi Zsigmondy Vilmos Magyar-Angol Két Tan. Nyelvű Gimn., 10/A osztály (Dorog),
    059. Bethlen Gábor Ált. Isk. és Gimn. (Budapest),
    060. Vermes Miklós Általános Iskola, 6/B osztály (Budapest),
    061. Makói József Attila Gimnázium, 5/A osztály (Makó),
    062. Horváth Zsófia (Budapest),
    063. Budapesti Batthyány Lajos Ált. Iskola, 3/B osztály (Budapest),
    064. Gyula Város Egyesített Óvodája Tagintézménye Mágocsi Úti Óvoda, Süni csoport (Gyula),
    065. KLM Magyarországi Fióktelepe (Budapest),
    066. Szegedi Óvi Gyertyámos utcai Óvodája (Szeged),
    067. Székesfehérvári Tankerületi Központ (Székesfehérvár),
    068. Virágos Szilvi (),
    069. Zalaegerszegi Ady Endre Ált. Iskola, Gimn. és AMI, 10/B osztály (Zalaegerszeg),
    070. Szegedi Óvi Földmíves Utcai Óvodája (Szeged),
    071. Arany János Ált. Iskola (Besnyő),
    072. Nakovich Mihály Ált. Iskola, 3. osztály (Kópháza),
    073. Fő Fasori Óvoda, Katica, Brumi, Teknős, Sün Balázs csoportok (Szeged),
    074. Gyík Utcai Bölcsőde (Szeged),
    075. Óbudai Hétpettyes Óvoda Szín-Kör-Játék Tagóvoda (Budapest),
    076. SZTE Juhász Gyula Gyakorló Ált. és AMI, Napközi Otthonos Óvodája, 2/D osztály (Szeged),
    077. Tótszegi és Társa Végrehajtó Iroda Csapata (Szentendre),
    078. Makói Óvoda Kálvin Téri Tagintézmény (Makó),
    079. Lurkó Kuckó Központi Óvoda, Micimackó csoport (Várpalota),
    080. Bélapátfalvai Petőfi Sándor Két Tanítási Nyelvű Ált. Iskola (Bélapátfalva),
    081. Erzsébetvárosi Kópévár Óvoda (Budapest),
    082. Gedói Ált. Iskola és AMI, 8/B osztály (Szeged),
    083. Gyöngyvirág Óvoda (Szeged),
    084. Szolnoki Szent-Györgyi Albert Ált. Iskola, 4/A, 5/C, 8/C osztályok (Szolnok),
    085. Lenkey János Ált. Iskola, 2/C osztály (Eger),
    086. HMVHelyi Klauzál Gábor Ált. Iskola Gregus Máté Tagintézménye, 6/D osztály (Székkutas),
    087. Jánossomorjai Körzeti Ált. Iskola, 8/B osztály (Jánossomorja),
    088. Dr. Tolnay Sándor Általános Iskola, 2, 3, 4 osztályok (Gyöngyösfalu),
    089. Szegedi Vörösmarty Mihály Ált. Iskola, 6/B osztály (Szeged),
    090. Szegedi Pitypang Evangélikus Óvoda, Bóbita csoport (Szeged),
    091. Zebegényi Napraforgó Óvoda és Konyha (Zebegény),
    092. Mindszenti Ált. Isk. Dózsa Telepi Tagintézménye, 2/C osztály (Mindszent),
    093. Szegedi Gregor József Ált. Iskola, 2/A osztály (Szeged),
    094. Türjei Szent László Ált. Iskola, 2. osztály (Türje),
    095. Zahar Niki (),
    096. Eötvös József Ált. Iskola, 2/A osztály (Budapest),
    097. Arany János Áltanos Iskola, 1/A osztály (Budapest),
    098. Szakács Zsuzsanna, 3/C osztály (),
    099. Kőrösi Csoma Sándor Ált. Isk., 8/C osztály (Dunaharaszti),
    100. Tóth Bálint (),
    101. Vak Bottyán Ált. Isk. és Gimnázium (Simontornya),
    102. Kisdeák Evangélikus Óvoda (Budapest),
    103. Első Óbudai Német Nemzetiségi Ált. Iskola, 5/B osztály (Budapest),
    104. Some Idea Bt. (Budapest),
    105. Szolnoki Szakképzési Centrum (Szolnok),
    106. Fekete István - Vörösmarty Mihály Ált. Isk. és Gimn., 3/B osztály (Ajka),
    107. II. Rákóczi Ferenc Gimnázium, Diákönkormányzat (Budapest),
    108. Ismeretlen beküldő (Dunaújváros),
    109. Veszprémi Egry Úti Körzeti Óvoda Nárcisz Tagóvodája (Veszprém),
    110. Szombathelyi Élelmiszerpiari és Földm. Szakgimn., Szakk. És Kollégium (Szombathely),
    111. Ófalui Német Nemz. Kétnyelvű Óvoda és Mini Bölcsőde (Ófalu),
    112. Tarjáni Kéttannyelvű Ált. Iskola, 3/A osztály (Szeged),
    113. Közép-Pesti Tankerületi Központ (Budapest),
    114. Tisza-parti Ált. Iskola, 7/A osztály (Szeged),
    115. DÓHSZK-Alagi Tagóvodája, Nyuszi csoport (Dunakeszi),
    116. HMVHelyi Egyesített Óvoda, Pál Utcai Tagintézmény, Malom Utcai Telephelye (Hódmezővásárhely),
    117. Nyíregyháza Spartacus 2006., U14-es korosztály (Magy),
    118. Tarjáni Kéttannyelvű Ált. Iskola, 2/B osztály (Szeged),
    119. Tisza-parti Óvoda, Kippkopp csoport (Szeged),
    120. Tarjáni Kéttannyelvű Ált. Iskola, 7/A osztály (Szeged),
    121. Bácskai Ált. Iskola (Bácsbokod),
    122. Ismeretlen beküldő,
    123. Csanádpalota Városi Önkormányzat (Csanádpalota),
    124. Kassa Utcai Ált. Iskola, 3/B osztály (Budapest),
    125. Tarjáni Kéttannyelvű Ált. Iskola, 1/B osztály (Szeged),
    126. Búza Vivien Virág, Ötkert Klub csapata (Budapest),
    127. Rákóczi Telepi Ált. Iskola, 6/A osztály (Várpalota),
    128. Türjei Szent László Ált. Iskola, 1, 3, 4 osztályok (Türje),
    129. Praktiker Áruház Team (Szeged),
    130. Decathlon Logisztika Magyarország Team (Hatvan),
    131. Bohócdoktorok (Kecskemét),
    132. Fröccs Team (Debrecen),
    133. Tisza Palota Lakóközösség (Szeged).
    134. Ismeretlen beküldő,
    135. Ismeretlen beküldő,

    Hálásan Köszönjük, Szívből Gratulálunk!

    szeretetcsoki csokoládé gyűjtésGyermekmentés támogatása

    Kórházi gyógyítás támogatása, jótékonysági csokigyűjtés akció

    Gyermekmentés, gyógyítás támogatása, szeretetcsoki

    Közösségi támogatás, alapítványi jótett, csokoládé adomány


    Korábban, a felhívás:

    Jótékonysági csokigyűjtés iskolás osztályok és óvodai csoportok, kollektívák összefogásával! Kórházak gyermekosztályain fekvő gyerekek mesedoktor vizitjein és nélkülöző családok támogatásakor a Mátrix Közhasznú Alapítvány mesedoktorai és önkéntesei más segítség mellett csokoládét is osztanak. Óvodai csoportok, általános iskolai osztályok, középiskolás csapatok, cégek dolgozói részvételével a Mátrix Közhasznú Alapítvány által működtetett Mesedoktorok 'Szeretetcsoki' csokoládé gyűjtő akciót szervez. A csoportok a közösségükben összegyűjtött tábla csokikkal segítik az alapítvány fontos gyermek és családvédelmi tevékenységét, az alapítvány a legtöbb csokit beküldő csoportokat megjutalmazza.

    Csokigyűjtés felhívás nyomtatható plakátja letölthető: IDE KATTINTVA

    Jótékonysági csokigyűjtésre hívjuk az iskolásokat, óvodásokat, munkahelyi kollektívákat és azokat, akik az ünnepek idején szeretnének segíteni beteg gyermekek és rászoruló családok életén. Segítsünk KÖZÖSEN!

    Értékes díjazás!

    A legtöbb csokoládét összegyűjtő csapat a 2020. év január közepén 200.000. Ft díjazásban részesül, a második legtöbb csokoládét összegyűjtő csapat 100.000. Ft díjazásban részesül, a harmadik legtöbb csokoládét összegyűjtő csapat 60.000. Ft díjazásban részesül.

    Mindenki nyer, hiszen adni örömteli dolog. Segítsünk Együtt!

    Teendők / folyamatok:
    1. Csoporton / osztályon belül gyűjtsétek össze a beküldeni szándékozott csoki mennyiséget.

    2. Ha összegyűlt a mennyiség, a BEKÜLDÉSI CÍMRE futárszolgálattal / postán (vagy időpont egyeztetés után személyesen) a csomagot (határidőn belül) el kell juttatni.

    3. A beérkezett csomagokban lévő csokoládék száma szerinti sorrendben a beküldők listája elérhető lesz a www.mesedoktor.hu/szeretetcsoki oldalon.

    4. A legtöbb csokoládét beküldő csapatokat (a díjazottakat) a csapat által megadott elérhetőségen az alapítvány külön is kiértesíti!

    Fontos:
    - A csapatok díjazásához kapcsolódó csokigyűjtés 2019. november 04 - tól 2019. december 03-ig tart (feladás utolsó napja),

    - Fontos, hogy a beküldött csokik a támogatottak egészsége érdekében legalább három hónapos szavatossággal kell rendelkezzenek, illetve bontatlan csomagolású legyen!

    - Egy - egy tábla csokival egyenértékű egy - egy csomag új 6-12 színű ceruza vagy új filctoll készlet vagy új gyurma vagy új zsírkréta készlet vagy új tempera (vízfesték), kártya, puzzle, társasjáték, plüss. Ezeket a csokik mellé kell tenni a beküldendő csomagba.

    - A csoport által beküldött csomagnak tartalmaznia kell a beküldött csokik számát, a beküldő csoport / osztály nevét, kapcsolattartó telefonszámát, postacímét, e-mail címét is!

    - A csokik mellé kézzel készített rajzok, versek, üzenetek vagy egyéb alkotások kapcsán a legkiemelkedőbb beküldő csoport (a beküldött csokik számától függetlenül) különdíjat kap!

    Csokigyűjtés felhívás nyomtatható plakátja letölthető: IDE KATTINTVA

    Idén segíts Te is egy csokival!
    A jótékonysági csokigyűjtő akció jóvoltából a Mátrix Közhasznú Alapítvány ezer Mikulás csomagot, az alapítvány mesedoktorai kórházi jótékonykodás során több ezer csokit és mesekönyvet oszt szét. Az alapítvány a Centerke Adományozó Központban a nagycsaládosok és hátrányos helyzetű gyerekeket ajándékoz meg, illetve olyan családokat támogat, ahol anyagi nehézséget okoz az ajándékozás. A legapróbbnak tűnő felajánlás is óriási segítség, köszönjük!

    Egyéni támogatóként a csoportos versenyen kívül magánszemélyek, cégek, családok tábla csoki felajánlásait is szeretettel várjuk a lent megadott beküldési címre.

    Beküldési cím:
    Mátrix Közhasznú Alapítvány
    6720 Szeged, Arany János utca 7.

    Információs telefonszám:
    +36-20-929-81-81.
    (munkanapokon, délelőtt 9-11 óra között)

    FONTOS:
    Jelen program általános szabályai - a pályázati program szerves részét képezi
    (melyet minden résztvevő a részvételével, akaratával mint mindenben megegyezőt elfogad
    )
    1. a programban való részvétel önkéntes,
    2. a program nyitott, ahhoz általános iskolai osztályok, középiskolai osztályok, óvodai csoportok, bölcsődei csoportok (felnőtt pedagógus képviseletével) szabadon csatlakozhatnak,
    3. a program nyilvános, az induló osztályok - csapatok tudomásul veszik, hogy a hatályos törvényekkel - rendeletekkel harmonizáltan a programról, a küldeményekről (csokoládéról és egyéb küldeményről - a továbbiakban adományokról), a nyertesekről, a résztvevőkről képi és hangfelvételek készülhetnek,
    4. a díjakért induló csapatok által beküldött adományokat a beküldést követően adományként az alapítvány tulajdonába kerülnek, mely adományokat az alapítvány kizárólag kórházak-intézmények és rászoruló családok megsegítésére (ingyenes kiosztásra) fordít,
    5. az osztályok / csoportok által beküldött adományokat az alapítvány nem tartja meg, nem küldi vissza,
    6. a nyerteseket / díjazottakat a jelen pályázat hivatalos felülete (a www.mesedoktorok.hu/szeretetcsoki ) oldal tartalmazza,
    7. a program során a reklamáció (pl. ha nem kerül be egy - egy csapat a legtöbb adományt beküldők, a díjazottak közé) kizárt,
    8. a rosszul megcímzett, elkallódott, ezekből adódóan át nem vett küldeményekért, az azokból esetlegesen kialakuló hátrányért az alapítvány kiírója felelősséget nem vállal,
    9. a program kapcsán kizárt mindennemű per, kártérítés, jogorvoslat.






adó egy százalék, gyermekmentés, családtámogatáscsaládtámogatás, adományosztás, gyógyítás, gyermekek, kórházKérjük Támogassa a Gyermekek megmentését!
Mátrix Közhasznú Alapítvány (OTP): 11735005-20510350
Adó 1%:  18472273-1-06
Évente több tízezer gyermek és család számára jut el a segítő adomány, köszönjük!
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Távolból is segítenek a mesedoktorok

    Távolból is segítenek a mesedoktorokSzorgos csomagoláson vannak túl a Mátrix Közhasznú Alapítvány mesedoktorai. A kórháztámogató csapat az ország minden gyermekkórházába mesekönyvekkel megtöltött csomagokat kézbesített. A korábban oktatási intézmények, családok és gyermekek részvételével összegyűjtött tizennyolcezer mesekönyvet tisztítás és válogatás után folyamatosan kórházi osztályoknak, a benn fekvő gyerekek gyógyulását támogató céllal juttatták el. Rácz Anett alapítványi vezető elmondta, hogy a mesekönyvekkel a kórházban benntöltött gyógyulást segíti tartalmasabbá tenni, a támogató program értéke a tízmillió forintot súrolja.

  • Csokigyűjtés

    CsokigyűjtésA jótékonysági csokigyűjtésre iskolás osztályok, óvodai csoportok, bölcsődék, egyéb közösségek jelentkeztek. A kórházak gyermekosztályain fekvő betegek mesedoktor vizitjein és nélkülöző családok támogatásakor a Mátrix Közhasznú Alapítvány mesedoktorai és önkéntesei más segítség mellett csokoládét is osztanak. A Mátrix Közhasznú Alapítvány által működtetett Mesedoktorok 'Szeretetcsoki' csokoládé gyűjtő akciója rendkívül sikeres lett. A csoportok a közösségükben összegyűjtött tábla csokikkal segítették az alapítvány fontos gyermek és családvédelmi tevékenységét. Köszönjük mindenkinek a jóságát és a segítséget!

  • Bátortalan gyermekek, de miért?!

    Bátortalan gyermekek, de miért?!A korkövetelmények hatása a gyermekekre: A kultúránk azt sugallja, hogy ha elég erős vagy és kiharcolod, amit akarsz, támogatókat szerzel magad mellé, akkor tiéd lesz a világ. Ha ennek az ellenkezőjét tapasztalják a szülők, szinte görcsbe rándulnak. Különösen akkor, ha nagy a szakadék a gyermek otthon tapasztalt, és közösségben mutatott viselkedése között. Mielőtt a bátortalan címkét rányomjuk egy gyerekre, először vizsgáljuk meg, hogy milyen ő egészében, milyen helyzetekben nyílik meg, hol visszahúzódó?

  • Örök kérdés: mennyit tévézzen a gyerek?

    Örök kérdés: mennyit tévézzen a gyerek?Mit csináljak vele otthon?… Mit csináljak vele, hogy nyugodtan végezhessem a dolgomat?… Hogyan bírjam rá, hogy egy kicsit csendben legyen? …hogy ne rohangásszon ki percenként, hogy ő most unatkozik?” „Kapcsold be a TV-t!…Mit szeretnél nézni, válassz ki egy DVD-t!…Nézd meg újra azt a filmet!” Elcsendesedik minden, a háttérből, messziről szól a film. A gyerekek végre a TV előtt ülnek. Szemük előtt felfoghatatlan gyorsasággal elkezdenek peregni a képek, változnak a helyszínek, váltják egymást a szereplők.

  • A többet érintett gyermekek gyorsabban és egyenletesebben fejlődnek

    A többet érintett gyermekek gyorsabban és egyenletesebben fejlődnekSzámos kutatás kimutatja, hogy a többet érintett gyermekek gyorsabban, egyenletesebben fejlődnek, a világot megismerő, befogadó kapacitásuk megsokszorozódik, információfeldolgozó stratégiáik fejlettebbek, mint azoké, akik nélkülözik az érintést. Érzelmi intelligenciájuk szociális magabiztosságot ad számukra. Biztosabbak önmagukban, ugyanakkor másokra is tudnak figyelni, hiszen rájuk is tudnak az őket körülvevők. Az anyai gondoskodás hatással van „az értelmi színvonalra, a képességek alakulására, és ennek hatásai a serdülőkor kezdetén is mérhetőek.

  • Adó 1% Gyermekmentésre

    Adó 1% GyermekmentésreAdóbevalláskor az adó egy százalék felajánlásával támogassa a gyermekmentő, egészségvédelmi, szociális segítő tevékenységünket. A Mátrix Közhasznú Alapítvány évente tízezernél többször segít. Betegeket, elesetteket, bajban lévőket, halmozottan rászorulókat támogató Mátrix Alapítvány csapata ha kell beteg gyerekek gyógyításában segédkezik, élelmiszert oszt, eszközöket adományoz, bajban lévőket segít. Az alapítvány segítő csapatának célja, hogy senki ne maradjon bajban, a lehető legtöbben találják meg problémáikból a kiutat. Adó 1% felajánlása révén legyen Ön is részese a sikernek! Hálásan köszönjük segítőink, támogatóink, önkénteseink együttműködését, mely révén sikeres lehet segítő tevékenységünk egész évben.

  • Segítene Ön is Gyermekeken?! Adó 1% felajánlással is megteheti!

    Segítene Ön is Gyermekeken?! Adó 1% felajánlással is megteheti!Adó egy százalék felajánlásával adóbevalláskor támogassa a gyermekmentő, egészségvédelmi, szociális segítő tevékenységet. A Mátrix Közhasznú Alapítvány évente 10000-nél többször segít. Betegeket, elesetteket, bajban lévőket, halmozottan rászorulókat támogató Mátrix Alapítvány csapata ha kell beteg gyerekek gyógyításában segédkezik, élelmiszert oszt, eszközöket adományoz, bajban lévőket segít. Az alapítvány segítő csapatának célja, hogy senki ne maradjon bajban, a lehető legtöbben találják meg problémáikból a kiutat. Adó 1% felajánlása révén legyen Ön is részese a sikernek! Hálásan köszönjük segítőink, támogatóink, önkénteseink együttműködését, mely révén sikeres lehet segítő tevékenységünk egész évben.

  • Csokigyűjtés, Szeretetcsoki 2018

    Csokigyűjtés, Szeretetcsoki 2018Gyermekek, fiatalok, kicsik és nagyok közösen tették sikeressé a jótékonysági csokigyűjtés idei felhívását. A Szeretetcsoki program a Mátrix Közhasznú Alapítvány jótékonysági - támogató programja. Az évente több ezer jótékonysági támogatás a közösség ereje révén sikeres. 2018-ban a résztvevők összesen 10.669 tábla csokit, plüsst, játékot gyűjtöttek össze! Hálásan köszönjük, ez óriási teljesítmény! A Mátrix Közhasznú Alapítvány által működtetett Szeretetcsoki program így hosszú hónapokig eszközökkel bőven ellátva tudja folytatni jótékonysági programjait. A segítő programoknak a támogatások által minden felajánló részese lett!

  • A biztonságos családi tér az alapja mindennek

    A biztonságos családi tér az alapja mindennekA belső – és a családi koordinátarend­szer adja meg a gyermek számára az önmagában és családjában megélt magabiztosságot, rugalmas tér-kezelést, és az e terén belüli szabad mozgás lehetőségét. Csak az így begyakorolt tér-biztonság segíti a gyermekeket a családon kívüli tágabb tér birtokba vételére, amit először minden gyermek a képzeletében jár be, messzi vágy-tájakra eljutva. E képzeleti tér bemozgása és megerősödése teszi lehetővé, hogy a gyermekek egyre biztosabban lépjenek ki a családi térből a tágabb fizikai és társas tér felé.

  • A gyermek és az alvás

    A gyermek és az alvásHogy mitől alszik jól egy gyerek? Erre a teljeskörű választ sajnos senki sem tudja. Természetesen léteznek orvosilag elfogadott, és a józan ész szerint is érvényes válaszok, amely paraméterek teljesülése elméletben indokolttá teszi a nyugodt, „megfelelő térben is időben\" történő alvást. A gyermek alvása az evéshez hasonlóan elég sarkalatos kérdés, hiszen ha a gyerek nem alszik jól, akkor a szülő sem, és ennek megfelelően a napközbeni teljesítőképessége, érzelmi terhelhetősége is jelentősen csökken.

  • A tévézés hatása a gyerekekre

    A tévézés hatása a gyerekekreA neurológiai szakrendelőben megjelent gyermekek közel 50 százaléka nem szervi betegséggel küzd, hanem érzelmileg labilis, pszichésen feszült, mely gyakran szervi panaszokban nyilvánul meg (hányás, hasfájás, étvágytalanság). Néhány kisgyermek időnként furcsa grimaszokat vág vagy különös mozdulatokat végez, nyugtalanul futkározik, egy pillanatig nem tud megülni, nem foglalkozik egy tárggyal kitartóan. Az orvos a vizsgálatok során nem talál szervi bajt, de észleli, hogy a kisgyermek izgatott, feszült, „pörög”.

  • Szeretetcsoki 2019, Jótékonysági Csokigyűjtés

    Szeretetcsoki 2019, Jótékonysági CsokigyűjtésGyermekek, fiatalok, kicsik és nagyok közösen tették sikeressé a jótékonysági csokigyűjtést. A Szeretetcsoki program a Mátrix Közhasznú Alapítvány jótékonysági - támogató programja. Az évente több ezer jótékonysági támogatás a közösség ereje révén sikeres. 2019-ben a résztvevők összesen 22608 tábla csokit, plüsst, játékot gyűjtöttek össze! Hálásan köszönjük, ez óriási teljesítmény! A Mátrix Közhasznú Alapítvány által működtetett Szeretetcsoki program így hosszú hónapokig eszközökkel bőven ellátva tudja folytatni jótékonysági programjait. A segítő programoknak a támogatások által minden felajánló részese lett!

  • A gyerekek délutáni pihenésének fontossága

    A gyerekek délutáni pihenésének fontosságaMinél fiatalabbak vagy idősebbek vagyunk, annál inkább. Egy kisgyermek élményekkel teli délelőttje, és az ebéd „fáradalmai” után a testnek jól esik a csend és a pihenés (minden belső folyamat ezt kívánja). Eltérően a felnőttek éber-elemző állapotú élmény-megmunkálásától, a kisgyermekek élményfeldolgozásának nagy része alvás alatt történik. Az alvás pihentető szakaszaiban jelennek meg a feldolgozó periódusok, melyek során az agy mintegy szortírozza, továbbítja, mélyíti, „helyére rakja” a velünk történt események élménytartalmait.

  • Jótékonysági Mikulás söpört végig az országon

    Jótékonysági Mikulás söpört végig az országonMesedoktorok kórháztámogató programját is működtető Mátrix Közhasznú Alapítvány jóvoltából ezernél több hátrányos helyzetű gyermek kapott a jótékonysági Mikulástól jól megtömött ajándék csomagot. Rácz Anett, az alapítvány vezetője a szegénység visszaszorítása kapcsán fontosnak tartja a közösség megoldó erejét, a példamutatást, az élményteremtést. A gyerekek a nagyszakállút az utcai rendezvényeken éppen olyan nagy nagy örömmel fogadták, mint az egész mozitermeket megtöltő rendezvényeken. A programot tucatnyi jótevő - önkéntes segítő és támogatta.

  • A jó játék kiemeli a gyermek képességeit

    A jó játék kiemeli a gyermek képességeitA gyermek tudja, a jóság önmagában van, „kéznél van”. A fantáziája segítségével megsokszorozza a benne létező jót, legyőzi a „rosszat”, felkészül az életre. Az óvodás korban pedig: a játék: maga az élet. A játékhoz kapcsolat kell önnön magunkkal és másokkal. Ennek mintáját a méhen belüli, és a születés utáni életből hozzuk. Ha várjuk a babánkat együtt a Párunkkal, ha elfogadjuk, hogy lehet lány vagy akár fiú, ha örömmel és szeretettel fogadjuk őt, akkor kezdettől fogva többet vagyunk együtt vele, többet mosolygunk rá, többet érintjük és többet játszunk vele.

  • A dackorszak a szülő és a gyermek életében

    A dackorszak a szülő és a gyermek életébenA dackorszak csúcspontja 3 éves korra tehető, amikor a gyermek éntudata megszilárdul, és kellő énerővel rendelkezik ahhoz, hogy saját akaratának, elképzeléseinek, hangot adjon. Lényeges számára, hogy visszajelzést kapjon róla, miként tud hatni környezetére. Nemcsak a figyelem középpontjába kíván kerülni, de saját személyiségének erejét is teszteli. A társas élet szabályainak elsajátítása ekkor válik kiemelt jelentőségűvé, ugyanis az ellenállás, a provokáció, a hisztik és a jelenetek által ő világosan kommunikálja, hogy igen, szabjatok nekem határt!

  • Mesedoktorok a gyermekekért

    Mesedoktorok a gyermekekértA Mátrix Közhasznú Alapítvány Mesedoktor programja évek óta nyolcvan kórházi gyermekosztályt, iskolák, óvodák, könyvtárak tucatjait segíti könyvekkel. A kultúra és az olvasás népszerűsítése révén az eredmények kecsegtetőek, megszámlálhatatlan pozitív hatással bír. A kórházi adományozás révén a betegséggel az intézményekben lévő gyermekek idejüket hasznosan, élményekkel tölthetik el. A könyvtárak, iskolák, óvodák könyvtámogatásával fejlettebb, kommunikatívabb és fejlettebb generáció kialakulását segítjük. Az eredmények részese minden támogató, adó 1 százalék felajánló, önkéntes résztvevő.

  • Gyermekkórházaknak küldtünk gyógyítást segítő mesekönyveket

    Gyermekkórházaknak küldtünk gyógyítást segítő mesekönyveketA Mátrix Közhasznú Alapítvány által működtetett Gyógyító Mesedoktorok 2015 októberében újabb ötezer mesekönyvet juttatott el az ország minden pontjára, gyermekkórházakba. A cél, hogy a betegágyakon fekvő gyerekek változatosabb és élménygazdagabb közegben gyógyulhassanak. A teljesen ingyenes könyveket kórházak, szakrendelők, klinikák részére küldték el. A „nem csak gyerekeket, nem csak betegeket” segítő mesedoktorok nem tudnak mindenhol és mindig ott lenni, ezért azokban a gyermekmentő központokban, ahol örömmel fogadnak mesekönyveket, oda a Mátrix Közhasznú Alapítvány postai csomagban juttatott el intézményenként 20-40 mesekönyvet.

  • A mesék szerepe a gyermekek világában

    A mesék szerepe a gyermekek világábanEgyszer volt, hol nem volt, az Üveghegyen innen, az Óperenciás tengeren túl… E szavak hallatán (és csakis ezek után), a gyermekek „kilépnek” a föld – téri és idői – koordinátáiból. Belépnek egy tág, képzelet vezérelte birodalomba, ami soha nem nélkülözheti a valóság cselekvő jelenlétét. Olyan világba vezeti a mese a gyermeket, mely a hozzá közel álló, szimbólumokkal leírható ősi világot jeleníti meg a maga szélsőségességével, pontosan elkülönítve a jóságot a gonoszságtól. Ebben a világban tanulja meg, mi történik avval, aki jó vagy aki rossz.

  • A meseterápia alapja: minden élethelyzetnek van egy mesebeli párja

    A meseterápia alapja: minden élethelyzetnek van egy mesebeli párjaA terápia során megkeressük az adott életszituációhoz tartozó mesét, vagyis azt, amelyben a mese hőse ugyanazért indult el, ugyanazt szerette volna magában kibontakoztatni, mint a problémájával hozzánk forduló ember, de nem akadt el útja során, hanem végig is tudta járni azt. A megtalált mese segítségével feltérképezzük az elakadás okát. Lehet, hogy a kiválasztott eszközök nem megfelelők, lehet, hogy a megküzdés választott technikája nem célravezető, de olykor az is előfordulhat, hogy az ellenfelek bizonyulnak legyőzhetetlennek.

  • Mely típusú gyermekekhez illik a bábterápia?!

    Mely típusú gyermekekhez illik a bábterápia?!Vannak olyan emberek, akiknek nem a bábozás vagy a szerepjáték a megfelelő módszer a problémáik megjelenítésére, hiszen nekik már maga a szerepbe bújás is gondot jelenthet, mások pedig egyszerűen nem szeretnek „színészkedni\", nem tudnak és nem is akarnak más bőrébe bújni, éppen elég számukra a sajátjuk is. Már gyerekkorban is látható, hogy ki az, aki szeret bábozni, szerepjátékot játszani, és ki az, aki inkább egyedül babázgat, rajzolgat. Carl Jung az embereket introvertált és extravertált személyiségtípusokba sorolta.

  • Mesedoktor Mikulás

    Mesedoktor MikulásSzegény sorsú gyermekeket segítettünk ajándékcsomagokhoz és élményekhez. Hátrányos helyzetű családokat támogattunk Mikulás csomagokkal. A Mátrix Közhasznú Alapítvány idén 1200 nehéz sorsú, rossz anyagi helyzetben lévő család gyermekét támogatta Mikulás idején Mikulás csomaggal. Támogattuk ezen felül a tehetséges gyerekeket (jó tanulókat, sportolókat), nekik intézményeken keresztül tartottunk Mikulást. Közös erővel előrébb juthatunk a szeretet és esélyegyenlőség jegyében. egyre több támogató tagunk, együttműködő partnerünk, önkéntesünk van, köszönjük szépen mindenkinek, aki részt vett velünk a jóban!

  • Az érintés fontossága

    Az érintés fontosságaAz érintés szónak különleges ereje van. Szótövében ott található az ér szó, melyben az „é” hang a legszélesebb hangunk, az „r” pedig a legpergősebb dinamikát adja a magyar nyelvben. Minden szavunk, ami evvel a szótővel indul, ezzel a belső ritmussal jelzi: elérünk valahova. Ha valakit megérintünk, akkor ő valószínűleg érdekel bennünket, az érintéssel érzelmek keletkeznek bennünk, ha valakit megérintünk, megérezve őt meg is értjük. Ha valakit jól értünk, azt értékeljük. Értékessé, érdemessé válik számunkra. Milyen messze értünk az érintéstől!

  • Ajándék mesekönyvek a Mesedoktoroktól

    Ajándék mesekönyvek a MesedoktoroktólA Mátrix Közhasznú Alapítvány által működtetett Gyógyító Mesedoktorok 2015 február és 2015 június között ötezer-hatszáz mesekönyvet juttat el kórházak gyermekosztályaira. A cél, hogy a betegágyakon fekvő gyerekek változatosabb és élménygazdagabb közegben gyógyulhassanak. A teljesen ingyenes könyvekre kórházak, szakrendelők, klinikák jelentkezhetnek. A „nem csak gyerekeket, nem csak betegeket” segítő mesedoktorok nem tudnak mindenhol és mindig ott lenni, ezért azokban a gyermekmentő központokban, ahol örömmel fogadnak mesekönyveket, oda a Mátrix Közhasznú Alapítvány postai csomagban juttat el intézményenként 10-20 mesekönyvet.

  • Mesedoktorok a kórházi betegágyaknál

    Mesedoktorok a kórházi betegágyaknálA Mátrix Közhasznú Alapítvány 2003 óta problémák megoldásával, fontos feladatok ellátásával működik. Az alapítvány egyik sikeres segítő tevékenysége a mesedoktorok program, mely nem csak gyerekeknek és nem csak betegeknek nyújt segítő támogatást. Kórházakban, rendelőintézetekben, gyermekotthonokban, rendezvényeken mondókák, mesék, versek révén juttat fejlődést indító gondolkodásmódot a hallgatóság számára. A jótékonysági segítő tevékenységek ingyenesek. A mesedoktor csapat együttműködik bohócdoktorokkal, kórházakkal, segítőkkel, támogatókkal egyaránt.

  • Ceruzáért Osztálykirándulást adtak a Mesedoktorok

    Ceruzáért Osztálykirándulást adtak a MesedoktorokNegyvenötezer színes ceruzát, filctollat, vízfestéket, zsírkrétát gyűjtöttek össze jótékonysági céllal gyerekek, az egész országból. A Mátrix Közhasznú Alapítvány Mesedoktor programja gyűjtő akciót szervezett, melyre iskolák osztályai, óvodai csoportok szedték össze rajzeszközeiket. A jótékonysági összefogásban legtöbbet beküldő csapatok az alapítványtól értékes díjakat kaptak, összesen négyszázhúszezer forint összértékben, melyet osztálykirándulásra vagy egyéb más, közösségi értéket növelő tevékenységekre fordíthatnak.

  • A gyermek és a szülők által közösen eltöltött idő fontossága

    A gyermek és a szülők által közösen eltöltött idő fontossága Mikor érzem én igazán jól magam a gyerekem társaságában? Mi számít minőségi együttlétnek? Egy óvodáskorú gyerek folyton változik, mindig más-más igényei kerülnek előtérbe. Az egyik nap még el sem mozdulhatok mellőle miközben legózik, a másik nap elmélyülten játszik a szobájában és idegesíti, ha megzavarom. Napjainkban, ha közös programot szeretnénk szervezni a gyerekünkkel, lehetőségek tárháza áll rendelkezésünkre, már a kisebb városokban is válogathatunk játszóházak, koncertek, színházi műsorok között.

  • A mozgásban önmagát tanulja és alakítja a gyermek

    A mozgásban önmagát tanulja és alakítja a gyermekMinden mozgásforma, mozgásos játék célja, hogy segítse a gyermeket természetes belső ritmusához visszatalálni, ősi mozgásformáit újra felfedezni. Mindebben önmagát tanulja, alakítja, gyógyítja. A magzat első, önindította mozgása az anyaméhben rögtön tánclépésekkel kezdődik, amit fötális táncnak hívunk, amivel megajándékozza az édesanyát és a külvilágot, megteremtve a kommunikáció egy új lehetőségét. A mozgás tehát üzenet, és az élet elfogadásának jele. A mozgásos öröm összeköti a gyermekeket páros és csoportjátékaikban.

  • A bábjáték alkalmas a gyermek személyiségének fejlesztésére

    A bábjáték alkalmas a gyermek személyiségének fejlesztéséreA bábjáték nem kizárólagosan gyermekműfaj, sőt igen előkelő helyet foglal el a művészetek között, s öröklétének titka, hogy e műfajban mindig az emberre osztják a főszerepet. A bábozást a babával játszó gyermek tevékenységéből vezethetjük le. Elsősorban játék, tehát felhőtlen örömet jelent a gyermek számára, játékos módon sajátít el ismereteket, teremt kapcsolatot a világgal, a közeli és a távoli környezettel, s élményeit, benyomásait játékosan dolgozza fel. A bábjáték sokoldalú, komplex hatása miatt nagyon alkalmas módszer a gyermeki személyiség fejlesztésére.

  • A bábozás, mint terápiás módszer

    A bábozás, mint terápiás módszerHa a gyermekekkel történik valami, esetleg trauma éri őket, nem tudják úgy kifejezni az érzéseiket, elmondani a félelmeiket, mint a felnőttek. Sokszor ezeket az emlékeket a tudatalattinkba toljuk, hogy ne kelljen velük foglalkoznunk, szorongásunk csillapodjon. Azonban ez nem maradhat sokáig büntetlenül, hamar előtörnek az oda letolt problémák álmokban, fejlődési visszalépésben, körömrágásban, tikkelésben stb. Ezért hívjuk segítségül az úgynevezett projektív eljárásokat, melyekkel ezeket a tudatalattiba gyömöszölt emlékeket tudjuk felszínre hozni és megoldani.