rss
gyermekmentés támogatása
  • Ceruzáért Osztálykirándulást adtak a Mesedoktorok

  • Ceruzáért Osztálykirándulást adtak a MesedoktorokNegyvenötezer színes ceruzát, filctollat, vízfestéket, zsírkrétát gyűjtöttek össze jótékonysági céllal gyerekek, az egész országból. A Mátrix Közhasznú Alapítvány Mesedoktor programja gyűjtő akciót szervezett, melyre iskolák osztályai, óvodai csoportok szedték össze rajzeszközeiket. A jótékonysági összefogásban legtöbbet beküldő csapatok az alapítványtól értékes díjakat kaptak, összesen négyszázhúszezer forint összértékben, melyet osztálykirándulásra vagy egyéb más, közösségi értéket növelő tevékenységekre fordíthatnak.

    A sok - sok új és használt rajzeszköz az alapítvány jóvoltából kórházi Mesedoktorok munkáját támogatja, illetve rászoruló családok gyermekei számára jelent segítséget.

    Mesedoktorok a gyermekekért
    A Mátrix Közhasznú Alapítvány 2003-ban kezdte meg kórháztámogató - segítő tevékenységét, mely révén az egészségügyi intézmények tárgyi eszközei bővülnek, ennek jóvoltából a betegségből gyógyuló kicsik és nagyok problémáikon könnyebben átlendülhetnek. A Mesedoktorok a támogató program által gyermekeket és felnőtteket támogatnak. Az alapítvány sok más dolog mellett eddig 18 ezer mesekönyvet juttatott el élményt okozó eszközként kórházak gyermekosztályaira, ezen felül nehéz helyzetben lévő családok számára segít a problémák megoldásában. A www.mesedoktor.hu oldalon a Mesedoktorok várják segítők, önkéntesek, támogatást igénylő intézmények és magánszemélyek jelentkezését.

    A ceruzák - tollak beküldői (a sorrend csökkenő, a beküldött mennyiség alapján, legfelül az helyezett!):

    Beküldött darabszáma szerinti sorrend, Beküldő Intézmény / Csoport NEVE (település),

    Díjazottak:
    001. Tiszavasvári Általános Iskola, 4/a. (Tiszavasvári),
    300.000. Ft pénzjutalom!

    002. Téti Kisfaludy Károly Óvoda - Bölcsőde (Tét),
    60.000. Ft pénzjutalom!

    003. Orosházi Táncsics Mihály Gimn., Szakgimn. és Kollégium, 6/8. osztály (Orosháza),
    60.000. Ft pénzjutalom!

    További beküldők - segítők (Hőseink), akiknek szívből köszönjük a részvételt!
    004. Csömöri Mátyás Király Ált. Isk., 1/a. (Csömör),
    005. Hunyai Óvodások (Hunya),
    006. Szentendrei II. Rákóczi Ferenc Ált. Isk., 1/b. (Szentendre),
    007. Gazdagréti Óvoda, Delfin Csoport (Budapest, XI. kerület),
    008. Gyulai Implom József Ált. Isk., 5. Sz. Ált Isk. és Sportiskola Tagintézménye (Gyula),
    009. KRK. Központi Ált. Isk. (Kiskunhalas),
    010. Dorogi Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű és Sportiskolai Ált. Isk. Eötvös József Tagiskolája, 2/a. (Piliscsév),
    011. Moholy Nagy László Ált. Isk. (Bácsborsód),
    012. Óbudai Német Nyelvoktató Nemzetiségi Ált. Isk., 1/a. (Budapest, III. kerület),
    013. Dózsa György Tagiskola, 3/a. (Kazincbarcika),
    014. Kerék Általános Iskola és Gimnázium, 5/a. (Budapest),
    015. COMENIUS Iskola, 5. évfolyam (Székesfehérvár),
    016. Arany János Ált. Isk. és AMI., 1/a. (Lábatlan),
    017. Német Nemzetiségi Ált. Isk. és AMI., 2/c. (Pilisszentiván),
    018. Debreceni Bolyai János Ált. Isk. és AMI, 2/b. (Debrecen),
    019. Bókay Árpád Ált. Isk., 1/a. (Budapest),
    020. Kesztölci Kiserdei Óvoda (Kesztölc),
    021. Faragó Utcai Óvoda (Debrecen),
    022. Debreceni Benedek Elek Ált. Isk. 2/b. (Debrecen),
    023. Nemzetőr Ált. Iskola, 8/b. (Monor),
    024. Gyömrői Weöres S. Ált. és Műv. Isk., 4/d. (Gyömrő),
    025. Gellénházi Óvoda és Egységes Óvoda-Bölcsőde (Gellénháza),
    026. Kecskeméti Belvárosi Zrínyi Ilona Ált. Isk., II. Rákóczi F. Ált. Isk., 5/d. (Kecskemét),
    027. Gazdagréti Óvoda, Maci Csoport (Budapest, XI. kerület),
    028. Nyíradonyi Szivárvány Önk. Óvoda (Nyíradony),
    029. Kardos István Ált. Isk. és Gimn., 3/c. (Szigetszentmiklós),
    030. Sárszentmiklósi Ált. Isk., 2/a. (Sárbogárd),
    031. Veszprémi Rózsa Úti Ált. Isk., (Veszprém),
    032. Csány - Szendrey Ált. Isk., Rezi Tagint., (Rezi),
    033. Bolyai János Ált. Isk., 3/b. (Érd),
    034. Damjanich János Ált. Isk., 4/b. (Cibakháza),

    Korábban, a ceruzagyűjtés program kiírása (2018.05.29.):

    Segíteni jó, segítsünk közösen! Értékes díjak! Kórházak - rendelőintézetek tárgyi feltételeinek támogatására és szegénységben élő kisgyermekek megsegítésére óvodai csoportok, általános iskolai osztályok, középiskolás csapatok részvételével a Mátrix Közhasznú Alapítvány által működtetett Mesedoktorok Csapat ceruza, filctoll, zsírkréta gyűjtő akciót szervez. Iskolák osztályai, óvodai csoportok a jótékonyság keretein belül segítő munkájukért értékes díjazásban részesülnek. Segítsünk közösen, tegyük örömtelivé a rászorulók helyzetét!

    Most jótékony célra át lehet adni az újszerű, még használható filctollat, ceruzát, zsírkrétát, ecsetet, vízfesték - tempera készletet, tollat. A legtöbb darabot összegyűjtő általános iskolás csapat a 2017/2018-as év végi osztálykirándulását 300.000. Ft értékben az alapítvány fizeti, a legtöbb darabot összegyűjtő óvodai csoport és középiskolás csapat 60.000 Ft - 60.000 Ft értékű díjazásban részesül. Az összegyűjtött adományok rászoruló kisgyermekekhez, illetve gyermekkórházakba kerülnek, ahol a gyerekek gyógyítását - fejlődését a résztvevőkkel így közösen segítjük elő!

    Fontos, hogy dolgozzunk össze, Veletek közös a SIKER!

    Nyomtatható PLAKÁT letöltése!
    adományok

    Teendők:

    1: Az osztály (csoport, közösség) gyűjtse össze a ceruzákat, tollakat, filcet, zsírkrétát, ecsetet, vízfestéket, egy közös csomagba.
    Fontos: a csomag tartalmazza a beküldő nevét, címét, kontakt telefonszámot, e-mail címet, beküldött darabszámot!

    2: Beküldési határidő: 2018. május 18.
    (a postára adás / leadás határideje 2018. május 18., péntek)

    3: A ceruza leadás (csomagküldési) helye:
    Mátrix Közhasznú Alapítvány,
    6720 Szeged, Arany János utca 7., 1. emelet, 112. terem


    4: Információs telefonszám: +36/20/929-81-81 (hívható munkanapokon 9-10:30 között)

    A jótékonysági program teljes egészében a www.mesedoktor.hu oldalon érhető el.

    Hálásan köszönjük az együttműködést!

    adományok

    Fontos!

    Ceruzáért osztálykirándulás jár!

    A ceruzákat kórházban lábadozó gyerekek és szegény körülmények között élő családok gyermekei kapják meg.

    Ezért is fontos, hogy olyan ceruza adománnyal induljatok a nagy értékű díjazásos versenyen, amelynek akár Te, mint támogatott is örülni tudnál.

    Kérjük, hogy KISZÁRADT tollat és filcet, eltöredezett ceruzákat ne küldjetek, mert azokat nem tudjuk sem beszámítani és nem tudják a támogatottak sem használni.

    Köszönjük szépen!


adó egy százalék, gyermekmentés, családtámogatáscsaládtámogatás, adományosztás, gyógyítás, gyermekek, kórházKérjük Támogassa a Gyermekek megmentését!
Mátrix Közhasznú Alapítvány (OTP): 11735005-20510350
Adó 1%:  18472273-1-06
Évente több tízezer gyermek és család számára jut el a segítő adomány, köszönjük!
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • A bábozás szerepe a gyermekek gondolkodásában

    A bábozás szerepe a gyermekek gondolkodásábanA közép és nagycsoportos óvodások - miközben érdeklődésük nem szűnik meg az egyszerű, mindennapi életet ábrázoló történetek iránt sem - lassanként átlépnek a „valódi\", a tündérmesék korszakába. Nem véletlen, hogy a számukra készült bábjátékok hosszabbak, bonyolultabb szövegűek és csillogóbbak, megjelennek bennük a hagyományos meseelemek is, a gonosz boszorkány, a jó tündér, a hétfejű sárkány. Amikor a kezére, vagy az ujjára húzza a bábot, a gyermek tökéletesen azonosul a történettel, amit játszik.

  • Mesélés során a gyermek és a felnőtt is kilép a saját valóságából

    Mesélés során a gyermek és a felnőtt is kilép a saját valóságábólA növekvő gyermek apránként tanulja meg, hogyan kell önmagát és a világot megértenie. A gyermek figyelmét az olyan történetek kötik le a legjobban, amelyik szórakoztatják, és felkeltik a kíváncsiságát. De életét csak akkor gazdagítja, ha mozgásba hozza képzeletét, ha fejleszti intellektusát, eligazítja érzelmeiben, ha megbékíti félelmeivel és vágyaival, ha elismeri nehézségeit, és ugyanakkor megoldásokat is javasol kínzó problémáira. Röviden: ha egyszerre reagál személyiségének megnyilvánulására.

  • A mozgásban önmagát tanulja és alakítja a gyermek

    A mozgásban önmagát tanulja és alakítja a gyermekMinden mozgásforma, mozgásos játék célja, hogy segítse a gyermeket természetes belső ritmusához visszatalálni, ősi mozgásformáit újra felfedezni. Mindebben önmagát tanulja, alakítja, gyógyítja. A magzat első, önindította mozgása az anyaméhben rögtön tánclépésekkel kezdődik, amit fötális táncnak hívunk, amivel megajándékozza az édesanyát és a külvilágot, megteremtve a kommunikáció egy új lehetőségét. A mozgás tehát üzenet, és az élet elfogadásának jele. A mozgásos öröm összeköti a gyermekeket páros és csoportjátékaikban.

  • Csokigyűjtés, Szeretetcsoki 2018

    Csokigyűjtés, Szeretetcsoki 2018Gyermekek, fiatalok, kicsik és nagyok közösen tették sikeressé a jótékonysági csokigyűjtés idei felhívását. A Szeretetcsoki program a Mátrix Közhasznú Alapítvány jótékonysági - támogató programja. Az évente több ezer jótékonysági támogatás a közösség ereje révén sikeres. 2018-ban a résztvevők összesen 10.669 tábla csokit, plüsst, játékot gyűjtöttek össze! Hálásan köszönjük, ez óriási teljesítmény! A Mátrix Közhasznú Alapítvány által működtetett Szeretetcsoki program így hosszú hónapokig eszközökkel bőven ellátva tudja folytatni jótékonysági programjait. A segítő programoknak a támogatások által minden felajánló részese lett!

  • A gyermek és az alvás

    A gyermek és az alvásHogy mitől alszik jól egy gyerek? Erre a teljeskörű választ sajnos senki sem tudja. Természetesen léteznek orvosilag elfogadott, és a józan ész szerint is érvényes válaszok, amely paraméterek teljesülése elméletben indokolttá teszi a nyugodt, „megfelelő térben is időben\" történő alvást. A gyermek alvása az evéshez hasonlóan elég sarkalatos kérdés, hiszen ha a gyerek nem alszik jól, akkor a szülő sem, és ennek megfelelően a napközbeni teljesítőképessége, érzelmi terhelhetősége is jelentősen csökken.

  • A meseterápia alapja: minden élethelyzetnek van egy mesebeli párja

    A meseterápia alapja: minden élethelyzetnek van egy mesebeli párjaA terápia során megkeressük az adott életszituációhoz tartozó mesét, vagyis azt, amelyben a mese hőse ugyanazért indult el, ugyanazt szerette volna magában kibontakoztatni, mint a problémájával hozzánk forduló ember, de nem akadt el útja során, hanem végig is tudta járni azt. A megtalált mese segítségével feltérképezzük az elakadás okát. Lehet, hogy a kiválasztott eszközök nem megfelelők, lehet, hogy a megküzdés választott technikája nem célravezető, de olykor az is előfordulhat, hogy az ellenfelek bizonyulnak legyőzhetetlennek.

  • A mese megteremti a gyermek számára azt a közeget, amelyben szívesen tartózkodik

    A mese megteremti a gyermek számára azt a közeget, amelyben szívesen tartózkodikA legtöbb mesének fellelhető az eredeti változata, melyet a férfiak és nők téli estéken összegyűlve mondtak el egymásnak, melyek róluk szóltak, a saját mostoháikról, óriásaikról, sárkányaikról és démonaikról. A mesék azóta sokat alakultak, és gyermekeink számára is elérhetőekké váltak. Megszülettek a különböző mesetípusok, az állatmesék, a fabulák, a falucsúfoló mesék, a hazugságmesék, a mondókamesék, a tanítómesék, a tréfás mesék, a varázsmesék és még számtalan típusú mese. Manapság is sok mese születik, de nem mindegyik igazi mese.

  • Jótékonysági Mikulás söpört végig az országon

    Jótékonysági Mikulás söpört végig az országonMesedoktorok kórháztámogató programját is működtető Mátrix Közhasznú Alapítvány jóvoltából ezernél több hátrányos helyzetű gyermek kapott a jótékonysági Mikulástól jól megtömött ajándék csomagot. Rácz Anett, az alapítvány vezetője a szegénység visszaszorítása kapcsán fontosnak tartja a közösség megoldó erejét, a példamutatást, az élményteremtést. A gyerekek a nagyszakállút az utcai rendezvényeken éppen olyan nagy nagy örömmel fogadták, mint az egész mozitermeket megtöltő rendezvényeken. A programot tucatnyi jótevő - önkéntes segítő és támogatta.

  • A jó játék kiemeli a gyermek képességeit

    A jó játék kiemeli a gyermek képességeitA gyermek tudja, a jóság önmagában van, „kéznél van”. A fantáziája segítségével megsokszorozza a benne létező jót, legyőzi a „rosszat”, felkészül az életre. Az óvodás korban pedig: a játék: maga az élet. A játékhoz kapcsolat kell önnön magunkkal és másokkal. Ennek mintáját a méhen belüli, és a születés utáni életből hozzuk. Ha várjuk a babánkat együtt a Párunkkal, ha elfogadjuk, hogy lehet lány vagy akár fiú, ha örömmel és szeretettel fogadjuk őt, akkor kezdettől fogva többet vagyunk együtt vele, többet mosolygunk rá, többet érintjük és többet játszunk vele.

  • Gyógyító hatását a mese észrevétlenül fejti ki

    Gyógyító hatását a mese észrevétlenül fejti kiÉletünk során először a mesék világa ragad magával bennünket. A mesék ereje talán abban rejlik, hogy senkit nem áltat azzal, ez a valóság, s ezt kell tenned. Gyógyító hatását a mese észrevétlenül fejti ki, felismerések révén jön rá az olvasó vagy hallgató problémái saját megoldására, s találja meg az igazi énjéhez vezető belső utat. Csak időt kell hagyni magunknak, hogy elmerülhessünk a történetek atmoszférájában. Mivel a problémák életünk különböző szakaszaiban visszatérnek, a stratégiát annak megfelelően kell kidolgozni.

  • Mesekönyvért Osztálykirándulást adtak a Mesedoktorok

    Mesekönyvért Osztálykirándulást adtak a MesedoktorokKórházak, gyermekosztályok mesekönyvállományának bővítése céljából óvodai csoportok, általános iskolai osztályok, középiskolás csapatok részvételével a Mátrix Közhasznú Alapítvány által több éve sikeresen működtetett Mesedoktorok mesekönyv gyűjtő akciót szerveztek. NAGY öröm volt érezni a segítő együttműködéseteket, melynek köszönhetően összesen 17889 jó állapotú könyvet (mesekönyvet, regényt, kifestőt) küldtek be a résztvevők. A könyvek az ország 150 gyermekkórházába kerülnek kiosztásra, ahol a kezelés alatt álló gyerekek gyógyítását együtt - közösen így támogatjuk.

  • A közös olvasás a kapcsolatépítés egyik módja

    A közös olvasás a kapcsolatépítés egyik módjaMindannyian azt szeretnénk, hogy a gyermekünk intelligens, okos, és boldog legyen! A gyermeknevelésben nem létezik ennél nagyobb prioritás. Az olvasás egy hatékony eszköz arra, hogy a gyermekünkkel erős, és kiegyensúlyozott kapcsolatot építsünk. De az olvasás ennél sokkal többet jelent a szülő, és a gyermek számára. Lehet, hogy sokan szerettünk olvasni, mikor gyerekek voltunk, de hónapok telnek el anélkül, hogy könyv kerülne a kezünkbe. A könyv az egyik legegyszerűbb módja, hogy foglalkozzunk magunkkal.

  • A többet érintett gyermekek gyorsabban és egyenletesebben fejlődnek

    A többet érintett gyermekek gyorsabban és egyenletesebben fejlődnekSzámos kutatás kimutatja, hogy a többet érintett gyermekek gyorsabban, egyenletesebben fejlődnek, a világot megismerő, befogadó kapacitásuk megsokszorozódik, információfeldolgozó stratégiáik fejlettebbek, mint azoké, akik nélkülözik az érintést. Érzelmi intelligenciájuk szociális magabiztosságot ad számukra. Biztosabbak önmagukban, ugyanakkor másokra is tudnak figyelni, hiszen rájuk is tudnak az őket körülvevők. Az anyai gondoskodás hatással van „az értelmi színvonalra, a képességek alakulására, és ennek hatásai a serdülőkor kezdetén is mérhetőek.

  • Távolból is segítenek a mesedoktorok

    Távolból is segítenek a mesedoktorokSzorgos csomagoláson vannak túl a Mátrix Közhasznú Alapítvány mesedoktorai. A kórháztámogató csapat az ország minden gyermekkórházába mesekönyvekkel megtöltött csomagokat kézbesített. A korábban oktatási intézmények, családok és gyermekek részvételével összegyűjtött tizennyolcezer mesekönyvet tisztítás és válogatás után folyamatosan kórházi osztályoknak, a benn fekvő gyerekek gyógyulását támogató céllal juttatták el. Rácz Anett alapítványi vezető elmondta, hogy a mesekönyvekkel a kórházban benntöltött gyógyulást segíti tartalmasabbá tenni, a támogató program értéke a tízmillió forintot súrolja.

  • A mese által kiélheti minden érzelmét a gyermek

    A mese által kiélheti minden érzelmét a gyermekMindenkinek volt kedvenc meséje gyermekkorában, olyan, amit a szülei nem győztek eleget mesélni, amit kétszer, háromszor, százszor is kevés volt hallani. Sokat elárulnak a gyermekkorról ezek a mesék, melyek megszokott, biztonságos fantáziavilágába folyton visszakéredzkedtünk fiatal éveinkben. A családon belüli kapcsolatok mintát nyújtanak a gyermekek számára saját kapcsolataik kialakításához, hisz számukra kezdetben még nincs viszonyítási alap, az a valóság, az a jó, amit a családban látnak.

  • Olvassunk minél több mesét a gyerekeknek!

    Olvassunk minél több mesét a gyerekeknek!Minden kultúrának megvannak a maga meséi és motívumai, amit minden gyereknek hallania kell, de a népmese az a műfaj, amely bármelyik korosztály figyelmét megragadja. Ma már elavultnak tűnhetnek, hiszen nincsenek meg bennük a modern élet körülményeire utaló motívumok, de valójában a tartalom, a mondanivaló örökérvényű, hiszen változhatnak az életkörülmények, a technika, minden, ami körülvesz minket, de az embernek fel kell nőnie, el kell hagynia a szülői házat és saját életét kell élnie.

  • Csokigyűjtés

    CsokigyűjtésA jótékonysági csokigyűjtésre iskolás osztályok, óvodai csoportok, bölcsődék, egyéb közösségek jelentkeztek. A kórházak gyermekosztályain fekvő betegek mesedoktor vizitjein és nélkülöző családok támogatásakor a Mátrix Közhasznú Alapítvány mesedoktorai és önkéntesei más segítség mellett csokoládét is osztanak. A Mátrix Közhasznú Alapítvány által működtetett Mesedoktorok 'Szeretetcsoki' csokoládé gyűjtő akciója rendkívül sikeres lett. A csoportok a közösségükben összegyűjtött tábla csokikkal segítették az alapítvány fontos gyermek és családvédelmi tevékenységét. Köszönjük mindenkinek a jóságát és a segítséget!

  • A mese fontossága a gyermekek életében

    A mese fontossága a gyermekek életébenMiért fontos a mese? Ha mesélünk gyermekünknek, együtt vagyunk vele! Ebből is érzi, hogy fontos nekünk. Másodsorban, a mese hallgatása olyan lelki folyamatokat indít be, melyekre szükség van az egészséges fejlődéshez. 2-3 éves korban a gyerekek még nem tudnak éles különbséget tenni a valóság és a vágyak, a fantázia között. A mesék a gyerekek gondolkodását jelenítik meg, és érthetővé teszik számukra a világ működését. A jó mesék, pl. népmesék, szimbolikus formában az élet nagy kérdéseivel foglalkoznak, súlyos problémákat járnak körbe.

  • A bábjáték önállóságot kíván, önbizalmat ad

    A bábjáték önállóságot kíván, önbizalmat adA bábu egyrészt látvány, melynek formái, színei keltik az első benyomást, másrészt mozgó figura. A benne rejlő mozgatási lehetőség cselekvésre, tevékenységre készteti a gyermeket. A bábu – amellyel játszani, manipulálni lehet – kedvezően motiválja a gyermek megismerő tevékenységét, sőt, érdeklődését, figyelmét tartósan fenn tudja tartani, ezért az értelmi funkciók fejlesztésének is hatásos eszköze lehet. Érzelmek irányítják akaratunkat, tetteinket, érzelmek által ébrednek fel bennünk az erkölcsi normák.

  • Örök kérdés: mennyit tévézzen a gyerek?

    Örök kérdés: mennyit tévézzen a gyerek?Mit csináljak vele otthon?… Mit csináljak vele, hogy nyugodtan végezhessem a dolgomat?… Hogyan bírjam rá, hogy egy kicsit csendben legyen? …hogy ne rohangásszon ki percenként, hogy ő most unatkozik?” „Kapcsold be a TV-t!…Mit szeretnél nézni, válassz ki egy DVD-t!…Nézd meg újra azt a filmet!” Elcsendesedik minden, a háttérből, messziről szól a film. A gyerekek végre a TV előtt ülnek. Szemük előtt felfoghatatlan gyorsasággal elkezdenek peregni a képek, változnak a helyszínek, váltják egymást a szereplők.

  • Adó 1% Gyermekmentésre

    Adó 1% GyermekmentésreAdóbevalláskor az adó egy százalék felajánlásával támogassa a gyermekmentő, egészségvédelmi, szociális segítő tevékenységünket. A Mátrix Közhasznú Alapítvány évente tízezernél többször segít. Betegeket, elesetteket, bajban lévőket, halmozottan rászorulókat támogató Mátrix Alapítvány csapata ha kell beteg gyerekek gyógyításában segédkezik, élelmiszert oszt, eszközöket adományoz, bajban lévőket segít. Az alapítvány segítő csapatának célja, hogy senki ne maradjon bajban, a lehető legtöbben találják meg problémáikból a kiutat. Adó 1% felajánlása révén legyen Ön is részese a sikernek! Hálásan köszönjük segítőink, támogatóink, önkénteseink együttműködését, mely révén sikeres lehet segítő tevékenységünk egész évben.

  • A lelki fejlődésben is fontos szerepet játszik a bábjáték

    A lelki fejlődésben is fontos szerepet játszik a bábjátékA gyermek úgy tekint a bábra, és minden figurára, játékra, mintha élő lenne. A gyermek számára még nem alakult ki éles határ a valóság és a képzelet között, ezért a fantáziája segítségével megformálja a báb életét. Mivel a gyermek hozza létre, kelti életre a figurákat, olyan tulajdonságaik, igényeik, vágyaik, érzéseik vannak, úgy viselkednek, mint a gyermek maga. Így ha a gyermek agresszív szeretne lenni, mert dühös, akkor eljátszhatja, hogy a cápa megeszi a halat. Sokkal jobb, ha érzelmeit, indulatait eljátszhatja, mintha a negatív érzések belülről emésztenék.

  • Osztálykirándulást támogatnak a Mesedoktorok - Pályázat 2014 (lezárult!)

    Osztálykirándulást támogatnak a Mesedoktorok - Pályázat 2014 (lezárult!)Gyermekkórházak bennfekvő betegei számára tett jótékonysági mesekönyvgyűjtő felhívásra több mint ötezer mesekönyvet küldtek be gyerekek és pedagógusaik. A könyvek gyermekkórházak számára kerülnek szétosztásra, melyek révén a bent fekvő beteg gyerekek kellemesebb körülmények között gyógyulhatnak. A legtöbb könyvet beküldő osztály és csoport értékes díjazásban részesült. A program jól mutatta, hogy a lelkes gyerekek és pedagógusaik odafigyelnek a bajban lévőkre, és ahol csak tudnak, segítenek (a 2014-es program lezárult!).

  • A gyerekek délutáni pihenésének fontossága

    A gyerekek délutáni pihenésének fontosságaMinél fiatalabbak vagy idősebbek vagyunk, annál inkább. Egy kisgyermek élményekkel teli délelőttje, és az ebéd „fáradalmai” után a testnek jól esik a csend és a pihenés (minden belső folyamat ezt kívánja). Eltérően a felnőttek éber-elemző állapotú élmény-megmunkálásától, a kisgyermekek élményfeldolgozásának nagy része alvás alatt történik. Az alvás pihentető szakaszaiban jelennek meg a feldolgozó periódusok, melyek során az agy mintegy szortírozza, továbbítja, mélyíti, „helyére rakja” a velünk történt események élménytartalmait.

  • A mesék üzenetet közvetítenek és utat mutatnak

    A mesék üzenetet közvetítenek és utat mutatnakFelgyorsult, monitorok előtt zajló, feszültségekkel teli világunkban egyre nagyobb szükség van nyugvópontokra. Lassítani, időt nyerni a hétköznapok mókuskerekében többféleképpen is lehet, például természetjárással, sportolással vagy akár wellness üdüléssel – de létezik egy nagyon egyszerű ősi módszer is, amelyet érdemes újra felfedezni és tudatosan beépíteni a mindennapokba. Igen, a jó öreg mesékről beszélünk, amelyek évszázadok óta hordozzák emberi életünk alap értékeit és szimbolikusan megjelenítik feladatainkat, vágyainkat, megpróbáltatásainkat.

  • A szorongó gyermek gátlásainak oldása

    A szorongó gyermek gátlásainak oldásaSok gyermekről elmondható, hogy többször is sorban állt, amikor a bátorságot, talpraesettséget osztogatták, ugyanakkor legalább annyian vannak azok is, akik félénkek, visszahúzódóak és önbizalom hiánnyal küszködnek. A két pólus közti skála persze igen széles, és mindenki nagyjából tudja, saját csemetéje hol foglal azon helyet. Előbbi csoportba tartozó gyerekek szülei többnyire büszkék és elégedettek, a szorongóbb, félénkebb lurkók viszont sok esetben találkoznak meg nem értettséggel, csalódottsággal szüleik, családjuk visszajelzései által.

  • Jót tesz-e a versenyhelyzet a gyerekeknek?

    Jót tesz-e a versenyhelyzet a gyerekeknek?Egy jó versenyzőt mindig magabiztosnak, talpraesettnek, minden célt- elérőnek, erősnek, bátornak, minden problémával megküzdőnek látunk, és közben végiggondoljuk, mennyi mindent kell ezért tennie születésétől kezdve. Egy töretlen, optimális pályafutást nézve, egy „jó versenyzőt\" már az élet első pillanatától körülöleli az édesanyai, édesapai szeretet, az elfogadás, a nem-verseny helyzet. Csecsemőként, majd egész gyermekkorában azt tanulja szüleitől, mennyire értékes az ők együttesük, a jelenlévő bizalom, a másikról való jó feltételezése.

  • A mesék szerepe a gyermekek világában

    A mesék szerepe a gyermekek világábanEgyszer volt, hol nem volt, az Üveghegyen innen, az Óperenciás tengeren túl… E szavak hallatán (és csakis ezek után), a gyermekek „kilépnek” a föld – téri és idői – koordinátáiból. Belépnek egy tág, képzelet vezérelte birodalomba, ami soha nem nélkülözheti a valóság cselekvő jelenlétét. Olyan világba vezeti a mese a gyermeket, mely a hozzá közel álló, szimbólumokkal leírható ősi világot jeleníti meg a maga szélsőségességével, pontosan elkülönítve a jóságot a gonoszságtól. Ebben a világban tanulja meg, mi történik avval, aki jó vagy aki rossz.

  • A dackorszak a szülő és a gyermek életében

    A dackorszak a szülő és a gyermek életébenA dackorszak csúcspontja 3 éves korra tehető, amikor a gyermek éntudata megszilárdul, és kellő énerővel rendelkezik ahhoz, hogy saját akaratának, elképzeléseinek, hangot adjon. Lényeges számára, hogy visszajelzést kapjon róla, miként tud hatni környezetére. Nemcsak a figyelem középpontjába kíván kerülni, de saját személyiségének erejét is teszteli. A társas élet szabályainak elsajátítása ekkor válik kiemelt jelentőségűvé, ugyanis az ellenállás, a provokáció, a hisztik és a jelenetek által ő világosan kommunikálja, hogy igen, szabjatok nekem határt!

  • A mesének gyógyító ereje van

    A mesének gyógyító ereje vanA mesékkel, különböző történetekkel való gyógyítás az emberiséggel egyidős foglalkozás. A legtöbb társadalom kultúrájában fellelhetőek a mesék, mint az ősi kikristályosodott kollektív tudat, emberi bölcsesség tükörképei. A mesék, s ezen belül is főleg a tündérmesék egyre kevesebb ember számára jelentik a bölcsesség forrását, sőt „még kevesebben vannak, akik az egyes történetekben a saját egzisztenciális problémáikra és azok megoldási lehetőségeire ismernek rá. A mesekutatók és a meseterapeuták szakítottak a hagyományos mese meghatározásával.